Tyrkiet-Side
Fra : Bjarne Flindt

Dato : 14-06-05 21:41

Skal til Side i Tyrkiet om et par uger og aner intet om den. Er der nogen
der kan anbefale den overhovedet og skal vi alle 4 glæde os og er der noget
man ikke skal gøre ?

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-06-05 11:59

"Bjarne Flindt" <bjarne@mann.dk> skrev i en meddelelse
> Skal til Side i Tyrkiet om et par uger og aner intet om den. Er der nogen
> der kan anbefale den overhovedet og skal vi alle 4 glæde os og er der
noget
> man ikke skal gøre ?

Hej Bjarne

Vi var i Side i Marts måned i 14 dage. Side er en dejlig lille by, hvor der
er maser af historiske monumenter at se. Vi var ca. 4 dage om at se det hele
i byen, men vi er også særdeles interesseret i gamle histroriske ting. Selve
byen er ikke større end man kan løbe over den på en formiddag, og sælgerene
i butikkerne er ligeså pågåelige som i andre tyrkiske byer, så ingen
fordskel der. Der er fra byen gode busforbindelser ( dolmus ) til Manavgat,
der er en del større end Side og om lørdagen er der et fantastisk stort
marked i Manavgat, der bestemt er et besøg værd. I Manavgat kan man
ligeledes komme på flodtur, hvor man besøger Manavgat vandfaldet. Dette kan
bestemt også anbefales.
Et minus ved Side er at området omkring det kaldes " lille Tyskland " alle
taler tysk selv personalet på hotellerne. Man kan møde enkelte tyrkere, der
kan tale engelsk, men hovedparten taler tysk.

Nu ved jeg jo ikke om I er til oplevelser eller badeferie, men det kan godt
betale sig at benytte de turselskaber, der ligger i Side by, de lokale
turselskaber kan gøre det meget billigere, hvis man er indstillet på et
besøg på en fabrik, hvilket er en charme i sig selv. Vi havde gode
oplevelser med Bravo Tours, der er beliggende på hovedgaden i Side. De havde
engelske guider, der var rigtig søde og behjælpelige.

Jeg synes helt sikkert i skal glæde jer for Tyrkiet er et dejligt land. Har
du andre spørgsmål er du velkomme til at skrive, så skal jeg besvare dem så
godt jeg kan.

Med ønsket om en god ferie

Diana Jensen

Fra : Ghita Jallow

Dato : 17-06-05 18:24

> [...]
> Skal til Side i Tyrkiet om et par uger og aner intet om den. Er der nogen
> der kan anbefale den overhovedet og skal vi alle 4 glæde os og er der
Der er også marked i selve Side som er mere behageligt end det kæmpestore i
manavgat. Husker ikke om det er fredag eller lørdag. Hvilket hotel skal I bo
på ?
Ghita