|
| karburator utæt....but why! Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 14-06-05 21:30 |
|
Hej NG
Har lige brug for lidt tips håber i kan hjælpe!
Min Kawasaki GPZ 600r fra 87,har fået problemer med sine to karb´s
i højre side,de løber over og står og drypper fra "tømmestudsen",
dette er opstået efter den har stået(på side støtteben) ubrugt i ca. en
uge´s tid.
Følgende fortaget:
1)Tømt begge karb´s,og slået let på begge(skaftet af skruetrækker) for at
evt få svømmer løs, hvis den skulle hænge,sat hane på pri og fyldt dem op
igen,
sat hane tilbage på on,og startet mcén,efter kort tid kommer der igen dråber
der hænger på tømmestudsen.
2)Checket vakuum membran og filter i benzinhane,fandt ingen fejl.
Med Venlig Hilsen
Rene Mikkelsen
www.dfmc.dk/?id=601
| |
Armand (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-06-05 21:50 |
|
Rene Mikkelsen wrote:
> Hej NG
>
> Har lige brug for lidt tips håber i kan hjælpe!
>
> Min Kawasaki GPZ 600r fra 87,har fået problemer med sine to karb´s
> i højre side,de løber over og står og drypper fra "tømmestudsen",
> dette er opstået efter den har stået(på side støtteben) ubrugt i ca. en
> uge´s tid.
>
> Følgende fortaget:
>
> 1)Tømt begge karb´s,og slået let på begge(skaftet af skruetrækker) for at
> evt få svømmer løs, hvis den skulle hænge,sat hane på pri og fyldt dem op
> igen,
> sat hane tilbage på on,og startet mcén,efter kort tid kommer der igen dråber
> der hænger på tømmestudsen.
> 2)Checket vakuum membran og filter i benzinhane,fandt ingen fejl.
For høj svømmerstand :-/
Test:
- Stil motorcyklen lodret (på centerbenet)
- Sæt en klar slange på tømme stutsen så den fri ende sidder lodret op
af en af de yderste karburatorer
- Sæt hanen på PRI og åbn for tømmestutsen.
- Noter dig hvilken højde at bensinen i slangen lægger sig i (á et par
mm under skillelinien mellem karbrator og svømmerhus?).
- Gentag seancen for alle fire karbunader og noter dig om ikke de
lækkende har en markant højere bensinstand end de andre - I givet fald:
Adskil og rens (i første omgang) svømmernålen/ventilen eller juster
svømmerens højde (i yderste nødendighed)!
--
Armand.
| |
Rene Mikkelsen (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 15-06-05 19:29 |
|
Hej Armand!
Tak for dit tip,skal prøves!
Mvh Rene Mikkelsen
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:apHre.55419$Fe7.170682@news000.worldonline.dk...
> Rene Mikkelsen wrote:
> > Hej NG
> >
> > Har lige brug for lidt tips håber i kan hjælpe!
> >
> > Min Kawasaki GPZ 600r fra 87,har fået problemer med sine to karb´s
> > i højre side,de løber over og står og drypper fra "tømmestudsen",
> > dette er opstået efter den har stået(på side støtteben) ubrugt i ca. en
> > uge´s tid.
> >
> > Følgende fortaget:
> >
> > 1)Tømt begge karb´s,og slået let på begge(skaftet af skruetrækker) for
at
> > evt få svømmer løs, hvis den skulle hænge,sat hane på pri og fyldt dem
op
> > igen,
> > sat hane tilbage på on,og startet mcén,efter kort tid kommer der igen
dråber
> > der hænger på tømmestudsen.
> > 2)Checket vakuum membran og filter i benzinhane,fandt ingen fejl.
>
> For høj svømmerstand :-/
> Test:
> - Stil motorcyklen lodret (på centerbenet)
> - Sæt en klar slange på tømme stutsen så den fri ende sidder lodret op
> af en af de yderste karburatorer
> - Sæt hanen på PRI og åbn for tømmestutsen.
> - Noter dig hvilken højde at bensinen i slangen lægger sig i (á et par
> mm under skillelinien mellem karbrator og svømmerhus?).
> - Gentag seancen for alle fire karbunader og noter dig om ikke de
> lækkende har en markant højere bensinstand end de andre - I givet fald:
> Adskil og rens (i første omgang) svømmernålen/ventilen eller juster
> svømmerens højde (i yderste nødendighed)!
>
> --
> Armand.
| |
|
|