GSX750E og Dynojet-kit
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 19:29

Nogen der har erfaringer med Dynojet-kit fra Dot-E?
Efter installation af ovennævnte er det som om min mc ikke rigtig tager
gassen så promte som den plejer, den skal lige hoste et par gang før der
sker noget... Nu har jeg så efterfølgende hævet nålene til det de kan, med
lidt forbedring til følge - men slet ikke nok.
Nogen der har en idé?
Mvh.
Lars H

Fra : Moller

Dato : 14-06-05 20:15

LCH wrote:

> [...]
> sker noget... Nu har jeg så efterfølgende hævet nålene til det de kan, med
> lidt forbedring til følge - men slet ikke nok.

Har du kontaktet Ove, og nævnt problemet ??? han plejer ikke at ville
løbe af med at folk for en dårlig justering, og derved hurtigt for det
fikset.

VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 15:29

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Har du kontaktet Ove, og nævnt problemet ??? han plejer ikke at ville
> løbe af med at folk for en dårlig justering, og derved hurtigt for det
> fikset.

Har lige fået mail fra Ove, han forslår at jeg forsøger med gaffatape på
filtrene, så man kan se om blandingen er for fed eller mager, det lyder som
en rigtig god idé - så det må afprøves.
/Lars H

Fra : Moller

Dato : 15-06-05 17:42

LCH wrote:

> Har lige fået mail fra Ove, han forslår at jeg forsøger med gaffatape på
> filtrene, så man kan se om blandingen er for fed eller mager, det lyder som
> en rigtig god idé - så det må afprøves.

;) se det var sgi et fedt tip at få for os pilfingre.

Nu siger du filtrende ??? mener du sådan 4 stks. ireterende clip-ons ?

VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 19:20

Moller skrev i meddelelsen ...

> Nu siger du filtrende ??? mener du sådan 4 stks. ireterende clip-ons ?

Det _hedder_ KLAMP-ON

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 18:19

> ;) se det var sgi et fedt tip at få for os pilfingre.
>
> Nu siger du filtrende ??? mener du sådan 4 stks. ireterende clip-ons ?

Jep, blev nødt til at skille mig af med den gamle luftkasse der af en garvet
mekaniker ikke kunne monteres på under en time, desuden havde den fået en
flænge ved indsugningen, så den skulle af.

Mvh.
Lars H

Fra : Moller

Dato : 17-06-05 11:46

LCH wrote:

> Jep, blev nødt til at skille mig af med den gamle luftkasse der af en garvet
> mekaniker ikke kunne monteres på under en time, desuden havde den fået en
> flænge ved indsugningen, så den skulle af.

Jamen, så vil din bund, mellemområde være noget skidt det meste af
tiden, hvis du altså stadig har CV kabunaderne på. Hvis du skal ha
Clamp-On's på, så bør du vælge dual typen, de vil give mindst problemer.
Men det her er jo en hel anden snak end omkring dysingen.

Om en garvet mekaniker kan eller ikke kan sende den på hurtigt nok
filterkassen, kan jo sætte andre spørgsmål ala. var gummiet blevet for
hårdt ? var den for slidt, var spændenebåndene som de skulle osv. Og var
han garvet nok ? på den anden side, hvis den er lige så meget noget lort
at montere som på en Gixxer 400, tjaaa... så må det jo bare tag en time,
men derfra til at smide 4 stks. problem børn på ;) hæ, det er et svært
valg hvad vil gi flest problemer.

VH
Lars Molnit
Som selv har overvejet Clamp-ons af KN dual typen, meen har kommet til
det at en god modificeret luftkasse kan gi samme top effekt, og stadig
beholde bundeffekten ;) men det er jo forskellige fra maskine til maskine.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-06-05 22:29

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Det _hedder_ KLAMP-ON

Vel kun hvis det virkelig er noget klamp Ellers er det clamp on

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 14-06-05 21:12

LCH wrote:

> Efter installation af ovennævnte er det som om min mc ikke rigtig tager
> gassen så promte som den plejer, den skal lige hoste et par gang før der
> sker noget...

Mon ike snarere det skyldes for fed blanding - prøv at gå den anden vej
med nålen og/eller sæt en mindre hoveddyse i, afh. af hvor det nu er på
gashåndtagets vandring, at din ged hoster

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 15-06-05 07:56

Richard wrote:

> Mon ike snarere det skyldes for fed blanding - prøv at gå den anden vej
> med nålen og/eller sæt en mindre hoveddyse i, afh. af hvor det nu er på
> gashåndtagets vandring, at din ged hoster

Manden har betalt for at den skal køre optimalt, derved bør han under
ingen omstændigheder pille ved noget før han har kontaktet den person som
har justeret den, og fremlagt problemet... Hvis det er en fejl justering,
vil en fornuftig tuner/forhandler fikse det med det samme uden ekstra
regning/sure miner.

VH
Lars Molnit

Fra : Richard

Dato : 16-06-05 18:55

Moller wrote:

> Manden har betalt for at den skal køre optimalt, derved bør han under
> ingen omstændigheder pille ved noget før han har kontaktet den person som
> har justeret den, og fremlagt problemet...

Ja, enig - hvis LCH havde fået kittet installeret...

> Hvis det er en fejl justering, vil en fornuftig tuner/forhandler fikse
> det med det samme uden ekstra regning/sure miner.

...men nu har han jo valgt at rode med det selv, så må vi da gerne give
ham nogle forslag, ikk?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 17:24

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> ..men nu har han jo valgt at rode med det selv, så må vi da gerne give
> ham nogle forslag, ikk?

Jep... det er jo det vi gør herinde...

Så er det også afprøvet med gaffaen... det virker sku, det blev værre -
meget værre med hosten, dvs. det ændrede sig fra at være en hosten til at
den faktisk hoppede afsted indtil ca. midt - 3/5 af gashåndtagets vandring.
Det må jo betyde at den får for meget benz og da det er indtil ca. halv -
3/5 gas må det næsten betyde at det er nålene den er gal med og at jeg skal
flytte nålene den modsatte vej af hvad jeg har gjort - nu venter jeg så bare
på at den klaphat der har lånt min tang til låseklipsene afleverer den
tilbage så jeg kan flytte nålene.
Han er sku ikke så tosset ham Ove hos Dot-E...

Nå, men det var så lige en lille feet back på rådene og måske noget andre
kan bruge...

Mvh.
Lars H