islam
Fra : Ole Madsen

Dato : 02-06-01 11:55

REN - UREN

Den 25.05.2001 af Niels Erik Søndergård

Problemet: HALLAL - HARAM

Ren - uren, tilladt - forbudt

Kan mennesker være urene?

I den senere tid har nogle danske institutioner, især skoler og børnehaver
givet efter for islamisk pres for at indføre visse dele af islamisk
lovgivning på institutionerne. En del af denne islamiske lov er læren om ren
og uren.

Grundlaget i muslimsk lov, at muslimer ikke må røre ved bestemte ting eller
personer eller spise og komme i berøring med mange former for mad er totalt
uforenelig med dansk kultur.

Koranen skiller således verden i to, i urent og rent. Problemet kunne se
uskyldig ud, men har langt mere vidtrækkende konsekvenser end nogle danskere
forestiller sig. Det betyder nemlig også, at islam skelner mellem rene og
urene mennesker, ligesom man skelner mellem rene og urene dyr. Problemet
omkring maden i børnehaver og i skoler, sygehuse og plejehjem er langt mere
vidtrækkende. Koranen siger således, at alle vantro, dvs. danskere er urene
og dermed på et lavere stade. Den urene har ikke samme rettigheder som den
rene. Den urene er per definition ringere.

Således sagde den indflydelsesrige danske imam Ahmed Abulaban i en tale til
500 muslimske mænd og drenge I København : "Jeg er forfærdet over at skulle
behandles af en vantro læge, når jeg bliver syg. Min bil bliver repareret af
en vantro mekaniker, og min bolig har jeg lejet af et boligselskab, der er
styret af en vantro"(Februar 97). Det samme kan man læse i de danske
muslimske blad "Tolerance, fred, dialog & islam(s.2): "Islam...har altid
betragtet de vantro(danskerne) som vildledte, beskidte, usle, værre end dyr.
"O I troende, de vantro er visselig urene"(Sura al Tawba 28)."Således vil
Allah nedsende urenhed over dem, der ikke er muslimer"(sura al-Anám 125).
"Sandelig, de værste dyr for Allahs åsyn er dem, de er vantro, og som ikke
vil tro"(Sura al-Anfal 55) "De vantros tilstand er nøjagtig som en hunds:
hvis du driver den bort, gisper og stønner den, og hvis du lader den være
gisper og stønner den også" (Sura al-araf 176). Disse korancitater viser det
problem, at danskere til tider kan blive regnet lige med hunde eller svin.
For det, de har det til fælles er "urenhed". Den, som berører den urene
bliver selv uren. Især den "vantro" danske kvinde er kilde til urenhed. Den
fromme må ikke give hende hånden. Mennesket er således delt i flere
kategorier. Urene er ikke kun hund og svin, hare og kanin, men også skæg,
hud, negle og hud fra ikkemuslimer. Derfor er også tallerkener, knive og
skærebrætter, som uren mad har berørt, urent være det sig rejer, pølse eller
frikadeller. Danske institutioner, som har givet efter på dette punkt har
kastet enhver form for dansk kultur på porten og dermed indirekte accepteret
et apartheidsystem, hvor nogle per definition er mere værd end andre. Her
kan selv børn være urene. "Det seksuelt umodne barn er uren, medmindre en af
hans forfædre er muslimer"(Fra "De islamiske principper"). Foreningen Dansk
Kultur vil kraftigt tage afstand fra denne problematiske udvikling. Jeg
tager afstand fra en kultur, hvor nogle reelt er overmennesker og andre
undermennesker, og sættes lige med svin og hunde. Det er ufatteligt at nogle
kan give efter for et system, som er lysår fra vor kristne kultur, hvor alle
anses for at være skabt lige.

Niels Erik Søndergård

n.e.s@mail.tele.dk

Fra : Live4Him

Dato : 02-06-01 12:52

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> REN - UREN
>
> Den 25.05.2001 af Niels Erik Søndergård
Hvem er Niels E Søndergård og hvad er foreningen "dansk kultur" ?

Alle disse udtalelser i resten af indlægget er taget ud af deres sammenhæng,
og jeg tvivler på de har noget med virkeligheden at gøre overhovedet. Man
forsøger at lægge nydanskere for had ved at tage citater ud af sammenhæng -
rimeligt meget lig (u)dansk folkepartis ungdom og deres usmagelige
hadekampagner.

jørgen.