Hmm Skrue sidder meget fast i væggen og er~
Fra : Fiskehat

Dato : 14-06-05 16:27

Hej.

Håber nogle har et godt råd her ?

Jeg skal have en skrue ud af væggen, men problemet er, at skruen sidder
meget godt fast, og der er ingen gevind i skruen mere, den er faktisk
næsten rund.

Hvad gør jeg ?

Har prøvet med boremaskine og alm skruetrækker ?

Hjælp.....

Mvh.

Kenneth.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 14-06-05 17:09

"Fiskehat" <fiskehat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal have en skrue ud af væggen, men problemet er, at skruen sidder
> meget godt fast, og der er ingen gevind i skruen mere, den er faktisk

Hej

Prøv at få fat i hovedet med en bidetang/skævbider, Tangen skal ikke ligge
langs væggen, men med spidsen ind mod væggen.

Hvis det ikke virker så slå den ind med en kørner eller dorn og spartel
hullet ud.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Tømreren

Dato : 14-06-05 20:35

> [...]
>
> Jeg skal have en skrue ud af væggen, men problemet er, at skruen sidder
> meget godt fast, og der er ingen gevind i skruen mere, den er faktisk

Du skal bruge en "ornepik" (sorry men det hedder den..) den kan fås hos
alle trælaster gerne som et sæt med et lille bor som du først borer ind i
skruen og så i med ornepikken mens boremaskinen kører baglæns og... vupti

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-06-05 23:59

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skruen og så i med ornepikken mens boremaskinen kører baglæns og... vupti

Eller: vupti, og der sidder en afbrækket wonnihimstregims som så gør at
skruen SLET ikke kan fjernes.

Bor den væk, det er normalt blødt metal..
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : tnf

Dato : 16-06-05 18:48

hej..

Hvis du alligevel skal til at spartle, så flå den da ud med et koben...

Martin

Fra : Fiskehat

Dato : 17-06-05 22:34

Tak for svarene.