OT: Stegt flæsk - igen
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 15:16

Nogle samler på frimærker, andre spiller fodbold - og så er der
Biker-Torben, der samler på links til

steder uden for København, hvor man kan få stegt flæsk med persillesovs!

Og det er jo en hobby, der på glimrende vis kan forenes med en tur på
motorcykel

Nogle af jer kender måske allerede min side:
www.bikertorben.dk/stegt_flaesk/ - jeg har den selv skrevet ud og liggende i
en af sidetaskerne

Men jeg synes, der er store tomme områder på kortet uden links til
flæskesteder. Det kan da ikke passe?
Der må være nogen af jer, der kender nogle steder, hvor man kan få stegt
flæsk med persillesovs på Sjælland og Lolland/Falster (så det kan forenes
med en dagsudflugt fra Biker-Torbens garage i København...).

Kender du et sted, så send mig en mail - helst med et link til det
pågældende sted. Mailadressen finder du på flæskesiden ...

Måtte jeres flæsk altid være sprødt og sovsen varm!

Biker-Torben®
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.bikertorben.dk

PS: De eksisterende links på flæskesiden er fundet ved intens søgning på
Google og andre søgemaskiner og lister samt ved tip fra lokalkendte. Så det
synes ikke muligt at finde flere steder via internetsøgning - derfor denne
forespørgsel ...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-06-05 15:22

"Biker-Torben®" <cjs1nfa02XXXX(erstat X'erne og denne parentes med et snabel-a)sneakemail.com> writes:

> Men jeg synes, der er store tomme områder på kortet uden links til
> flæskesteder. Det kan da ikke passe?

Prøv den restaurant der ligger sammen med Hørsholm golfklub. Der har
jeg i hvert fald fået stegt flæsk. Jeg kan dog ikke huske om det kun
er en dag om ugen de har det på menuen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-06-05 16:22

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Prøv den restaurant der ligger sammen med Hørsholm golfklub. Der har
> jeg i hvert fald fået stegt flæsk. Jeg kan dog ikke huske om det kun
> er en dag om ugen de har det på menuen.

Og hold snuden fra "Den Hvide Hest" (eller hva' den hedder på Bakken).
Stegt flæsk tilberedt i "den store ønskebrønd" (aka. friture). Det er
IMHO er "Stegt flæsk" (Adr!)

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Morten O

Dato : 14-06-05 15:30

Biker-Torben® wrote:
> [...]
> synes ikke muligt at finde flere steder via internetsøgning - derfor denne

Hvad med Rio Bravo http://www.riobravo.dk/6dk.html

Morten o

Fra : Kim Persson

Dato : 14-06-05 15:35

> Kender du et sted, så send mig en mail - helst med et link til det
> pågældende sted. Mailadressen finder du på flæskesiden ...

FUT
dk.kultur.mad+drikke

//Kim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-05 16:26

Kim Persson wrote:

> FUT
> dk.kultur.mad+drikke

Næææ Flæsk - ikke FUT.
Som det er enhver kulinarisk ekspert bekendt, er "fut" mælk, det der i
dag kaldes skummet-mælk, et i øvrigt ikke særligt velkomment bekendtskab
ved et flæskebord.
Her serveres der øl, gerne af den lidt mørkere slags, med lidt fylde til
at klæde persillesovsen. For ikke at ganen skal tilklistre i koldt fedt,
afrenses denne med akvavit, jeg anbefaler naturligvis gerne Rød Aalborg,
eller min egen porse-snaps (den kan naturligvis bestilles, ved venlig
henvendelse - der er en god sjat tilbage fra efterårets produktion)

Jeg skal ike undlade at anbefale Non Mølle Kro - Tostrupvej 1
Birgittelyst 8800 Viborg, som jeg faldt over (på MC) i min øgen efter
netop denne ædle danske traditionelle spise, på himmerlandske og
midtjyske kroer sidste og forrige år. (Herligt at finde en MC'ist med
samme interesse.)
Spisen er i dag vanskeligt opdrivelig på de jyske landevejskroer, der i
højere grad geråder i det franske landkøkken (Pføj)

--
Dun@nt Der elsker en god gang flæsk med persillesovs og nye kartofler
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-06-05 16:31

J.C.Kløve wrote:

> Næææ Flæsk - ikke FUT.
*ROFLMAO*

Nej fri os fra det der FUT...... især som ansat i forsvaret gennem 11 år
giver ordet FUT ubehagelige associationer..

Thore

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-05 16:56

SmaRTrxxv wrote:

> *ROFLMAO*
>
> Nej fri os fra det der FUT...... især som ansat i forsvaret gennem 11 år
> giver ordet FUT ubehagelige associationer..
>
> Thore
- næ nu ..
Den type FUT er tabu!
Især med tanke på kulinariske specialiteter (først flæsk og så fut =
R.I.P.)

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 16:58

> Kender du et sted, så send mig en mail - helst med et link til det
> pågældende sted. Mailadressen finder du på flæskesiden ...
>

> Måtte jeres flæsk altid være sprødt og sovsen varm!

Keep up the good work!
Foreløbig er min samling af flæskelinks blevet forøget med næsten 20%,
nemlig:

1. Restauranten ved Hørsholm Golfklub:
http://www.lerbaekgaard.dk/default.asp?id=50

2. Skipperkroen ved Køge havn (arbejder på at finde ud af om de har en
hjemmeside...)

Inden længe kommer de ud til de andre flæskelinks.

Hilsen
Biker-Torben

PS: Husk, at det kun er steder uden for København og på Sjælland og Øerne,
der er rigtig interessante. Selvom jeg er stor tilhænger af stegt flæsk, er
jeg ikke sikker på, at jeg tager turen til Jylland ...

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 17:36

snabel-a)sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> jeg ikke sikker på, at jeg tager turen til Jylland ...

næ men du kunne jo lave en landsdækkende side, vi er jo nogle flæskespisere
der kommer vestpå jævnligt.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Carsten Jensen

Dato : 14-06-05 19:52

Jeg mener Carlslund i Odense laver det også. De laver ihvertfald Danmarks
bedste æggekage ( når man kommer ned gennem flæsket).

Carsten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-05 20:08

Carsten Jensen wrote:
> Jeg mener Carlslund i Odense laver det også. De laver ihvertfald Danmarks
> bedste æggekage ( når man kommer ned gennem flæsket).
Hunnn????
Næ nej du, det er på Hvidsten Kro nord for Randers man får Damarks
bedste æggekage. sårn er det

nemli - ja

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Carsten Jensen

Dato : 15-06-05 06:37

Det prøver jeg efter i næste uge, bare at du ved det !

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-06-05 07:30

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det prøver jeg efter i næste uge, bare at du ved det !
>
> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
Danmarks

Det var da godt - men tjek lige op på lidt citatteknik også - man svarer
UNDER det citerede.
Hvidsten Kro bærer også på en ret markant historisk betydning fra
besættelsestiden, som det måske kunne være interessant at tjekke op inden
besøget.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 15-06-05 22:07

Claus Rittig wrote:

> Hvidsten Kro bærer også på en ret markant historisk betydning fra
> besættelsestiden, som det måske kunne være interessant at tjekke op inden
> besøget.

Jup!
Ned og købe Lars Lilholt's "Kong Pukkelrygs land" !

--
Armand.
(der elsker det omvendte perspektiv i "og så blev der ro" fra "Med

Fra : J.C.Kløve

Dato : 15-06-05 07:47

Carsten Jensen wrote:

> Det prøver jeg efter i næste uge, bare at du ved det !

Det kan anbefales -

Vejen fra Randers til Hvidsten er dejlig snoet og bred med gode
oversigtsforhold, meget inspirerende tur, Efter måltidet køres der ned til
havnen i Mariager, også en god vej til MC, og så der er ofte et par
MC'ister på havnen at sparke lidt bæk sammen med.

Når dette er overstået (en is kan man jo altid indtage) så køres der til
Hadsund, langs fjorden - ogen en vildt god MC vej, for så at lægge rullen
i kælderen tilbage til Randers ad hovedvejen.

For dælen en god tur det kan udvikle sig til.

Fra : Armand

Dato : 14-06-05 21:30

Biker-Torben® wrote:

> PS: Husk, at det kun er steder uden for København og på Sjælland og Øerne,
> der er rigtig interessante. Selvom jeg er stor tilhænger af stegt flæsk, er
> jeg ikke sikker på, at jeg tager turen til Jylland ...

Så husk lige at skifte provider og få lagt sitet ind på en .sj adresse!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-05 22:06

Armand wrote:
> Biker-Torben® wrote:
>
> Så husk lige at skifte provider og få lagt sitet ind på en .sj adresse!

Du Armand - nu vi er ved det du kan vel ikke anvise et sted i nærheden
hvor man (på fredag) kan få sig en gang flæsk i nærheden af Fredrecia?

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Armand

Dato : 14-06-05 22:32

J.C.Kløve wrote:

> Du Armand - nu vi er ved det du kan vel ikke anvise et sted i nærheden
> hvor man (på fredag) kan få sig en gang flæsk i nærheden af Fredrecia?

Kigger på'ed!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-06-05 23:49

Armand wrote:

> Kigger på'ed!

Der er faktisk stegt flæsk med persillisovs ad libitum hos Restaurant
Bacchus i Riddergade; men det er desværre for meet'n greet'en en
tirsdags-forseelse
Andet har jeg ikke kunnet nå at støve op i den korte tid

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 14-06-05 20:12

Biker-Torben® wrote:

> Nogle af jer kender måske allerede min side:
> www.bikertorben.dk/stegt_flaesk/ - jeg har den selv skrevet ud og liggende i
> en af sidetaskerne

Jeg sider nu og overvejer om vi bør planlægge en Tour De Flæsk ordning,
ala anden søndag i mdr. tager vi på den næste på listen, og prøvespiser
Flæsk, derefter bør der så skrives anmeldelser på siden, hvor der tages
højde for at de kan håndtere støre grupper af velvoksne mænd/kvinder ;)

Måske Jacob Bunk eller Tonny kan fikse en kalender som vælger en
tilfældig på listen(-dem som har været med), ca. 1 uge inden næste tur, og
derved sikre vi os at der er en form for uvildigt valg osv. Samt vi derved
sikre os at dem som er for meget syd eller nord osv. i forhold til den
næste Flæsketur ikke kan brokke sig over at der vælges med vilje for mange
mod syd eller nord osv... samt vi derved gir en god grund til at folk skal
komme med flere, hvis de vil ha turen har støre change for at komme nær
dem ;)

VH
Lars Molnit
Steeegt flæsk.... kiksekage... steeeggt flæææææææsk ... kiksekage, tror
der skal laves en Kiksekage dag omkring Vordingborg på et tidspunkt.... ;)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-06-05 20:23

news@molnit.com (Moller) writes:

> Måske Jacob Bunk eller Tonny kan fikse en kalender som vælger en
> tilfældig på listen

Jeg har ikke tid (fordi jeg burde lave eksamensprojekt), og du har nok
tabt Tony fordi du kalder ham Tonny

.... det kan være du selv skal forsøge at svinge tryllestaven og lave
sådan en dims? Jeg kunne til gengæld sikkert godt overtales til at
tage med ud og prøvespise nogle af de steder der ligger i nærheden af
hvor jeg bor.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Masterc

Dato : 16-06-05 14:20

Biker-Torben,
De laver en rigtig god omgang stegt flæsk på Skipperkroen på Køge havn...
Jeg kender ikke til noget link.

MasterC

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-06-05 14:37

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Jup!
> Ned og købe Lars Lilholt's "Kong Pukkelrygs land" !

Man kan vel også værdsætte det historiske perspektiv uden at være
tvunget til at lytte til sådan en gang elendigt jyderock

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : "> Allan

Dato : 20-06-05 12:50

> Nogle samler på frimærker, andre spiller fodbold - og så er der
> Biker-Torben, der samler på links til steder uden for
> København, hvor man kan få stegt flæsk med persillesovs!

Svendborg, Sydfyn...
http://www.restaurantsvendborgsund.dk/

Alt du kan spise for 98,- kr.