Bøvl med jpg filer
Fra : Frank L?kkegaard

Dato : 14-06-05 11:58

Jeg har i de seneste dage modtaget en mængde billedfiler, alle som
jpg.
Jeg har helt konsekvent ikke kunnet åbne dem. Blandt flere forskellige
fejlmeldinger går en melding om ufuldstændige data igen.

Jeg har modtaget filerne både under OSX og 9.22 - ingen forskel.
Billederne er afsendt fra en mac, hvor de vises perfekt.

Billederne har været vedhæftet en mail, sendt fra Outlook til
henholdsvis en First Class konto og en spymac konto.

Jeg fatter ganske enkelt ikke en bjælde - forsøgt at åbne dem med
billedfremviser, Photoshop, Graphic Converter, direkte import i
henholdsvis Quark og InDesign. Intet virker.

Det samme gælder desuden for nogle af de word filer jeg har modtaget -
ikke alle, men omkring halvdelen - og alle fra samme afsender.

Mystisk, yderst mystisk.

Nogen der har en idé om hvad der er galt?

Frank Løkkegaard

Fra : Tom

Dato : 14-06-05 13:26

Hvis i har mulighed for det.. så prøv at .sit billederne på afsenderens
mac..
Ind imellem sker der "bare et eller andet" når man sender .jpg over nettet..
Prøv evt i første omgang med en lille gruppe af de billeder du ikke kan
åbne..
Virker det, har du fået svaret..
Tom

On 14/06/05 12:58, in article
724255e2.0506140258.55c4ffc6@posting.google.com, "Frank L?kkegaard"

Fra : Erik Richard

Dato : 14-06-05 20:20

Hej

Hm, - blot en tanke... Kan billederne være gemt i JPEG2000 formatet?
mvh. Erik Richard

Tom wrote:
> [...]
> Prøv evt i første omgang med en lille gruppe af de billeder du ikke kan

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Frank L?kkegaard

Dato : 16-06-05 08:45

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message news:<42af2dca$0$31811$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>...
> Hej
>
> Hm, - blot en tanke... Kan billederne v=E6re gemt i JPEG2000 formatet?
> mvh. Erik Richard

Det tror jeg ikke - billederne stammer stort set alle fra
digitalkameraer, herunder mit eget, der blot er blevet tømt hos
afsenderen. Jeg bruger et canon EOS 20D og det er ikke jpeg2000

Venlig hilsen

Frank Løkkegaard

Fra : Frank L?kkegaard

Dato : 16-06-05 08:43

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote in message news:<BED4998F.977E%nospam@fakemail.dk>...
> [...]
> Prøv evt i første omgang med en lille gruppe af de billeder du ikke kan

Det prøver jeg - men mystisk er det godt nok. Når jeg modtager
billeder andre steder fra, er der ingen problemer.

Venlig hilsen

Frank Løkkegaard