formattering af <tr> i css
Fra : John Kjoller

Dato : 14-06-05 10:34

Jeg vil gerne lægge et baggrundsbillede på en <tr> - som er placeret i: <div
="test">

Så kan man jo lave formatteringen sådan her:
#test tr { og lægge billedet her}

MEN hvad nu, hvis jeg kun vil have billedet på NOGLE <tr> ??

kan man sætte en id på <tr> : <tr id="medbillede">

#test tr medbillede {og lægge billedet her }

Eller hvad?

KH
john

Fra : Tidemann

Dato : 14-06-05 12:28

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kan man sætte en id på <tr> : <tr id="medbillede">
>
> #test tr medbillede {og lægge billedet her }

Giv den en class="medbillede" så kan du genbruge det samme billede flere gange
Se evt. her.......... alle mellemrums-streger er lagt i en class

http://www.ragdollys-cat-link.dk/index.html
--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-05 13:25

John Kjoller skrev:

> MEN hvad nu, hvis jeg kun vil have billedet på NOGLE <tr> ??
>
> kan man sætte en id på <tr> : <tr id="medbillede">
>
> #test tr medbillede {og lægge billedet her }

Det skulle så være:

#test #medbillede{ background-image: url('foo.gif') }

- eller

#test tr#medbillede{ background-image: url('foo.gif') }

> Eller hvad?

- men som Marianne er inde på, er det nok bedre at bruge en klasse her,
så du kan bruge selektoren på flere rækker:

#test .medbillede{ background-image: url('foo.gif') }

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-06-05 16:34

John Kjoller wrote:
> Jeg vil gerne lægge et baggrundsbillede på en <tr> - som er placeret
> i: <div ="test">

Uden en <table> først? - det må man ikke. Men du har nok bare ikke nævnt den
table i dit spørgsmål.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : John Kjoller

Dato : 14-06-05 17:30

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev
> Uden en <table> først? - det må man ikke. Men du har nok bare ikke nævnt
> den
> table i dit spørgsmål.

Jo jo. Med <table> først.

John