Nye vinduer
Fra : Peter Herløv

Dato : 14-06-05 07:16

Jeg står foran at skulle udskifte vinduer i mit 80 år gamle hus, alle på
specialmål og i fyrretræ.
Jeg har indhentet tilbud fra følgende producenter..: JP.Hem, Byggebiksen.dk,
samt Bedst og billigst..
Her nogle her erfaringer med ovennævnte producenter - positive såvel som
negative - ..?

Peter

Fra : Torben

Dato : 14-06-05 07:50

prøv også Vika vinduer - http://www.vi-ka-vinduer.dk/menu.asp?id=1 jeg har
erfaring med at de er væsentligt billigere. Anyway det er dem jeg går efter
til mit 85 år gamle hus, de laver alt på mål, ser fornuftigt ud og med tysk
moms. jeg sparede ca. 30% i forhold til en af de nedenævnte

-Torben

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 14-06-05 13:34

> Jeg står foran at skulle udskifte vinduer i mit 80 år gamle hus, alle på
> specialmål og i fyrretræ.

Sørg for at de ruder der kommer i er med varmkant så at du slipper for
dugkant nederst på ruderne. Sker også på såkaldte lavenergivinduer. Se evt
www.termoruder.dk. Har desværre selv først fundet ud af dette efter jeg har
skiftet nogle af mine halvfjerdservinduer.

/tue (som ikke har aktier i Arcotec/ www.termoruder.dk)

Fra : TGJ

Dato : 14-06-05 13:52

> [...]
> Byggebiksen.dk,
> samt Bedst og billigst..
> Her nogle her erfaringer med ovennævnte producenter - positive såvel som

nej

men hvilken type vinduer mener du (fyrtræ, maghoni, plast ?)

Thomas

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 14-06-05 21:55

> [...]
Byggebiksen.dk,
> samt Bedst og billigst..
> Her nogle her erfaringer med ovennævnte producenter - positive såvel som

Hej!
Har selv købt hos Bedst og Billigst, og syntes at kvaliteten er god.......på
daværende tidspunkt(2år siden) var de de billigste med bondehusvinduer, men
ikke med udvendige hoveddøre. Hvis du køber mange elementer kan du måske
presse dem lidt i pris......jeg fik 10% på et køb i 60.000 kroners klassen!
Mvh
Anders Lund

Fra : martin

Dato : 15-06-05 06:42

"Anders Lund (8900)" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Herløv" <peterpladesmed@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Byggebiksen.dk,

vi skal også til at købe nye vinduer,og at dømme efter prisen bliver det nok
www.vi-ka-vinduer.dk men jeg er lidt bange for opmålingen,(der skal vel ikke
mange Mm forkert opmåling til før at ruden er utæt ?)
jeg har så set på www.byggebiksen.dk at der er gratis opmåling,ved nogle
herinde om man så får målene udleveret eller om de holder dem hemmelige ?
evt andre steder hvor man kan få gratis opmåling ?

Martin.......

Fra : martin

Dato : 15-06-05 07:01

"martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse

> [...]
> herinde om man så får målene udleveret eller om de holder dem hemmelige ?
> evt andre steder hvor man kan få gratis opmåling ?

det skal lige tilføjes at det kun er ruderne der skal skiftes,ikke
vinduerne....
evt råd til egen opmåling modtages også

martin

Fra : Torben

Dato : 15-06-05 08:49

Jeg ved det ikke, men syntes det ville være moralsk fokasteligt, at få
foretaget en ydelse et sted, og bruge den til at spare penge et andet sted,
der bla. er billigere pga. de ikke leverer denne ydelse.

BTW: Kun ruderne er skal skiftes, kan du uddybe det, jeg tror ikke jeg
forstår hvad du mener

Mvh. Torben

Fra : ha

Dato : 15-06-05 14:01

Torben wrote:
> Jeg ved det ikke, men syntes det ville være moralsk fokasteligt, at få
> foretaget en ydelse et sted, og bruge den til at spare penge et andet
> sted, der bla. er billigere pga. de ikke leverer denne ydelse.

Enig.

> BTW: Kun ruderne er skal skiftes, kan du uddybe det, jeg tror ikke jeg
> forstår hvad du mener

Mon ikke han mener, at det kun er selve rude-glassene der skal skiftes.
Så er det jo en glarmester og ikke en vinduesfabrik han skal få fat i.

/ha

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-06-05 05:43

> Her nogle her erfaringer med ovennævnte producenter - positive såvel som
> negative - ..?

Jeg ville gå efter en producent, der var tilknyttet DVC-ordningen. Det er en
frivillig kontrolordning, der har til formål at sikre at medlemmerne laver
vinduer der opfylder en masse kvalitetskrav.

Læs mere på http://www.dvc-vinduer.dk/

Endvidere vil jeg råde dig til at kigge på http://www.energivinduer.dk. Her
finder du information om valg af vinduer.

Hvis du bor ud mod en trafikeret vej bør du tænke på lydvinduer. Som et
andet indlæg påpeger kan du med fordel søge efter vinduer med varm kant
(afstandliste mellem glas er ikke af aluminium) og kondensproblemer
indendørs mindskes dermed markant.

Lars

Fra : martin

Dato : 16-06-05 15:43

ja jeg mener bare glasset,altså kun ruden uden ramme....

er der nogle links til billige firmaer ?

Martin