Acceptabelt grafikkort til San Andreas?
Fra : Mikkel Westh

Dato : 14-06-05 00:23

Hej,

Jeg vil gerne kunne afvikle San Andreas på min PC i en acceptabel tilstand.
Jeg spiller ikke meget, så mit gamle Ti4200 128 mb har været tilstrækkeligt
indtil nu. Men ak, hvis jeg kører spillet i 1280*1024*32, ser det ikke spor
godt ud, detaljegraden er uhyggelig lav, og hvis antialiasing slås til, går
det først helt galt.

Derfor vil jeg nu godt have et nyt, så jeg kan spille San Andreas, som det
skal spilles.
Mit nuværende setup er:

Soltek Qbic EQ3401
P4-C 3.0 Ghz
2*512 mb Elixir Pc3500
WD Raptor 74 Gb
Samsung 172x

Hvilket kort kan trække dette spil ordentligt i 1280, helst med fuld
antialiasing? Gerne til så lav pris som muligt. Hvis 2 DVI-I-udgange er
muligt, ville det være helt perfekt.

Kan i hjælpe?

Mvh. Mikkel

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 14-06-05 15:50

Hvad mener du med at "detaljeringsgraden er utrolig lav"? Har du valgt "high
detail"? Spillet er jo konverteret fra Playstation 2, hvorfor grafikken ikke
lever op til de allerhøjeste standarder, man er vant til fra de nyeste
PC-spil.

Ang. valg af grafikkort, så skal du nok have et Radeon 9800 Pro, GeForce
6600 GT eller hurtigere for at køre spillet i højeste detaljeringgrad med
antialiasing. Det er min erfaring, at spillet er langt mere krævende end
Vice City, idet mit GeForce 6800 Ultra (og Athlon 64 3500+) kører bedst i
1280x1024 med Antialiasing = 3 i spillets grafikopsætning. Vælger jeg
1600x1200 eller højere opløsning kan spillet hakke en gang imellem, når der
er meget action.

Anders Albrechtsen

Fra : Vega

Dato : 14-06-05 17:49

"Anders Albrechtsen" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1280x1024 med Antialiasing = 3 i spillets grafikopsætning. Vælger jeg
> 1600x1200 eller højere opløsning kan spillet hakke en gang imellem, når

Synes ikke det virker særligt krævende.

Mvh. Vega.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 14-06-05 18:19

Anders Albrechtsen
"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Anders Albrechtsen" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> Synes ikke det virker særligt krævende.

Kunne du uddybe det lidt?

Fra : Vega

Dato : 14-06-05 21:08

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Albrechtsen" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> Synes ikke det virker særligt krævende.

Tjaahh, jeg blev da skuffet over at grafikken ikke var et hak bedre end Vice
City, men selve spillet er da total fedt.

Men ok, nu burde min maskine heller ikke få problemer, men på min søsters pc
kører det også super på

Min PC:

AMD64 3500+
1gb PC3200 ram dual
HiS Radeon X850XT, 256mb ram

Spiller i 1280x960x32
Detaljer: Max
Anti A.: 2

Søsters PC:

AMD Barton 2500+
512mb ram
Radeon 9600PRO, 128mb ram

Spiller i 1024x768x32
Detaljer: Max
Anti A.: 1

Mvh. Vega.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-06-05 00:14

> Tjaahh, jeg blev da skuffet over at grafikken ikke var et hak bedre end
> Vice City, men selve spillet er da total fedt.

Grafikken er da bedre end Vice City. Der er tilføjet en del nye effekter:

1. Dynamiske skygger. Alle personer og objekter kaster skygge. Visse
objekter, bl.a. telefonkabler, brokabler, gadelamper og lyskryds kaster
skygge på andre objekter
2. Heat haze effekt (varmedis)
3. Environment mapping på bl.a. biler og motorcykler
4. Bedre vejreffekter, bl.a. tåge.
---
Mvh
Anders

Fra : Vega

Dato : 18-06-05 08:53

> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> Grafikken er da bedre end Vice City. Der er tilføjet en del nye effekter:

Jaja det er den da.
Det ser skam også godt nok ud.

> [...]
> skygge på andre objekter
> 2. Heat haze effekt (varmedis)
> 3. Environment mapping på bl.a. biler og motorcykler

PS. Har også slået alt det der ektra gejl til.

Mvh. Vega.

Fra : Nicolai

Dato : 14-06-05 20:36

> detail"? Spillet er jo konverteret fra Playstation 2, hvorfor grafikken
> ikke lever op til de allerhøjeste standarder, man er vant til fra de nyeste
> PC-spil.

Og her sidder man og er sygt imponeret? (Med alt på max)

Fra : Mikkel Westh

Dato : 15-06-05 09:58

"Anders Albrechtsen" <no@no.dk> wrote in message
> [...]
> "high detail"? Spillet er jo konverteret fra Playstation 2, hvorfor
> grafikken ikke lever op til de allerhøjeste standarder, man er vant til

Jeg kører i 1280*1024 med højeste detaljegrad, og længste draw distance, men
der er ingen detaljer på. Objekter som f.eks. træer er ekstremt kantede, som
om det kun var en tidlig skitse, som bare er klasket i spillet. Sådan er det
med alle teksturer, hvilket ærgrer mig enormt, da det faktisk er væsentlig
flottere på min PS2.

> [...]
> 1280x1024 med Antialiasing = 3 i spillets grafikopsætning. Vælger jeg
> 1600x1200 eller højere opløsning kan spillet hakke en gang imellem, når

Det skal bare kunne trækkes i 1280*1024 med antialiasing, da min skærm ikke
understøtter mere end 1280. Men jeg vil kigge på de nævnte kort.

mvh. Mikkel

Fra : Nicolai

Dato : 15-06-05 11:14

> [...]
> spillet. Sådan er det med alle teksturer, hvilket ærgrer mig enormt, da det
> faktisk er væsentlig flottere på min PS2.

Så er der noget galt - den er klasser over PS2 her på mit 6800GT

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-06-05 16:37

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Så er der noget galt - den er klasser over PS2 her på mit 6800GT

Det samme her. Jeg har også PS2 versionen, og forskellen er faktisk større
end med Vice City og GTA III. Måske det kunne hjælpe at installere de nye
Forceware 77.50 drivere fra www.guru3d.com
---
Mvh
Anders

Fra : Mikkel Westh

Dato : 17-06-05 12:09

> Det samme her. Jeg har også PS2 versionen, og forskellen er faktisk større
> end med Vice City og GTA III. Måske det kunne hjælpe at installere de nye
> Forceware 77.50 drivere fra www.guru3d.com

Det synes jeg også, at det burde være, men det ligner lort.
Se bare et screen jeg tog:
http://img140.echo.cx/my.php?image=sanandreas6cs.jpg

Ville blive glad, hvis en af jer tog et billede af jeres, gerne fra samme
sted i spillet (bare start et nyt spil, og tag billedet).

Hvor stor forskel er der på 6600GT og 9800 Pro? Kan man få nogle af dem med
2X DVI (kan ikke se dette på EDBpriser)?

Mvh. Mikkel

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-06-05 19:17

> Hvilket kort kan trække dette spil ordentligt i 1280, helst med fuld
> antialiasing? Gerne til så lav pris som muligt. Hvis 2 DVI-I-udgange er
> muligt, ville det være helt perfekt.
>
> Kan i hjælpe?

Hej
JEg køre det fint med et GF5900XT overclocket til 450/850 og en Barton-M
overclocket til 2.6ghz.
Jeg køre i 1280/1024, detaljer til high og med antialiasing sat til 1.

/Thomas

Fra : Lars M

Dato : 17-06-05 23:50

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.ssdg2ph3uxvtjp@sprinteren...
> [...]

Jeg kører med næst højeste draw distance, max detaljer, mipmap on, anti 2,
opløsning 1024x768x32

System
P4-b 3,06@3,8
2x512 KHX PC3000 2-2-2-5
Asus 6600GT overclocket til 575 og 1150

screenshot: http://img93.echo.cx/img93/4275/manwhore4qg.jpg

Fra : Mikkel Westh

Dato : 18-06-05 13:31

"Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> wrote in message

Har nu, efter installation af nogle gamle 43.XX drivere, jeg havde liggende,
opnået et langt mere tilfredsstillende billede i spillet. Det hakker dog
slemt, hvis man sætter den til 1280*1024*32, og hakker voldsomt når man går
ud eller ind ad en bygning. Ellers kører det fint.
Vil købe et 6600GT eller 9800 Pro engang i ferien.

Tak for respons :)

Mvh. Mikkel