Hvad hedder filmen
Fra : Mulder

Dato : 13-06-05 20:28

Et par gange for en 10-15 år siden har jeg klikket ind på tysk fjernsyn hvor
jeg har ramt en den samme gyser som handler om en familie der flytter /
tager på ferie til et gammelt slot, hvor de skal bo på slottet.
De skal sætte en bakke med mad foran en lukket dør, hvor der bor en gammel
dame bag.
Der sker mystiske ting, og i slutningen åbnes døren til værelset med den
gamle dame, hvorefter en af hovedpersoner flyver ud af vinduet, mens
familien står nede ved bilen og er skyndsomt på vej væk.

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig med title på denne gyser, som jeg fandt
hamrende god.
Tak.
mvh christian

Fra : Mulder

Dato : 13-06-05 20:34

Skal lige nævnes at den gamle dame sidder i en gyngestol og vipper med
ryggen til, da døren åbnes ind til værelset.
mvh christian

Fra : Brian P

Dato : 13-06-05 21:14

"Mulder" skrev:
> [...]
> gamle dame, hvorefter en af hovedpersoner flyver ud af vinduet, mens
> familien står nede ved bilen og er skyndsomt på vej væk.

Det var godt nok ikke mange spor. Men kan det være denne her fra '74, Burnt
Offerings: http://imdb.com/title/tt0074258/

?

Fra : Mulder

Dato : 13-06-05 22:38

Fantastisk, jeg tror faktisk du ramte rigtigt med dit bud brian.
Der er en scene ved en swimmingpool, som er beskrevet på imdb.com. Tak
mvh christian

PS. gad vide om den købes nogen steder ?

Fra : Brian P

Dato : 13-06-05 22:53

"Mulder" <juul@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Fantastisk, jeg tror faktisk du ramte rigtigt med dit bud brian.

Fedt. Det sker ikke så tit!

> Der er en scene ved en swimmingpool, som er beskrevet på imdb.com. Tak
> mvh christian

Ja. husker den godt. Creepy.

> PS. gad vide om den købes nogen steder ?

Fås her for ca. en halvtredser:
http://www.sendit.com/video/item/7000000065126

og her for en hund: http://www.axelmusic.dk/productDetails/027616888518

Fra : Mulder

Dato : 13-06-05 23:13

Det ville ski være fedt hvis den kunne fåes med subs, men det ser det ikke
ud som via det link du havde brian.
Men du skal have tak, det var venligt.
mvh christian

Fra : Brian P

Dato : 14-06-05 08:41

"Mulder" <juul@vip.cybercity.dk> skrev:

> Det ville ski være fedt hvis den kunne fåes med subs, men det ser det ikke
> ud som via det link du havde brian.

Hvis det er et problem med manglende undertekster kan det jo være filmen kan
fås på tysk (forhåbentlig med original lydside også), men en hurtig googling
gav desværre ikke noget resultat. Den tyske titel er "Landhaus der toten
Seelen".

Fra : ML-78

Dato : 14-06-05 04:44

Brian P skrev:

> Fås her for ca. en halvtredser:
> http://www.sendit.com/video/item/7000000065126
>
> og her for en hund:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/027616888518

Køb hellere den sidstnævnte. R2-udgaven har dårligere billede, hvor
hvide og andre lyse områder bliver udtværede.

I øvrigt en god og til tider undervurderet gyserfilm.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 14-06-05 08:30

"ML-78" skrev:

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/027616888518
>
> Køb hellere den sidstnævnte. R2-udgaven har dårligere billede, hvor
> hvide og andre lyse områder bliver udtværede.
>
> I øvrigt en god og til tider undervurderet gyserfilm.

Jeg husker den også som eerie, men jeg tror jeg har været 13-15 år gammel da
jeg så den. Mener du ligefrem, at det er noget jeg bør se at få genset? Axel
Music here I come...

Fra : ML-78

Dato : 14-06-05 17:24

Brian P skrev:

> Jeg husker den også som eerie, men jeg tror jeg har været 13-15 år
gammel da
> jeg så den. Mener du ligefrem, at det er noget jeg bør se at få
genset?

Ja. Jeg husker den som mere uhyggelig første gang end ved et gensyn -
primært fordi jeg dengang ikke forstod meget af den tysksynkroniserede
dialog, hvilket gjorde filmens handling et endnu mere sælsomt og mystisk
skær - men den er bestemt pengene værd.

ML-78

Fra : Mulder

Dato : 14-06-05 08:28

Jeg har set den to gange med tysk synkronisering, og jeg kan varmt anbefale
filmen, den er virkelig creepy, og holder 100% hele vejen, ja faktisk så
meget at jeg nu har bestilt den.
mvh christian

Fra : Brian P

Dato : 14-06-05 12:04

"ML-78" skrev:

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/027616888518
>
> Køb hellere den sidstnævnte. R2-udgaven har dårligere billede, hvor
> hvide og andre lyse områder bliver udtværede.

Apropos. Har besluttet mig for at anskaffe mig "Hammer House of Mystery and
Suspense" - primært for at få genset "Tennisbanen". I Laserdisken koster
hver disk 299,-, hvilket jeg synes er noget peberet. Har du fået den set? Er
skidtet pengene værd?

Fra : ML-78

Dato : 14-06-05 17:18

Brian P skrev:

> [...]
koster
> hver disk 299,-, hvilket jeg synes er noget peberet. Har du fået den

Det var godt nok dyrt. Køb den hellere her:

http://www.bensonsworld.co.uk/v2/dvd-9/7000000098277.asp

Jeg har endnu kun set "Tennisbanen" og et andet afsnit set, men jeg vil
mene pengene er godt givet ud. Er selv lidt i tvivl om jeg skal købe sæt
1. Her er det primært "In Possession", der har interesse.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 15-06-05 19:21

> Det var godt nok dyrt. Køb den hellere her:
>
> http://www.bensonsworld.co.uk/v2/dvd-9/7000000098277.asp

Det var sæt 1, jeg kom til at linke til. "Tennisbanen" findes på sæt 2:

http://www.bensonsworld.co.uk/v2/dvd-9/7000000099419.asp

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 15-06-05 21:10

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var sæt 1, jeg kom til at linke til. "Tennisbanen" findes på sæt 2:
>
> http://www.bensonsworld.co.uk/v2/dvd-9/7000000099419.asp

Darn. Jeg er kommet til at bestille sæt 1...

Fra : ML-78

Dato : 15-06-05 21:19

Brian P skrev:

> Darn. Jeg er kommet til at bestille sæt 1...

Fint. Så kan du jo fortælle om den er værd at købe, når du har fået den
set

Men ellers beklager jeg fejlen.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 15-06-05 22:32

"ML-78" skrev:

> Fint. Så kan du jo fortælle om den er værd at købe, når du har fået den
> set
>
> Men ellers beklager jeg fejlen.

Næ, men måske vil jeg gerne bytte til den tid ;)

Det er som om skæbnen vil, at jeg ikke får genset "Tennisbanen" i denne
levetid...

Fra : Brian P

Dato : 22-06-05 10:14

"ML-78" skrev:

> Fint. Så kan du jo fortælle om den er værd at købe, når du har fået den
> set

Nu har jeg fået den set. Jeg vil sige, at "In Possession" næsten er
(fejl)købet værd. Den er rigtig godt skruet sammen.

De øvrige afsnit fastforwardede jeg igennem, og de har ikke holdt sig godt.
Især "Black Carriot" er fjollet og langt over sidste salgsdato, mens "The
Late Nancy Irving" lige går an, til trods for dens forudsigelighed.
Afsnittene bærer tydeligt præg af, at historierne var skrevet til kortform,
men er blevet blæst op til en spilletid på 60+ minutter - der er for meget
unødigt fyld, undtagen i "In Possession". Desværre er billedkvaliteten
generelt temmelig ringe og i særdeleshed "In Possession" er et dårligt scan
fra 35mm komplet med synlige båndfejl på masteren flere steder.

Jeg vil gerne bytte, ML...

Fra : ML-78

Dato : 23-06-05 21:34

Brian P skrev:

> Nu har jeg fået den set. Jeg vil sige, at "In Possession" næsten er
> (fejl)købet værd. Den er rigtig godt skruet sammen.

Ok, så må jeg hellere få fat i den også.

> [...]
scan
> fra 35mm komplet med synlige båndfejl på masteren flere steder.

Mit foreløbige indtryk af sæt 2 er ligeledes, at det er en samling
blandede bolcher. Billedkvaliteten er heller ikke specielt god, men det
er nok alligevel den bedste man kan komme til at se afsnittene i. Jeg
tror jeg hellere vil beholde sættet bare for at have "Tennisbanen".

ML-78

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-06-05 01:03

Hej!

Mulder wrote:

> PS. gad vide om den købes nogen steder ?

De 8 links i højre side på IMDB-siden var ikke nok eller?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Heidi

Dato : 14-06-05 05:57

Brian P wrote:

> Det var godt nok ikke mange spor. Men kan det være denne her fra '74,
> Burnt Offerings: http://imdb.com/title/tt0074258/

Sjovt nok har jeg den på bog - Burnt offerings af Robert Marasco, hvis
nogen skulle få lyst til at forsøge at finde den. Jeg læste den for ikke
så længe siden, og det kunne da være helt sjovt at se filmen også...

--
Heidi