Andet multimedie
bentjuul 3670
transparent BG i PSP8
Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-05 19:45

Når jeg åbner en .gif fil med transparent baggrund i psp 8 bliver
baggrunden sort.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det skyldes?

Mvh Thomas

Fra : emj

Dato : 13-06-05 21:42

Thomas gade skrev:

>Når jeg åbner en .gif fil med transparent baggrund i psp 8 bliver
>baggrunden sort.
>
>Er der nogen der kan fortælle mig hvad det skyldes?

At du ikke kan se transparent i PSP, men kun i en browser.

At det tilfældigvis er sort, skyldes at det er sort, som er valgt som
transparent farve

Hilsen emj

Fra : Thomas gade

Dato : 13-06-05 22:35

emj wrote:

>At du ikke kan se transparent i PSP, men kun i en browser.

Burde det ikke kunne lade sig gøre at få vist transperens i PSP?

>At det tilfældigvis er sort, skyldes at det er sort, som er valgt som
>transparent farve.

Er det en indstilling jeg har mulighed for at ændre?

Mvh Thomas

Fra : emj

Dato : 14-06-05 01:03

Thomas gade skrev:

>Burde det ikke kunne lade sig gøre at få vist transperens i PSP?

Jo, hvis du laver din gif i PSP. Straks du har gemt den, kan du ikke
mere se den transparente bggrund.

>Er det en indstilling jeg har mulighed for at ændre?

Du kan bare fjerne den. Klik på den sorte med tryllestaven og tast
delete.

Hilsen emj

Fra : Thomas gade

Dato : 14-06-05 19:48

emj wrote:

> [...]
>mere se den transparente bggrund.

>Du kan bare fjerne den. Klik på den sorte med tryllestaven og tast

Takker for svar

Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-06-05 23:44

Thomas gade wrote:

> [...]

Jeg har ikke den store erfaring med PSP8, men det er da ikke noget problem
at se transparensen i PSP5, så mon ikke også 8'eren kan vise det.

I 5'eren er det Colors, View Palette Transparency

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : emj

Dato : 16-06-05 01:15

Erik Ginnerskov skrev:

>Jeg har ikke den store erfaring med PSP8, men det er da ikke noget problem
>at se transparensen i PSP5, så mon ikke også 8'eren kan vise det.
>
>I 5'eren er det Colors, View Palette Transparency

Ja, det er da rigtigt. I PSP 9 er det Image/palette
eller shift+v

Hilsen emj

Fra : Thomas gade

Dato : 17-06-05 08:52

emj wrote:

>Ja, det er da rigtigt. I PSP 9 er det Image/palette
>eller shift+v
>
>Hilsen emj

Jamen det virker jo fantatisk.
Tak igen.