Sin city
Fra : BettinaP

Dato : 13-06-05 12:09

Så subj. igår.
Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool

men øm, nu må I mænd lige på banen her:
var der en pointe?
Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

BettinaP

Fra : Per

Dato : 13-06-05 12:17

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
> [...]
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,

Du skriver at filmen er fed og gennemført.... men du fatter ikke pointen ;?

Fra : BettinaP

Dato : 13-06-05 14:29

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message

> Du skriver at filmen er fed og gennemført.... men du fatter ikke pointen
;?

Ikke hvis der var andre end ovenstående....og det er jeg så bare nysgerrig
for at finde ud af, om der eventuelt var. Selvom det ikke er tilfældet, er
det nu stadig en supercool film efter min mening.

BettinaP

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-06-05 13:01

BettinaP wrote:
> Så subj. igår.
> Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
>
> men øm, nu må I mænd lige på banen her:
> var der en pointe?

jada... den retskafne, hærdede, moralske og bundhæderlige betjent der
kæmper mod den korrupte topledelse.
Meget originalt plot, der, svjv, ikke er set før i hverken film eller
tegneserie ;)

Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD

> Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

Du siger det som var det en dårlig ting?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-06-05 13:14

> Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
> Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD

han var jo bare den rigtige morder - ham som politiet BURDE ha fanget og
ikke jagte Marv - og ham som Marvs hævntogt skulle gå ud over.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-06-05 14:18

sniper_Nolight wrote:

> han var jo bare den rigtige morder - ham som politiet BURDE ha fanget og
> ikke jagte Marv - og ham som Marvs hævntogt skulle gå ud over.

Ja jeg er med på han stod bag mordene på luderne. Synes bare hans figur
og hele den sidehistorie var lidt... ææh.. udefinerbar eller hvad man nu
kan sige.
Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

Bortset fra det. Var jeg den eneste der kom til at tænke på Justin
Timberlake i samme øjeblik Yellow Bastard første gang kom i billedet?
Ikke at der er slående lighed mellem de to, men jeg synes der var
virkelig mange træk de to har til fælles.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-06-05 17:07

> Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

historierne er så simple som de kan være - jeg tror ikke vi skal lægge ret
meget mere i historierne end det vi ser

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-06-05 12:58

On Mon, 13 Jun 2005 at 13:18 GMT, Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

> [...]
> kan sige.
> Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

Synes Marv/Rourke's rolle var laaangt federe end Dwight/Owen's. Filmen gik lidt
i stå da Owen dukkede op, synes jeg.

Sin City 2+3 synes allerede at være announced.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 14-06-05 20:48

> Sin City 2+3 synes allerede at være announced.

Ja, det er de skam også. Sin City 2 (2006) og Sin City 3 (2008).

Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-06-05 21:22

> Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?

Intet - og har intet med de andre historier at gøre - Hartnetts scener er en
shortstory for sig.

Igen - det du ser er hvad du får - læg ikke mere i det end det - egentlig
meget rart engang imellem helt at slå hjernen fra til en film og kun
forholde sig til det sker lige nu på lærredet og ikke holde styr på så meget
andet

After a poor Hollywood experience in the early-'90s, Frank Miller refused
to relinquish the movie rights to any of his comic works, "Sin City" in
particular. Robert Rodriguez, a longtime fan of the comic, filmed his own
"audition" for the director's spot in secret. The footage, shot in early
2004, featured Josh Hartnett and Marley Shelton acting out the "Sin City"
short-story "The Customer is Always Right". He presented the finished
footage to Miller with the proclamation: "If you like this, this will be the
opening to the movie. If not, you'll have your own short film to show your
friends." Miller approved of the footage and the film was underway.
Rodriguez also screened the footage for each of the actors he wanted to cast
in the film - all of whom are reported to have been instantly amazed.

Fra : Anders

Dato : 19-06-05 22:29

> Ja, det er de skam også. Sin City 2 (2006) og Sin City 3 (2008).
>
> Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?

Han er vel bare med for at understrege Sin City og dens indbyggeres
betændthed - at looks can deceive - en slags smagsprøve, teaser på hvad der
venter...

Det var forresten den første scene med Hartnett som blev lavet noget tid før
filmen gik igang og brugt som "madding" til når kendte skuespillere skulle
lokkes til at medvirke.

Rourkes rolle går over i filmhistorien som gennemført voldsom og overdrevet
grov på den fedeste måde!

Mvh Anders

Fra : BettinaP

Dato : 13-06-05 14:27

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> [...]
> Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD

> Du siger det som var det en dårlig ting?

næh nej, det var vist din tolkning af det.....startede jo med at skrive at
den er cool..for det synes jeg helt klart at den er....også selvom jeg ikke
kan se en større pointe end ovenstående

BettinaP

Fra : Morten S Hansen

Dato : 14-06-05 12:27

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> jada... den retskafne, hærdede, moralske og bundhæderlige betjent der
> kæmper mod den korrupte topledelse.
> Meget originalt plot, der, svjv, ikke er set før i hverken film eller
> tegneserie ;)

Nu er Sin City jo baseret på Frank Millers tegneserier - så selvfølgelig er
den fyldt med Klicheer. Både Rodriges, og (i særdeleshed) Tarantino er jo
vilde med den slags og det er vel også derfor det er dem der får lov til at
filmatisere Sin City.

Anmeldernes kritik har stortset udelukkende handlet om at plottet er for
tyndt. Filmen er jo baseret på tre selvstændige tegneserire-historier og
derfor bliver filmens plot ikke for godt - når man vil flette tre historier
sammen - samtidig med at man vil være tro mod forfatteren og ikke ændre i
handlingerne.

Jeg elsker selv den film! Den er for fed!! Har dog kun set den én gang så
ved ikke om handlingen bliver for tynd til formange gentagelser...

/morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-06-05 20:41

> Jeg elsker selv den film! Den er for fed!! Har dog kun set den én gang så
> ved ikke om handlingen bliver for tynd til formange gentagelser..

hvis du ikke ved det, vil det skikkert glæde dig at vide...

.... at du, med dvd udgivelsen, vil have mulighed for at se hvert af de 3
historieforløb hver for sig.

Ikke nok med det!.. der vil blive tilføjet yderligere optagelser specielt
lavet til dvd - episoderne vil løbe omkring 45 minutter stykket - siger
rygterne i hvert fald - dermed skulle stort set alle detaljer af de
forskellige comics hver for sig være dækket fuldt ud.

Læænge siden jeg har ventet SÅ utålmodigt på en ny dvd udgivelse... ikke
siden RotK faktisk...

Fra : Morten DH

Dato : 14-06-05 21:20

> Læænge siden jeg har ventet SÅ utålmodigt på en ny dvd udgivelse... ikke
> siden RotK faktisk...

Bare rolig, du får lov at vente på samme måde som LotR - der kommer nemlig
en standard DVD (R1 16. aug) og senere en SE udgave... Desværre er Disney jo
ikke blandt de bedste dvd udgivere når det gælder rigtige (som i
ikke-tegnefilm), så der blir spændende at se kvaliteten af Sin Sity for den
er jo lidt af begge dele...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-06-05 21:29

> [...]
> jo ikke blandt de bedste dvd udgivere når det gælder rigtige (som i
> ikke-tegnefilm), så der blir spændende at se kvaliteten af Sin Sity for

jeg venter under alle omstændigheder til udgaven med de forskellige
valgmuligheder... hvis de så smider dts og en ordentlig bitrate oven i
hatten, så skal jeg ikke bede om mere

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-06-05 22:38

sniper_Nolight wrote:
> ... at du, med dvd udgivelsen, vil have mulighed for at se hvert af de 3
> historieforløb hver for sig.

Det gør man da stort set også i biografudgaven. Den eneste forskel er at
man får Hartigans forhistorie før Marvs historie istedet for før hans
egen men ellers er de da delt op i seperate enheder.

Tenz.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-06-05 22:59

> Det gør man da stort set også i biografudgaven. Den eneste forskel er at
> man får Hartigans forhistorie før Marvs historie istedet for før hans egen
> men ellers er de da delt op i seperate enheder.

godt ord igen...

jeg mener, at man på dvd'en vil kunne vælge hver enkelt del for sig selv, i
en menu eller noget og se hver del forlænget med ekstra optagelser
færdiggjort med henblik på dvd udgivelse.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-06-05 13:53

"BettinaP" <bep@bep.dk> writes:

> Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

Det formoder jeg. Så det gjorde jeg. HAvde den mere end det, så er det
bare en bonus.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.