/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Sin city
Fra : BettinaP


Dato : 13-06-05 12:09

Så subj. igår.
Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool

men øm, nu må I mænd lige på banen her:
var der en pointe?
Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

BettinaP



 
 
Per (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 13-06-05 12:17

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
news:d8jpg3$5fc$1@postednews.klen.dk...
> Så subj. igår.
> Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
>
> men øm, nu må I mænd lige på banen her:
> var der en pointe?
> Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> lækre sild i stramt tøj osv. osv.?
>
> BettinaP
>
>

Du skriver at filmen er fed og gennemført.... men du fatter ikke pointen ;?



BettinaP (13-06-2005)
Kommentar
Fra : BettinaP


Dato : 13-06-05 14:29


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:42ad6b17$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
> news:d8jpg3$5fc$1@postednews.klen.dk...
> > Så subj. igår.
> > Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
> >
> > men øm, nu må I mænd lige på banen her:
> > var der en pointe?
> > Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje
replikker,
> > det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> > lækre sild i stramt tøj osv. osv.?
> >
> > BettinaP
> >
> >
>
> Du skriver at filmen er fed og gennemført.... men du fatter ikke pointen
;?
>
>

Ikke hvis der var andre end ovenstående....og det er jeg så bare nysgerrig
for at finde ud af, om der eventuelt var. Selvom det ikke er tilfældet, er
det nu stadig en supercool film efter min mening.

BettinaP



Robert Eriksen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 13-06-05 13:01



BettinaP wrote:
> Så subj. igår.
> Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
>
> men øm, nu må I mænd lige på banen her:
> var der en pointe?

jada... den retskafne, hærdede, moralske og bundhæderlige betjent der
kæmper mod den korrupte topledelse.
Meget originalt plot, der, svjv, ikke er set før i hverken film eller
tegneserie ;)

Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD

> Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

Du siger det som var det en dårlig ting?

sniper_Nolight (13-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 13-06-05 13:14

> Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
> Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD

han var jo bare den rigtige morder - ham som politiet BURDE ha fanget og
ikke jagte Marv - og ham som Marvs hævntogt skulle gå ud over.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Robert Eriksen (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 13-06-05 14:18



sniper_Nolight wrote:
>>Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
>>Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD
>
>
> han var jo bare den rigtige morder - ham som politiet BURDE ha fanget og
> ikke jagte Marv - og ham som Marvs hævntogt skulle gå ud over.

Ja jeg er med på han stod bag mordene på luderne. Synes bare hans figur
og hele den sidehistorie var lidt... ææh.. udefinerbar eller hvad man nu
kan sige.
Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

Bortset fra det. Var jeg den eneste der kom til at tænke på Justin
Timberlake i samme øjeblik Yellow Bastard første gang kom i billedet?
Ikke at der er slående lighed mellem de to, men jeg synes der var
virkelig mange træk de to har til fælles.

sniper_Nolight (13-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 13-06-05 17:07

> Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

historierne er så simple som de kan være - jeg tror ikke vi skal lægge ret
meget mere i historierne end det vi ser
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Anders Vind Ebbesen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 14-06-05 12:58

On Mon, 13 Jun 2005 at 13:18 GMT, Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:
>> han var jo bare den rigtige morder - ham som politiet BURDE ha fanget og
>> ikke jagte Marv - og ham som Marvs hævntogt skulle gå ud over.
>
> Ja jeg er med på han stod bag mordene på luderne. Synes bare hans figur
> og hele den sidehistorie var lidt... ææh.. udefinerbar eller hvad man nu
> kan sige.
> Som om den ikke havde andet formål end hive Marv ind i historien.

Synes Marv/Rourke's rolle var laaangt federe end Dwight/Owen's. Filmen gik lidt
i stå da Owen dukkede op, synes jeg.

Sin City 2+3 synes allerede at være announced.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that
the emperor has no clothes. But the half-wit remains a half-wit and the emperor
remains an emperor. - Neil Gaiman: Sandman: The Kindly Ones

Mads Jakobsen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 14-06-05 20:48

> Sin City 2+3 synes allerede at være announced.

Ja, det er de skam også. Sin City 2 (2006) og Sin City 3 (2008).

Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?



sniper_Nolight (14-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 14-06-05 21:22

> Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?

Intet - og har intet med de andre historier at gøre - Hartnetts scener er en
shortstory for sig.

Igen - det du ser er hvad du får - læg ikke mere i det end det - egentlig
meget rart engang imellem helt at slå hjernen fra til en film og kun
forholde sig til det sker lige nu på lærredet og ikke holde styr på så meget
andet

After a poor Hollywood experience in the early-'90s, Frank Miller refused
to relinquish the movie rights to any of his comic works, "Sin City" in
particular. Robert Rodriguez, a longtime fan of the comic, filmed his own
"audition" for the director's spot in secret. The footage, shot in early
2004, featured Josh Hartnett and Marley Shelton acting out the "Sin City"
short-story "The Customer is Always Right". He presented the finished
footage to Miller with the proclamation: "If you like this, this will be the
opening to the movie. If not, you'll have your own short film to show your
friends." Miller approved of the footage and the film was underway.
Rodriguez also screened the footage for each of the actors he wanted to cast
in the film - all of whom are reported to have been instantly amazed.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Anders (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 19-06-05 22:29

>> Sin City 2+3 synes allerede at være announced.
>
> Ja, det er de skam også. Sin City 2 (2006) og Sin City 3 (2008).
>
> Men hvad er Josh Hartnett's rolle (The Man) egentlig udtryk for?

Han er vel bare med for at understrege Sin City og dens indbyggeres
betændthed - at looks can deceive - en slags smagsprøve, teaser på hvad der
venter...

Det var forresten den første scene med Hartnett som blev lavet noget tid før
filmen gik igang og brugt som "madding" til når kendte skuespillere skulle
lokkes til at medvirke.

Rourkes rolle går over i filmhistorien som gennemført voldsom og overdrevet
grov på den fedeste måde!

Mvh Anders



BettinaP (13-06-2005)
Kommentar
Fra : BettinaP


Dato : 13-06-05 14:27


"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
news:42ad7596$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> BettinaP wrote:
> > Så subj. igår.
> > Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
> >
> > men øm, nu må I mænd lige på banen her:
> > var der en pointe?
>
> jada... den retskafne, hærdede, moralske og bundhæderlige betjent der
> kæmper mod den korrupte topledelse.
> Meget originalt plot, der, svjv, ikke er set før i hverken film eller
> tegneserie ;)
>
> Kevins rolle i filmen har jeg dog ikke helt set den dybere mening med.
> Men det fanger jeg nok når den er kommet på DVD
>
> > Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje
replikker,
> > det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> > lækre sild i stramt tøj osv. osv.?
>
> Du siger det som var det en dårlig ting?

næh nej, det var vist din tolkning af det.....startede jo med at skrive at
den er cool..for det synes jeg helt klart at den er....også selvom jeg ikke
kan se en større pointe end ovenstående


BettinaP



Morten S Hansen (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten S Hansen


Dato : 14-06-05 12:27


"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:42ad7596$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> BettinaP wrote:
>> Så subj. igår.
>> Damn den var cool,...super fedt filmet og gennemført ...ja cool
>>
>> men øm, nu må I mænd lige på banen her:
>> var der en pointe?
>
> jada... den retskafne, hærdede, moralske og bundhæderlige betjent der
> kæmper mod den korrupte topledelse.
> Meget originalt plot, der, svjv, ikke er set før i hverken film eller
> tegneserie ;)

Nu er Sin City jo baseret på Frank Millers tegneserier - så selvfølgelig er
den fyldt med Klicheer. Både Rodriges, og (i særdeleshed) Tarantino er jo
vilde med den slags og det er vel også derfor det er dem der får lov til at
filmatisere Sin City.

Anmeldernes kritik har stortset udelukkende handlet om at plottet er for
tyndt. Filmen er jo baseret på tre selvstændige tegneserire-historier og
derfor bliver filmens plot ikke for godt - når man vil flette tre historier
sammen - samtidig med at man vil være tro mod forfatteren og ikke ændre i
handlingerne.

Jeg elsker selv den film! Den er for fed!! Har dog kun set den én gang så
ved ikke om handlingen bliver for tynd til formange gentagelser...

/morten



sniper_Nolight (14-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 14-06-05 20:41

> Jeg elsker selv den film! Den er for fed!! Har dog kun set den én gang så
> ved ikke om handlingen bliver for tynd til formange gentagelser..

hvis du ikke ved det, vil det skikkert glæde dig at vide...

.... at du, med dvd udgivelsen, vil have mulighed for at se hvert af de 3
historieforløb hver for sig.

Ikke nok med det!.. der vil blive tilføjet yderligere optagelser specielt
lavet til dvd - episoderne vil løbe omkring 45 minutter stykket - siger
rygterne i hvert fald - dermed skulle stort set alle detaljer af de
forskellige comics hver for sig være dækket fuldt ud.

Læænge siden jeg har ventet SÅ utålmodigt på en ny dvd udgivelse... ikke
siden RotK faktisk...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Morten DH (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 14-06-05 21:20

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42af32e5$0$656$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Læænge siden jeg har ventet SÅ utålmodigt på en ny dvd udgivelse... ikke
> siden RotK faktisk...

Bare rolig, du får lov at vente på samme måde som LotR - der kommer nemlig
en standard DVD (R1 16. aug) og senere en SE udgave... Desværre er Disney jo
ikke blandt de bedste dvd udgivere når det gælder rigtige (som i
ikke-tegnefilm), så der blir spændende at se kvaliteten af Sin Sity for den
er jo lidt af begge dele...



sniper_Nolight (14-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 14-06-05 21:29

> Bare rolig, du får lov at vente på samme måde som LotR - der kommer nemlig
> en standard DVD (R1 16. aug) og senere en SE udgave... Desværre er Disney
> jo ikke blandt de bedste dvd udgivere når det gælder rigtige (som i
> ikke-tegnefilm), så der blir spændende at se kvaliteten af Sin Sity for
> den er jo lidt af begge dele...

jeg venter under alle omstændigheder til udgaven med de forskellige
valgmuligheder... hvis de så smider dts og en ordentlig bitrate oven i
hatten, så skal jeg ikke bede om mere
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Tenzel Kim (14-06-2005)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 14-06-05 22:38

sniper_Nolight wrote:
> ... at du, med dvd udgivelsen, vil have mulighed for at se hvert af de 3
> historieforløb hver for sig.

Det gør man da stort set også i biografudgaven. Den eneste forskel er at
man får Hartigans forhistorie før Marvs historie istedet for før hans
egen men ellers er de da delt op i seperate enheder.

Tenz.


sniper_Nolight (14-06-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 14-06-05 22:59

> Det gør man da stort set også i biografudgaven. Den eneste forskel er at
> man får Hartigans forhistorie før Marvs historie istedet for før hans egen
> men ellers er de da delt op i seperate enheder.

godt ord igen...

jeg mener, at man på dvd'en vil kunne vælge hver enkelt del for sig selv, i
en menu eller noget og se hver del forlænget med ekstra optagelser
færdiggjort med henblik på dvd udgivelse.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Peter B. Juul (13-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 13-06-05 13:53

"BettinaP" <bep@bep.dk> writes:

> Eller var pointen bare, at man skulle savle over de totalt seje replikker,
> det meget gennemførte tegnesserie udtryk,den fede filmtenik, farvebrug,
> lækre sild i stramt tøj osv. osv.?

Det formoder jeg. Så det gjorde jeg. HAvde den mere end det, så er det
bare en bonus.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste