Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Shop Pro 9
Fra : -= JF =-

Dato : 12-06-05 22:47

Hej gruppe.

Jeg har et problem med PSP-9?.

Hvis jeg prøver at åbne en grafikfil ved at dobbeltklikke på den, starter
PSP, men den kan ikke åbne filen... Jeg får flg. fejlmelding: Windows kan
ikke finde c:\sti\filnavn.jpg... Så noget besked om at jeg skal checke om
jeg har stavet navnet korrekt.

Det skal lige nævnes at jeg uden problemer kan åbne filer via PSP's
'stifinder'

Har nogen her oplevet samme problem, og evt. en løsning af det?

På Forhånd tak!

Mvh John

Fra : emj

Dato : 12-06-05 22:52

"-= JF =-" <@> skrev:

>Jeg får flg. fejlmelding: Windows kan
>ikke finde c:\sti\filnavn.jpg...

Det er et windowsproblem og ikke et PSP9 problem.

Jeg har ikke løsningen.

Hilsen emj

Fra : -= JF =-

Dato : 12-06-05 23:28

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et windowsproblem og ikke et PSP9 problem.

Hvorfor et Windowsproblem?
Den starter jo godt nok PSP op, men PSP kan ikke loade filen.

Har du 9'eren, og hvis ja - har du også samme problem?

Mvh John

OT: Hils rødderne på EnterPol, hvis I stadig er aktive?

Fra : emj

Dato : 13-06-05 01:35

"-= JF =-" <@> skrev:

>Har du 9'eren, og hvis ja - har du også samme problem?

Jeg har 9-eren og jeg har ikke problemet.

>OT: Hils rødderne på EnterPol, hvis I stadig er aktive?
Jo, der er skam liv i den hårde kerne og lidt til

Hilsen emj

Fra : YouKnowWho

Dato : 13-06-05 08:08

> Jeg har 9-eren og jeg har ikke problemet.

Jeg har prøvet 9-eren på 4 forskellige maskiner, og har problemet på alle 4.
Alle maskiner kører XP-pro... Kan det mon være der at hunden ligger
begravet?

> Jo, der er skam liv i den hårde kerne og lidt til
Godt at høre
Jeg er jo ikke helt fri for at savne det lidt.

Mvh John

Fra : emj

Dato : 13-06-05 09:57

YouKnowWho skrev:

>Jeg har prøvet 9-eren på 4 forskellige maskiner, og har problemet på alle 4.
>Alle maskiner kører XP-pro... Kan det mon være der at hunden ligger
>begravet?

OK, jeg har xp-home.
Har du hentet den sidste patch PSP 9.01?
Du kan også prøve newsgruppen
comp.graphics.apps.paint-shop-pro
hvor alle PSPnørderne sidder.

>Godt at høre
>Jeg er jo ikke helt fri for at savne det lidt.

You are velcome )

Hilsen emj

Fra : -= JF =-

Dato : 13-06-05 19:15

> Har du hentet den sidste patch PSP 9.01?
Den er hentet kort efter den udkom, men den løste desværre heller ikke
problemet.

> Du kan også prøve newsgruppen
> comp.graphics.apps.paint-shop-pro
Jeg prøver at spørge der, eller ser om jeg kan få et svar fra PSP-supporten.

Mvh John

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-06-05 19:04

"-= JF =-" skrev
> [...]
> ikke finde c:\sti\filnavn.jpg... Så noget besked om at jeg skal checke om

Jeg har haft et lignende problem med Wav filer.
Hvis wav filen puttes på roden af C:\ kan jeg godt åbne filen.
Men hvis den puttes f.eks. på desktoppen,
som på min PC indeholder mellemrum i sti-navnet,
får jeg en lignende fejlbesked.

Jeg løste det ved at rette i filtypebeskrivelsen for wav som følger:
Explorer (=stifinder)
Tools
Folder options
File Types
Vælg extension e.g. Wav
Action Open
Edit
App&lication used to perform action:
Rettes fra
D:\PROGRA~1\Cooledit\coolpro.exe %1
til
"D:\PROGRA~1\Cooledit\coolpro.exe" "%1"
(=Altså put gåseøjne omkring %1)

Prøv at lave det samme, men for .jpg filer.
Jeg vil gerne vide om det virker for dig.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : -= JF =-

Dato : 13-06-05 19:19

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

[langt konstruktivt forslag]
> Prøv at lave det samme, men for .jpg filer.
> Jeg vil gerne vide om det virker for dig.

Det lyder som om der er fremtid i det her råd
Jeg har ikke en ver. 9 her hjemme, men prøver så snart jeg kommer på job i
morgen!

Du hører nærmere.

Mvh John

Fra : YouKnowWho

Dato : 22-06-05 12:45

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at lave det samme, men for .jpg filer.
> Jeg vil gerne vide om det virker for dig.

Der var desværre ikke gevinst!

For det første kan jeg slet ikke ændre egenskaberne for de extentioner som
er valgt til PSP. Ændrer jeg derimod til at det er f.eks. Paint som skal
åbne filtypen kan jeg fint redigere egenskaberne - men der er allerede ""
omkring %1

Grunden til at jeg ikke har svaret tidl. er at jeg har ventet på en ny
maskine, og så ville jeg prøve at installere PSP9 på et helt 'jomfrueligt'
system - men det giver samme fejl.

Det er nok slet ikke en bug, men en feature men det er nok til at jeg
ikke gider at bruge 9'eren, og er gået tilbage til 8'eren.

Mvh John

Fra : -=JF=- arb

Dato : 27-06-05 08:28

"-= JF =-" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke finde c:\sti\filnavn.jpg... Så noget besked om at jeg skal checke om

Jeg har nu fået svar fra supporteren hos Corel.
Svaret kan findes her:
http://support.corel.com/scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=757641&p_created=001103298907.

Mvh John