Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 20D
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 12-06-05 20:43

Jeg overvejer at anskaffe mig et Canon EOS 20D og vil i den forbindelse
meget gerne høre jeres erfaringer, hvis der da er nogen herinde der ejer
denne model

Hvilket/hvilke alternativer kan evt. anbefales, hvis prisen helst ikke må
overstige hvad EOs 20D koster?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 12-06-05 21:45

Hvead er egentligt de væsentligste forskelle på EOS 20D og EOS 350D?

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 12-06-05 21:52

Morten Munk-Jensen wrote:
> Hvead er egentligt de væsentligste forskelle på EOS 20D og EOS 350D?

http://www.bobatkins.com/photography/digital/eos_digital_rebel_xt_vs_20d.html

/Claus

Fra : Futte

Dato : 13-06-05 13:48

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvead er egentligt de væsentligste forskelle på EOS 20D og EOS 350D?

Hej.
EOS 350D er fysisk noget mindre end 20D, det kan godt være et problem hvis
man har store hænder, desuden er nogle af knapperne uheldigt placeret på
350D.
Jeg købte et 20D her i foråret, det har jeg ikke fortrudt èt sekund, vel er
det dyrt, men som med så meget andet, får man det man betaler for, så køb du
roligt et 20D, du vil ikke fortryde det.

Mvh. Futte.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 13-06-05 13:53

Jeg ville blot hurtigt sige mange tak til jer begge, super info

Mvh
Morten

Fra : Per O.

Dato : 13-06-05 17:31

> Jeg overvejer at anskaffe mig et Canon EOS 20D og vil i den forbindelse
> meget gerne høre jeres erfaringer, hvis der da er nogen herinde der ejer
> denne model

Det er vist ved at være den nye standard med et 20D

> Hvilket/hvilke alternativer kan evt. anbefales, hvis prisen helst ikke må
> overstige hvad EOs 20D koster?

Ingen .. men jeg har jo også et 20D

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Bent Fer

Dato : 13-06-05 17:52

Morten Munk-Jensen wrote:
> Jeg overvejer at anskaffe mig et Canon EOS 20D og vil i den
> forbindelse meget gerne høre jeres erfaringer, hvis der da er nogen
> herinde der ejer denne model

Det er jeg sikker på at mange gør , det er et godt valg synes jeg, men det
synes Nikon folket jo nok ikke ;)

> Hvilket/hvilke alternativer kan evt. anbefales, hvis prisen helst
> ikke må overstige hvad EOs 20D koster?

er der nogen ?

mvh. Bent Fer

Fra : Michael L

Dato : 13-06-05 18:14

Bent Fer wrote:

> Morten Munk-Jensen wrote:
>
> Det er jeg sikker på at mange gør , det er et godt valg synes jeg,
> men det synes Nikon folket jo nok ikke ;)

Jeg er da Nikon mand hele vejen igennem, men der er da ingen tvivl om
at 20D er et lækkert kamera også. Men personligt synes jeg ikke Canons
kameraer er ligeså håndteringsvenlige som Nikons, men det er en
smagssag.

> er der nogen ?

Ja, sikke noget sludder :) Der er Nikon D70 - Husk der er mere til et
kamera end bare megapixel - Og den minimale forskel i megapixel er så
lille den har MEGET lidt og sige i praksis.
Og så er D70'eren billigere og kommer med et super godt objektiv i kit
udgaven - 18-70mm.

- Michael

Fra : Jacob

Dato : 13-06-05 18:54

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille den har MEGET lidt og sige i praksis.
> Og så er D70'eren billigere og kommer med et super godt objektiv i kit

Nikkon er for mig at se det bedste til potrætter og lignende mens 20D er til
action. kameraet er hurtigere. mindre billedstøj osv.
nikkon har deirmod bedre farver hvis man sammenligner direkte.

Jacob