alternativ til CarbonCopyCloner?
Fra : Jonas W

Dato : 12-06-05 20:32

Hej

Jeg har ladet mig frtælle at CCC ikke er så gode venner med Tiger. Er
der nogen som kan anbefale et alternativ?
Jeg skal flytte hele installationen på en ibook over på en imac.

Tak,
Jonas

Fra : Erik Richard

Dato : 13-06-05 00:04

Hej Jonas

Hvis du ikke vil over på den dyre løsning med Synchronize! Pro X, så er
RsyncX 2.1 en ganske udmærket løsning. - Den tager rub og stub af hvad
der er af både synlige og usynlige filer. Den kan også lave bootable backup.

RsyncX 2.1 (516kb, Freeware)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/422008/RsyncX_v2.1.tgz>
RsyncX2.1 Full CD incl. boot system, (175,1mb, Freeware)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/422012/RsyncXCD_v2.1.dmg.tgz>

mvh. Erik Richard

Jonas W wrote:
> Jeg har ladet mig frtælle at CCC ikke er så gode venner med Tiger. Er
> der nogen som kan anbefale et alternativ?
> Jeg skal flytte hele installationen på en ibook over på en imac.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-06-05 07:52

In article <1gy2bqt.flmvnjv0hulaN%Jonas@in.no>, Jonas@in.no (Jonas W)
wrote:

> Jeg har ladet mig frtælle at CCC ikke er så gode venner med Tiger. Er
> der nogen som kan anbefale et alternativ?
> Jeg skal flytte hele installationen på en ibook over på en imac.

Hvis du installerer Tiger fra ny på iMac, spørger den ved afslutningen,
om man vil føre sine ting fra en anden Mac over. Så tilslutter du bare
iBook som FireWire-drev til iMac og tingene bliver automatisk hentet
over. Det er vældig smart og nemt. Og det hele bliver naturligvis stadig
liggende på iBook.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-06-05 09:12

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Hej
>
> Jeg har ladet mig frtælle at CCC ikke er så gode venner med Tiger. Er
> der nogen som kan anbefale et alternativ?
> Jeg skal flytte hele installationen på en ibook over på en imac.

diskværktøj /eller asr fra terminalen) kan gøre det for dig. CCC er blot
et frontend til asr.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper

Dato : 25-06-05 00:47

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> der nogen som kan anbefale et alternativ?
> Jeg skal flytte hele installationen på en ibook over på en imac.

Jeg bruger altid ditto. I tiger er -rsrc standard opførsel, dvs. den
automatisk overfører filer med resourcegren og alle flag.

Åbn Terminalen, skriv: sudo ditto , indsæt mellemrum , træk disken der
skal kopieres over i terminalvinduet og stien skrives ind i vinduet ,
træk disken der skal kopieres til ind i vinduet , slet overskydende
mellemrum med backspace , tast retur.

Fra : Jonas W

Dato : 25-06-05 07:23

> [...]
> skal kopieres over i terminalvinduet og stien skrives ind i vinduet ,
> træk disken der skal kopieres til ind i vinduet , slet overskydende

det viste sig at CCC fungerede udemærket, men skal bae åbne den gennem
pseudo (http://www.macupdate.com/info.php/id/5620).

Jonas