gammel knallert...men hvilken?
Fra : klaus

Dato : 12-06-05 18:25

Hej Gruppe,

Jeg er i tvivl om hvilket mærke og årgang min gamle knallert er. Knallerten
er formentligt omkring 30 år gammel. På bagagebæret står der "Solex", på
sadlen står der "velosolex, brown" mens der på forlygten står "Puch".

Jeg har ledt på forskelle hjemmesider men kan hverken finde en velosolex
eller puch som ligner.

Billedet af knallerten er postet på dk.binaer.

Håber er der nogle som kan hjælpe.

mvh. klaus

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-06-05 19:02

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller puch som ligner.
>
> Billedet af knallerten er postet på dk.binaer.

Det lige godt noget der er løgn. Tror det en hybrid, altså en der har brugt
lidt forskellige dele til at lave en helt unik cykel. Det kantede stel liger
hjemmebyg, mens forgaflen ligner en puch.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : klaus

Dato : 12-06-05 19:22

Det skal måske lige nævnes at knallerten har Kardantræk, hvilket jeg ikke
har set før på så gamle modeller.

/klaus

Fra : Hekto

Dato : 12-06-05 19:35

In article <42ac7d99$0$31796$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
minaFJERNdresse@stofanet.dk says...
> Det skal måske lige nævnes at knallerten har Kardantræk, hvilket jeg ikke
> har set før på så gamle modeller.

Så er det en Solex et-eller-andet 50!
GT eller sådan noget.
Den har kadan og skive bagpå?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : klaus

Dato : 12-06-05 20:40

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
> In article <42ac7d99$0$31796$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
> [...]
Jo den har skive bagpå. Der er kommet en del bud på navnet via dk.binaer og
jeg må indrømme at jeg er endnu mere i vildrede. Udover dit bud på en:
Solex ????50
Har jeg fået følgende bud:
Velosolex 6000
Velo Flash 1969
Vespa Ciao
Velo Vap

Jeg har søgt en del på billeder på nettet dog uden held indtil nu.

Fra : Hekto

Dato : 12-06-05 21:06

In article <42ac8fe6$0$31794$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
minaFJERNdresse@stofanet.dk says...
> Jeg har søgt en del på billeder på nettet dog uden held indtil nu.

Jep! en 6000'er!!!

http://images.google.com/images?q=solex%206000&num=100
&hl=en&lr=lang_da&newwindow=1&sa=N&tab=wi

Fra : klaus

Dato : 12-06-05 21:15

> [...]
>>
> Jep! en 6000'er!!!
>
> http://images.google.com/images?q=solex%206000&num=100
> &hl=en&lr=lang_da&newwindow=1&sa=N&tab=wi

Ja det er helt rigtigt. Fandt den nok nogenlunde samtidig. Dog så jeg den
på:
http://solexalbum.solex.nl/igallery.asp?d=\solex+modellen\6000\

Tak for hjælpen Hekto,

Klaus

Fra : Ulf

Dato : 14-06-05 07:02

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> wrote in message news:<42ac9827$0$31800$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>...
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message

> Ja det er helt rigtigt. Fandt den nok nogenlunde samtidig. Dog så jeg den
> [...]

Wauw, kan jeg bare sige..

Ikke fordi jeg syntes den er særlig pæne.. For kan alså bedere lide de
gamle solex'er som 1700, 2200, 3800, og 5000 + micron.. :)

Men jeg vil lige sige dig noget!

Pas godt på den, da det virkelig er et stykke unikt
køre/samlerfarttøj, du har fået fat på der..

De kan ikke fås som nye mere, og reserve del'ne er også begrænsede..
Dog kan der stadig købes nogle dele til dem, og hos dette tyske firma,
som har beskæftiget sig med solex fra starten af 90'erne..

Har de større udvalg, end nogen andre ( tror jeg.. )

www.velosolex-service.de

+

De har bla. lige udvindet sortimanget med en flash/6000 kaburator, som
dog vist ikke er org..

+

Anden ting som er spec. for lige den model er at, kardan akslen tit
går i stykker, da den var/er lavet i et materiale som ikke var stærkt
nok..
Som var en fejl, fra starten af prodruktionen af den..

Hilsen Ulf

Ps.

Pas godt på den, hvis du overhovedet skal sælge den, så sælg den til
en som har samler intr, + ved noget om dem.. For der findes alså ikke
særlig mange af dem..
( Selv kun set 1 i Paris... Hos nedenstående.. )

Saint Michel
119 BD. St. Michel - 75005 PARIS
Tél. : 0143540007
Fax. : 0143543333

Fra : klaus

Dato : 12-06-05 22:16

Tak for hjælpen
Hecto
Basil
Ivan V. Klattrup
Per H
Ebbe (7000)
Sophus Vørsing
og 4700

Efter at knallerten er identificeret har jeg valgt at sætte den til salg. I
kan se opslaget på:
dk.marked.privat.knallert.

Bedste hilsner fra Klaus