lejer - vaskemaskine
Fra : Nicholai

Dato : 12-06-05 16:14

Hey gruppe.

Er det muligt at skifte lejet på tromlen på en whirlpool vaskemaskine??
Det lyder som om maskinen letter hver gang den centrifugerer.

//Nicholai

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-06-05 16:17

"Nicholai" <nicholai@> wrote in

> Hey gruppe.
>
> Er det muligt at skifte lejet på tromlen på en whirlpool
> vaskemaskine?? Det lyder som om maskinen letter hver gang den
> centrifugerer.

Ja det er ikke det store problem, rimelig ligetil. Dog kræver det en
aftrækker, og god plads. Lejer kan du bestille hos www.tp-denmark.dk og
de fleste hvidevareservicefirmaer tager ca. 1500 kr for et lejeskifte

Fra : HPP

Dato : 12-06-05 17:15

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@nospamhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Xns9673AFDA68B6Bapollo14dknospamhotm@62.243.74.163...
> [...]
> aftrækker, og god plads. Lejer kan du bestille hos www.tp-denmark.dk og
> de fleste hvidevareservicefirmaer tager ca. 1500 kr for et lejeskifte

Min vaskemaskine har også knas med lejet..så jeg kunne også godt tænke mig
at få det fikset.
Ved du hvor man kan købe sådan en aftrækker?
At spare 1500 kr er jo altid en rar ting

//HPP

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-06-05 17:57

HPP wrote:

> Min vaskemaskine har også knas med lejet..så jeg kunne også godt
> tænke mig at få det fikset.
> Ved du hvor man kan købe sådan en aftrækker?
> At spare 1500 kr er jo altid en rar ting

I de fleste tilfælde skal endebund, pakning (stor O-ring) og V-ring også
fornys. Med udgiften til aftrækker og alle reservedelen løber det op. Så
hvis du ikke er sikker på hvad du gør, tror jeg ikke det betaler sig
selv at lave arbejdet.

Jeg har prøvet det på en Bauknecht-maskine, det tog mig en hel weekend
og indkøb af to forskellige aftrækkere før det lykkedes. Da jeg første
gang ikke skiftede endebund, pakning og V-ring, måtte jeg snart i gang
igen fordi maskinen blev utæt. Så tog det til gengæld kun en dag ...

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-06-05 21:25

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in

> [...]
> Da jeg første gang ikke skiftede endebund, pakning og V-ring,
> måtte jeg snart i gang igen fordi maskinen blev utæt. Så tog det

Det skal man så ikke på en Whirlpool, der sidder kun en simmering
imellem leje og tromle. Og sådan er det på de fleste maskiner idag,
dog ikke Zanussi, hvor hele bagkaret skal skiftes, og der kan man
genbruge pakningen, den skal bare smøres med silikonefedt. Og de
nyere Bauknecht er lavet på den nemme måde, af med lejekrydset skifte
lejere og simmering, vupti og efter 1 times tid er man færdig.
Skifter ca. 3 lejesæt om mnd. i gennemsnit. Dog er BoschSiemens ikke
altid lige nemme.

Fra : Calle.

Dato : 12-06-05 19:03

HPP wrote:
> Min vaskemaskine har også knas med lejet..så jeg kunne også godt
> tænke mig at få det fikset.
> Ved du hvor man kan købe sådan en aftrækker?
> At spare 1500 kr er jo altid en rar ting

ethvert byggemarked, thansen, harald nyborg
--
Calle.

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-06-05 18:07

"Nicholai" <nicholai@> wrote in message
> Hey gruppe.
>
> Er det muligt at skifte lejet på tromlen på en whirlpool vaskemaskine??
> Det lyder som om maskinen letter hver gang den centrifugerer.

Er du sikker på, det er lejet? Hvis den ryster meget ved centrifugering kan
det evt. være balanceklodserne, som er gået i stykker / gået løse.

mvh
Preben

Fra : Armand

Dato : 12-06-05 22:17

Preben Andersen wrote:
> "Nicholai" <nicholai@> wrote in message

> Er du sikker på, det er lejet? Hvis den ryster meget ved centrifugering kan
> det evt. være balanceklodserne, som er gået i stykker / gået løse.

Ellere trådfilteret der er stoppet så pumpen ikke når at pumpe alt
vandet ud inden centrifugeringen begynder :-/

--
Armand.