Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-5050 Zoom
Fra : Erik Andersen

Dato : 12-06-05 16:52

Jeg har et Olympus C-5050 Zoom der har tabt hukommelsen. Det er et lille
batteri/kondensator, der ikke gider mere - og garantien er selvfølgelig slut
for et halvt år siden.
Er der nogen der kendet et trygt og godt sted hvor man kan få sat et nyt i
til en rimelig pris? Det er nemlig sådan, at Olympus vil have 1800 kr. for
sådan en fornøjelse, og det syntes jeg er vildt i overkanten. Kameraet har
dog lidt over et par år på bagen, så det vil næsten være bedre at købe et
nyt. Jeg kan bare ikke nænne bare at smide sådan en lille god sag væk.
Alternativet ville være at skifte det selv, men kan det købes eller sidder
det så dybt begravet, at det er umuligt uden at molestrere det hele?
Er der nogen der har erfaring med sådanne reparationer?

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Grev Dracula

Dato : 13-06-05 07:02

Hvis det er noget, du selv har mod på at gå i gang med, kan du finde
værktøj og reservedele her:

http://www.micro-tools.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=SFNT&Store_Code=MTE

Og du kan finde reparationshåndbøger og manualer til Olympus her:

http://www.micro-tools.com/pdf/Olympus/

Held og lykke med projektet!

Fra : Erik Andersen

Dato : 13-06-05 16:44

Tak til "Grev Dracula" for et par meget spændende links.
Desværre ser det ikke ud til at backupbatteriet overhovedet er nævnt på den
eksploderede tegning der nok så fint ligger på hjemmesiden.
Har du også et link til nogle der reparerer her i landet?
Mvh Erik