Kawasaki zx600a
Fra : Jesper Lynge

Dato : 12-06-05 14:36

Er der nogen der ved om en kawa zx600a årg 85 er typegodkendt i dk?
Ellers mener jeg at det kan give nogle trælse problemer til syn.
Kan ikke finde nogle på dba, så det tegner ikke for godt.
Lidt data, tophastighed og hk, bliver også modtaget med tak. (kan ikke finde
den i mcrevyen)

Mvh Jesper Lynge
Suzuki GSX550ED, pt.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 14:46

"Jesper Lynge" <lynge1981@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan ikke finde nogle på dba, så det tegner ikke for godt.
> Lidt data, tophastighed og hk, bliver også modtaget med tak. (kan ikke

At du ikke kan finde den i MC-revyen hænger nok sammen med, at den herhjemme
hedder GPZ600R, du kan finde data om den her:
http://www.hleng-it.dk/mc_data/gpz600_data.html

Dermed er spørgsmålet om typegodkendelse også svaret.

Kig evt. også på efterfølgeren GPX600R som har 10 hk. mere, og 10 kg mindre
egenvægt.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Armand

Dato : 12-06-05 21:34

Jesper Lynge wrote:
> [...]
> Kan ikke finde nogle på dba, så det tegner ikke for godt.
> Lidt data, tophastighed og hk, bliver også modtaget med tak. (kan ikke finde

Betegnelsen lyder mest som typenummer á stelnummer-serie, hvad Dannie
også bekræfter.

Hvis du er i tvivl om typegodkendelsen må den være importeret - Hvorfra?
Er den teget hjem fra et andet EU-land er typegodkendelse irrelevant:
Sådanne behøver kun de oprindelige papiret til dokumentation for at den
har været indregistreret, samt en veje-attest(*) for at glide igennem
systemet!

Er den fra den anden side af atlanten, hjælper ingen bestående
typegodkendelse, derved at dé er importørernes personlige ejendom som de
sjældent kan overtales til at dele ud af, hvorfor du i så fald skal
igennem hele møllen med enkeltgodkendelse, hvilket ikke er
anbefalelsesværdigt :-|

(*): = En form for mobnings-regel fra myndighedernes side, efterso dét
tal også fremgår af de hidtidige papirer :-|

--
Armand.