Hvilken type vask + tørre?
Fra : Ole

Dato : 12-06-05 13:55

Vi står for at skulle købe ny vaskemaskine og tørretumbler.
Skal holde til at køre hver dag, flere gange i mange år.
Hvad vil i anbefale (mærke/model)?
Hvor finder vi dem billigst?

mvh Ole

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-06-05 16:26

"Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote in news:VhWqe.111$Y5.35
@news.get2net.dk:

> Vi står for at skulle købe ny vaskemaskine og tørretumbler.
> Skal holde til at køre hver dag, flere gange i mange år.
> [...]

Der er flere ting der spiller ind, og det er som flg. Levetid -
brugervenlighed - reperationsomkostninger - forbrug (el/vand).

1.: Miele (model ligegyldigt), de lever 10-15 år uden de store rep.
Vi er ikke mange der laver rep. på dem, og der er som regel meget
kort ventetid på reservedele. (Meget dyr i anskaffelse)

2.: Bosch/Siemens, 5-10 år, ikke det store i rep. Dog har jeg oplevet
en del sjove ting med deres maskiner, da de efter 5 år ca. flytter
reservedele til Tyskland. (Halvdyr i anskaffelse)

3.: Bauknecht, Levetid ca. 5-7 år, pas på deres elektroniske modeller
de knækker sig altid, da de er meget følsomme for overspænding.
(Rimelig i anskaffelse)

4.: Gorenje - Brandt/Blomberg, Levetid ca. 6-8 år, et generelt
problem er deres plastikkar (noget være lort)
(samme som ovenstående)
5.: Zanussi, noget være lort selv om de er ved at komme op igen.

6.: Billige mærker som Beko/UPO går den i stykker efter 2 år, køb
noget nyt.

Find priser på www.hvidevarepriser.dk eller www.peterpris.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-05 17:27

Hej,

On Sun, 12 Jun 2005 14:55:11 +0200, "Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote:

>Vi står for at skulle købe ny vaskemaskine og tørretumbler.
>Skal holde til at køre hver dag, flere gange i mange år.
>Hvad vil i anbefale (mærke/model)?

Vi har en AEG Öko-Lavamat vaskemaskine som vi er godt tilfredse med,
indtil videre har vi haft den i lidt over 4 år uden nogen problemer.
Kan almindelig vask plus lidt ekstra features som iblødsætning af
vasketøj, pletprogram, forskudt start, ekstra skyl (godt for os, pga
allergi overfor sæben). Den centrifiguerer med op til 1600 omdr (så
lidt restfugt i tøjet som muligt giver kortere tid i tumbleren) og
doserer vandmængde så det passer til mængden af vasketøj i tromlen
(smart så kan man vaske mindre end en fuld maskine uden at bruge fuld
mængde vand+strøm).

Tilhørende AEG Lavatherm tørretumbler med automatik (stopper når tøjet
er tørt). Det er en aftræksmodel.

Vi er fint tilfredse med begge maskiner!

** Lars