Skærme
Fijala 3554
DVI-I vs VGA ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 12:33

Hej Gruppe.

Via min arbejdsplads har jeg mulighed for at købe en 19" TFT LCD skærm.

Der er to HP modeller at vælge imellem:
HP VS19 og HP F1904.

De er ret ens - LCD specifikationerne er helt ens.

Forskellen ligger i at den ene har indbyggede højtaler men kun VGA indgang ,
altså sådan et 15 pols D-sub.
Den anden har eksterne højtalere men til gengæld både DVI-I indgang og VGA
indgang.

Mit Geforce 6800 grafikort har både DVI og VGA udgang.

Egentlig vil jeg gerne have den med højtalerne i skærmen, men går jeg glip
af noget ved at vælge DVI-I indgangen fra.
Er der bedre billede på en DVI-I porten eller hvad er forskellen?

--
/Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-05 12:45

Claus Petersen skrev:

> Er der bedre billede på en DVI-I porten eller hvad er forskellen?

Sidste gang det spørgsmål var oppe, var vist d. 02/06 i tråden
'DVI fordele frem for VGA?', startende med følgende indlæg:

Se evt. også: <http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-06-05 23:58

Jeg ville ikke tøve med at tage den med DVI...

på min egen Dell 2005FPW koblet på Radeon X800XL, er der stor forskel,
VGA giver et mere sløret billede, og ikke så lyst.

Min far har en viewsonic skærm som han længe kørte på VGA, men så købte
han et DVI grafikkort og på diverse foto-review sites, blev
kontrast-test-skalaen meget mere tydelig...

Det højttalere som er i den andne skærm, er garanteret ikke noget værd
alligevel