|
| Har i problemer med tele2adsl ?? Fra : Jakob |
Dato : 12-06-05 10:29 |
|
Jeg har adsl hos tele2 og jeg synes ret tit jeg mister forbindelsen. Man
er selvfølgelig altid usikker på om det skyldes udstyr lokalt men da jeg
oplever det engang imellem, og med flere maskiner vil jeg lige høre
hvordan jeres erfaringer er.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Michael Kjærsgård (12-06-2005)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 12-06-05 10:47 |
|
> Jeg har adsl hos tele2 og jeg synes ret tit jeg mister forbindelsen. Man
> er selvfølgelig altid usikker på om det skyldes udstyr lokalt men da jeg
> oplever det engang imellem, og med flere maskiner vil jeg lige høre
> hvordan jeres erfaringer er.
DCHP-serveren var nede i dag fra ca. 11 - 11:30, og ja der har også
været andre problemer den sidste tid af kortere varighed.
Se i øvrigt deres driftsstatus.
--
Michael
http://gratishotel.dk
-registrer DIT gratis webhotel i dag
| |
Jakob (12-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 12-06-05 12:04 |
|
In article <42ac04b4$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, mk@vindenand.dk
says...
>
> DCHP-serveren var nede i dag fra ca. 11 - 11:30, og ja der har også
> været andre problemer den sidste tid af kortere varighed.
OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
genstart til.
> Se i øvrigt deres driftsstatus.
Det vil jeg prøve, men hvis der er mange problemer har jeg nu ikke så
megen tillid til at udbydere skiter med alt :0)
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Michael Kjærsgård (12-06-2005)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 12-06-05 13:03 |
|
> OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
> genstart til.
Hvor tit?
> Det vil jeg prøve, men hvis der er mange problemer har jeg nu ikke så
> megen tillid til at udbydere skiter med alt :0)
Næh det er der selvfølgelig noget om, men lige problemerne her i
formiddags er med :)
--
Michael
http://vindenand.dk/catalog/ - kig forbi!!
| |
f00ge (13-06-2005)
| Kommentar Fra : f00ge |
Dato : 13-06-05 02:50 |
|
"Jakob" <no@mail.com> wrote:
> OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
> genstart til.
Jeg har det samme.
Den cutter af lige et sekund eller to. Bliver afbrudt til IRC osv. hver
gang. Bruger ikke router. Kører direkte på modemet.
Deres routing er blevet værre til UK igen. Opsiger det næste uge.
| |
Flemming Lynggaard (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 13-06-05 14:19 |
|
"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
news:MPG.1d163515408b52f9989b27@news.sunsite.dk...
> In article <42ac04b4$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, mk@vindenand.dk
> says...
>
>>
>> DCHP-serveren var nede i dag fra ca. 11 - 11:30, og ja der har også
>> været andre problemer den sidste tid af kortere varighed.
>
> OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
> genstart til.
>
Genstart af hvad, routeren eller bare din pc?
F
| |
Jakob (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-06-05 16:25 |
|
In article <42ad87b9$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
flemmingl@gmail.com says...
>
> Genstart af hvad, routeren eller bare din pc?
PC, mener jeg men det kan jo godt bare falde sammen med at udfaldende
bare er af kort varighed.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Brian Lund (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 13-06-05 19:09 |
|
> > Genstart af hvad, routeren eller bare din pc?
>
> PC, mener jeg men det kan jo godt bare falde sammen med at udfaldende
> bare er af kort varighed.
Du har altså ingen router? - Hvis du faktisk har en router, så vil jeg tro
den er defekt! (måske)
Hvis du ingen router har så prøv;
Start > kør > cmd:
ipconfig /release
ipconfig /renew
Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
Brian
| |
Jakob (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-06-05 23:56 |
|
In article <a0c5e$42adcb8d$3e3d8579$1514@news.arrownet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> Du har altså ingen router? - Hvis du faktisk har en router, så vil jeg tro
> den er defekt! (måske)
Jeg har skam en linksys router.
> Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
Jeg har fast ip.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Hans (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 14-06-05 01:05 |
|
Jakob wrote:
> In article <a0c5e$42adcb8d$3e3d8579$1514@news.arrownet.dk>, geronimo@-
> FORKERT-mobilixnet.dk says...
>
>> Du har altså ingen router? - Hvis du faktisk har en router, så vil
>> jeg tro den er defekt! (måske)
>
> Jeg har skam en linksys router.
>
>> Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
>
> Jeg har fast ip.
Det er sikkert din dhcp-klient i Linksys routeren, som arbejder dårligt
sammen med T2's server. Det er der flere som har oplevet, og mig bekendt
findes løsningen ved at skifte firmware. Som andre tidligere har foreslået,
så prøv i T2's interne adsl-gruppe, da du ikke er den eneste med dette
problem, og det burde kunne løses.
Hans
| |
Brian Lund (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 14-06-05 11:40 |
|
> > Du har altså ingen router? - Hvis du faktisk har en router, så vil jeg
tro
> > den er defekt! (måske)
>
> Jeg har skam en linksys router.
>
> > Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
>
> Jeg har fast ip.
A-ha, så vil jeg mene der er noget galt med din router! - De burde dog
stadigt virke at forny IPen da du også fornyer din IP når computeren
genstarter!
Brian
| |
Fischer & Døssing (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 14-06-05 20:03 |
|
Brian Lund (geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk) skrev :
>>> Genstart af hvad, routeren eller bare din pc?
>>
>> PC, mener jeg men det kan jo godt bare falde sammen med at udfaldende
>> bare er af kort varighed.
>
> Du har altså ingen router? - Hvis du faktisk har en router, så vil
> jeg tro den er defekt! (måske)
> Hvis du ingen router har så prøv;
> Start > kør > cmd:
> ipconfig /release
> ipconfig /renew
>
> Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
Duer desværre ikke da T2 dhcp server har fået hjernekvababelse ...
--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*
| |
Andreas Plesner Jaco~ (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 14-06-05 20:45 |
|
On 2005-06-14, Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:
>> ipconfig /release
>> ipconfig /renew
>>
>> Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
>
> Duer desværre ikke da T2 dhcp server har fået hjernekvababelse ...
Hvis det ikke virker, så virker en genstart heller ikke (udover at en
genstart tager længere tid, og dermed kan problemet være fixet i samme
periode)
--
Andreas
| |
Jakob (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-06-05 22:01 |
|
Det er sgu for ringe, prøv at checke tele2adsl's driftstatus. Nedbryd
efter nedbryd. Snakkede med en supporter idag der fortalte at de har
problemer med en overbelastet router, det lyder for mig som et firma der
gerne vil have en masse kunder, men ikke dimensioner derefter.
Her til aften er nettet hos mig så lagt ned igen, det er så anden gang
på et døgn, flot tele2.
Jeg vil da opfordre alle der overvejer tele2 til at kigge på deres
driftsstatus, kan sgu godt forstå man kun kan se hvad der er foregået
den sidste måned..
Frusterende og uproffesionelt.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Jesper (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-06-05 00:13 |
|
"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d1963e72ea50a98989b38@news.sunsite.dk...
> Det er sgu for ringe, prøv at checke tele2adsl's driftstatus. Nedbryd
> efter nedbryd. Snakkede med en supporter idag der fortalte at de har
> problemer med en overbelastet router, det lyder for mig som et firma der
> gerne vil have en masse kunder, men ikke dimensioner derefter.
>
> Her til aften er nettet hos mig så lagt ned igen, det er så anden gang
> på et døgn, flot tele2.
>
> Jeg vil da opfordre alle der overvejer tele2 til at kigge på deres
> driftsstatus, kan sgu godt forstå man kun kan se hvad der er foregået
> den sidste måned..
>
> Frusterende og uproffesionelt.
>
Det er endda ikke det hele der er med. Men selvfølgelig kan det hele dækkes
ind af de (mange) uafsluttede statusmeddelelser. Jeg har haft mange, mange
problemer med Tele2s mailserver. Jeg overvejer *kraftigt* at skifte udbyder.
GRRRRRR
/jesper
| |
Brian Lund (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 15-06-05 08:05 |
|
> >> ipconfig /release
> >> ipconfig /renew
> >>
> >> Så har du fornyet din IP, og du behøver ikke genstarte PCen...
> >
> > Duer desværre ikke da T2 dhcp server har fået hjernekvababelse ...
>
> Hvis det ikke virker, så virker en genstart heller ikke (udover at en
> genstart tager længere tid, og dermed kan problemet være fixet i samme
> periode)
Præcis min pointe, jeg hader at genstarte min computer...
Brian
| |
Henrik Bo Hansen (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Bo Hansen |
Dato : 13-06-05 16:47 |
|
"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
news:MPG.1d163515408b52f9989b27@news.sunsite.dk...
> OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
> genstart til.
>
Jeg vil anbefale dig at du evt prøver at spørge i vores interne grupper,
der vil der være muliged for at vi kan kikke konkret på dit
problem.
/Henrik - T2
| |
Jakob (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-06-05 17:48 |
|
In article <VThre.400$3Q.117@news.get2net.dk>, hbh@spam.x says...
> Jeg vil anbefale dig at du evt prøver at spørge i vores interne grupper,
> der vil der være muliged for at vi kan kikke konkret på dit
Jamen det vil jeg da prøve så.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Jesper (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-06-05 00:15 |
|
"Henrik Bo Hansen" <hbh@spam.x> skrev i en meddelelse
news:VThre.400$3Q.117@news.get2net.dk...
>
> "Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> news:MPG.1d163515408b52f9989b27@news.sunsite.dk...
>
> > OK jeg er nemlig ret tit ude for at forbindelsen forsvinder og der må
> > genstart til.
> >
>
> Jeg vil anbefale dig at du evt prøver at spørge i vores interne grupper,
> der vil der være muliged for at vi kan kikke konkret på dit
> problem.
Jeg kender flere der har Tele2adsl sjovt nok får vi allesammen problemerne
samtidig - det er da underligt hvis det ikke er jer der har problemerne, men
kunderne.
| |
Henrik Bo Hansen (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Bo Hansen |
Dato : 15-06-05 14:52 |
|
"Jesper" <1@2.3> wrote in message news:mxJre.910$fJ5.388@news.get2net.dk...
> Jeg kender flere der har Tele2adsl sjovt nok får vi allesammen problemerne
> samtidig - det er da underligt hvis det ikke er jer der har problemerne,
> men
> kunderne.
Nu havde jeg fået den forståelse at du også havde disse problemer
med udfald i langtid og ikke kun i en uge.
Det er korrekt at vi i denne uge har haft en del driftforstyrrelser.
/Henrik - T2
| |
Jakob (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-06-05 17:00 |
|
In article <toWre.68$Ee1.41@news.get2net.dk>, hbh@spam.x says...
..
>
> Nu havde jeg fået den forståelse at du også havde disse problemer
> med udfald i langtid og ikke kun i en uge.
Det er helt korrekt, også at det er voldsomt eskalerende.
--
Venlig hilsen
Jakob
| |
Henrik Bo Hansen (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Bo Hansen |
Dato : 15-06-05 17:33 |
|
"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
news:MPG.1d1a6ef39c709011989b4b@news.sunsite.dk...
> Det er helt korrekt, også at det er voldsomt eskalerende.
Okey, har alle dem du kender så det samme udfald også < 2 uger?
eller har i kun haft sammenfald i den sidste halvanden uge ?
Somsagt hvis vi skal kikke konkret på dit (og dine venners) problem
det så kan jeg anbefale vores interne grupper.
Det er vigtigt for mig at understege at den sidste uges problemer intet
har med dit problem at gøre, da det åbenbart løber over længere tid.
/Henrik - T2
| |
Frede Hansen (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Frede Hansen |
Dato : 13-06-05 12:51 |
|
Jakob <no@mail.com> wrote in news:MPG.1d161edca1b291ab989b26
@news.sunsite.dk:
> Jeg har adsl hos tele2 og jeg synes ret tit jeg mister forbindelsen. Man
> er selvfølgelig altid usikker på om det skyldes udstyr lokalt men da jeg
> oplever det engang imellem, og med flere maskiner vil jeg lige høre
> hvordan jeres erfaringer er.
>
Gør som mig: Skift udbyder.
Jeg kæmpede med Tele2 i næsten et halvt år med den ustabile ADSL jeg havde
hos dem, til sidst fik jeg nok og sagde min forbindelse op.
Er nu hos CyberCity og kan bestemt ikke beklage mig, har kun oplevet et
eneste udfald i de snart 1½ år jeg har været hos dem og der varede hele
forfærdelige 5 minutter
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
| |
Jesper (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-06-05 00:10 |
|
JA!
| |
|
|