Andet multimedie
bentjuul 3670
objekt fra selection elements 3 versus cor~
Fra : Stig Petersen

Dato : 12-06-05 10:25

Hej.-jeg er relativ ny i adope-teknik. I photopaint kan jeg lave en
selection og trykke make object frem selection
og få en kopi med det samme(uden at skade det (preserved) billedet.Hvordan
gør man det i Element 3.Jeg
har forsøgt med at dublikere laget og gå via udklipsholder til
billedet/collagen men det er TRÆLS.
pss.gode links til dk-tips modtages gerne samt hhv fra f- paint og
elements -low-level-brugere.evt lokale Næstved/Skælsør

Mvh sp menstrup6o@os.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-05 12:37

Stig Petersen skrev:

> I photopaint kan jeg lave en selection og trykke make object
> frem selection og få en kopi med det samme(uden at skade det
> (preserved) billedet.

Ud på et nyt lag, eller på det samme lag?

> Hvordan gør man det i Element 3.

Nu kender jeg godt nok ikke Elements, da jeg bruger Photoshop,
men i Photoshop kan man trykke Ctrl + J, som svarer til at gå
i menuen Layer og vælge 'New Layer'.

Hvis man har en markering/selection inden det gøres, kommer alt
indenfor markeringen med over i det nye lag. Har man ikke en
markering, bliver det aktive lag blot kopieret til et nyt lag.

Mon ikke man kan det samme i Elements?

--
Hilsen
Madsen