Padding problemer for img i IE?
Fra : Henrik Christensen

Dato : 12-06-05 08:24

Jeg bruger style sheet til at lave min hjemmeside. I den
forbindelse har jeg sat en ramme om alle billeder (img). Denne
ramme virker både i Firefox og IE, men padding virker ikke i IE.
Jeg har skrevet denne kode, er der noget jeg gør forkert?
img {
   border: 2px solid #800080;
   margin: 5px;
   padding: 5px;

}

Venlig hilsen

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-05 09:02

Henrik Christensen skrev:

>Jeg bruger style sheet til at lave min hjemmeside. I den
>forbindelse har jeg sat en ramme om alle billeder (img). Denne
>ramme virker både i Firefox og IE, men padding virker ikke i IE.

Hbilken doctype bruger du?

Eller bedre, kom med et link til siden.
--
Knud

Fra : Henrik Christensen

Dato : 12-06-05 09:20

http://www.friis-christensen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-05 09:53

Henrik Christensen skrev:

>http://www.friis-christensen.dk

Du mangler at angive en doctype på siden og så viser IE siden i
quirk mode, som håndterer padding anderledes (=ikke efter
standarden).

Sæt
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
allerøverst på siden.
--
Knud

Fra : Henrik Christensen

Dato : 12-06-05 10:10

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Tusind tak for hjælpen. Det har reddet min dag.

Vh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-05 10:26

Henrik Christensen skrev:

>Tusind tak for hjælpen. Det har reddet min dag.

Velbekomme, men du behøver den ikke to gange, slet den, der står
lidt længere nede, skal stå som det allerførste på siden.

PS. Når du svarer, så klip også gerne signaturen væk, tk.
--
Knud