Brugerdefinerede etiketter
Fra : Skindbeni

Dato : 12-06-05 00:45

Hej.

I Word (2003) er det muligt at udskrive etiketter. Her kan man vælge
forudindstillede størrelser eller selv lave brugerdefinerede størrelser.Man
kan ligeledes vælge skrifttype, størrelse osv. for etiketterne.

Men kan det ikke lade sig gøre også at lave _og gemme_ "brugerdefinerede
designs" hvori skrifttype, størrelse m.v. indgår, så man ikke skal starte
fra bunden hver gang.

Eksempel:

Til formål A ønsker jeg af og til at udskrive etiketter, hvor teksten er
centreret og skrifttype X, størrelse Y og fed skrift. Hver gang jeg skal
udskrive etiketter skal jeg fx udskrive 15 etiketter med forskellig tekst
men med samme "design". Men for hver eneste etiket skal jeg ind og manuelt
vælge designet (altså skrifttype, størrelse osv.), hvilket er
møgirriterende.

Jeg forsøgte mig med at optage en makro, der åbnede dialogboksen til
etiketter og valgte skrifttype, størrelse m.v. men jeg kan ikke få lov at
afslutte makroen sålænge jeg er inde i dialogboksen til etiketter.

Nogle forslag eller er det umuligt.

På forhånd tak.

Skindbeni
alias Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-05 20:17

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> etiketter og valgte skrifttype, størrelse m.v. men jeg kan ikke få lov at
> afslutte makroen sålænge jeg er inde i dialogboksen til etiketter.

Skal du absolut udfylde etiketterne, mens du er i dialogboksen? Når jeg skal
udskrive etikketter til mange forskellige, finder jeg enten en etiket i
standardstørrelse eller laver min egen. Når målene er defineret vælger jeg
"Nyt dokument" således at hele a4 arket kommer på skærmen. Sørg for under
menuen Tabel, at Vis gitterlinier er aktiveret, så du kan se
etiketstørrelsen.
Marker alle etiketterne.
Her kan du så sætte din font, placering, størrelse m.m.
Gem dokumentet som enten et dokument eller en skabelon. Når du så
efterfølgende åbner dit dokument eller skabelon vil du have et etiketark,
hvor dine foruddefinerede indstillinger vil være gældende.

Kurt

Fra : Skindbeni

Dato : 12-06-05 21:58

> [...]
> efterfølgende åbner dit dokument eller skabelon vil du have et etiketark,
> hvor dine foruddefinerede indstillinger vil være gældende.

Hej Kurt og tak for dit svar.

Jeg kan ikke forklare dig, hvorfor jeg ikke har "set" / brugt "nyt
dokument". For det er jo løsningen

Nogle gange er det mest simple eller det der er mest ligefor ikke altid det
man ser.

Men tak for hjælpen

Skindbeni
alias Michael Sørensen