Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bøvl med Canon IXUS og store SD kort???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 11-06-05 23:09

Hej

Er der andre end mig der har bøvl med store kort
i Canon IXUS 700?

Jeg får en Hukommelseskort fejl...

Har en super foto forhandler der siger at Canon først
lige er blevet opmærksomme på problemet.
Og at det ikke er mit kort, men et eller andet med controlleren
i selve kameraet....

Håber det er softwaren der skal opdateres...

Ellers er det jo ikke bare en garanti sag, men en sag Canon
ikke ved hvad de skal gøre ved...

P.S. Mit kort er et Kingston 1 gb kort...

Mvh Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 23:35

In article <42ab60e3$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
>
> Ellers er det jo ikke bare en garanti sag, men en sag Canon
> ikke ved hvad de skal gøre ved...
>
> P.S. Mit kort er et Kingston 1 gb kort...

Ingen problemer med Apacer 1GB hi-speed.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-06-05 10:18

> Ingen problemer med Apacer 1GB hi-speed.

Godt at vide....

Henrik

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-06-05 23:46

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in

> Hej
>
> Er der andre end mig der har bøvl med store kort
> i Canon IXUS 700?
[snip]

> P.S. Mit kort er et Kingston 1 gb kort...

Jeg har et Ixus 50 og et Kingston Elite Pro 1GB som giver hukommelsesfejl.
Returnerer nu kortet og køber et dyrere Apacer eller SanDisk.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jens Hansen

Dato : 12-06-05 08:35

> Jeg har et Ixus 50 og et Kingston Elite Pro 1GB som giver hukommelsesfejl.

Har testet Ixus700 med et 1 GB type II SanDisk kort. Ingen problemer.

Mvh

Jens Hansen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-06-05 10:24

> Har testet Ixus700 med et 1 GB type II SanDisk kort. Ingen problemer.
>
> Mvh
>
> Jens Hansen

Det er rigtigt, Sandisk er kompatibel med Canon controlleren...

Henrik

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 17-06-05 11:44

> Det er rigtigt, Sandisk er kompatibel med Canon controlleren...

Jeg har lige fået et SanDisk Ultra II 1GB ind ad døren og det funker
upåklageligt med Ixus 50.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-06-05 10:23

> Jeg har et Ixus 50 og et Kingston Elite Pro 1GB som giver hukommelsesfejl.
> Returnerer nu kortet og køber et dyrere Apacer eller SanDisk.
>
> --
> Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Jeps, det er rigtigt, det er IXUS 50 og 700 der er bøvl med,
jeg har et Kingston Elite Pro 1GB som giver hukommelsesfejl.
Min fejl kommer efter at jeg har brugt ca. 100 - 110 mb til billeder og /
eller video klip,
hvornår kommer jeres fejl???

Men det er IKKE kortet der er problemet
(Så kunne det jo også være et prob. at læse kortet i kortlæseren... Og det
er det ikke...)
, det er hukommelsescontrolleren i selve kameraet, håber det er en SOFTWARE
fejl,
ellers er vi nok nogle stykker der ringer til Canon...

Henrik

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 13-06-05 11:19

> [...]
> jeg har et Kingston Elite Pro 1GB som giver hukommelsesfejl.
> Min fejl kommer efter at jeg har brugt ca. 100 - 110 mb til billeder

Også ved ca. 90-110MB brugt hukommelse.

> [...]
> SOFTWARE fejl,
> ellers er vi nok nogle stykker der ringer til Canon...

Jeg returnerer mit Kingston og køber et nyt - det andet er for bøvlet :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : bb

Dato : 12-06-05 08:56

Ejer af Ixus 700 - bruger PQI 1 gb, aldrig haft problemer.
v/bb

Fra : Gert Medom

Dato : 12-06-05 09:51

> [...]
>
> Ellers er det jo ikke bare en garanti sag, men en sag Canon
> ikke ved hvad de skal gøre ved...
>
> P.S. Mit kort er et Kingston 1 gb kort...

Jeghar haft problemer med en kombination af kingston elite pro 512 mb og
Nikon cp 4100. Noget kan tyde på, at kingston sd kort ikke er optimale....
Men har aldrig haft problemer med deres CF kort.

/Gert

Fra : bb

Dato : 12-06-05 11:55

Har et Ixus 700 bruger dagligt et PQI på 1 GB - og har aldrig haft nogle
problemer af nogen art.