Foto
IBM760 5420
Teil 3020
SD kort
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 16:40

Hej

Skal købe kort til et Canon Ixus 700 og har fundet disse to. Hvad anbefaler
de kloge hoveder her i gruppen, er de sidste 23 EUR (171 kr) givet godt ud?

SanDisk 1GB SD Card Ultra II á 89 EUR (662 kr)

SanDisk 1GB SD Card Extreme III á 112 Eur (833 kr)

Har fundet dem på www.technikdirekt.de

mvh

Peter

Fra : newbie@news

Dato : 11-06-05 18:16

"Popeye" <pop> skrev i en meddelelse
> [...]
ud?

> SanDisk 1GB SD Card Ultra II á 89 EUR (662 kr)
>
> SanDisk 1GB SD Card Extreme III á 112 Eur (833 kr)

Forskellen på de 2 er ikke stor. Men hvis du skal en tur til det nordlige
Grønland og/eller en tur til Afrika, ville jeg nok vælge Extreme. Den kan
klare store plus/minus grader.
Ellers vælg Ultra´en. Det råd fik jeg af min photopusher.

vh. Mainemarks-Møller

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 20:06

In article <42ab05e3$1$63590$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Popeye wrote:
> [...]
>
> SanDisk 1GB SD Card Ultra II á 89 EUR (662 kr)
>
> SanDisk 1GB SD Card Extreme III á 112 Eur (833 kr)

Du kan få DaneElec Extreme 1024 til 646 kr i DK

Men af de ovenstående ville jeg købe det billige.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 11-06-05 23:11

Under alle omstændigheder, hold dig til Sandisk, det er
de eneste Canon 700 ikke har problemer med...

Har selv Kingston 1 gb og jeg kan kun bruge 100 mb
før hukommelseskortfejlen kommer og kortet skal formateres...

Henrik

Fra : bb

Dato : 12-06-05 12:09

de eneste Canon 700 ikke har problemer med...<<
Du virker meget "skråsikker" - i så fald er jeg udsat for et mirakel - thi
mit PQI kort virker upåklageligt.
v/bb

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 12-06-05 19:35

Skråsiker og skråsikker...

Det var hvad min fotopusher informerede mig om...

Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-06-05 11:31

Nope, men jeg er endt op med det bedste af det bedste, SANDISK EXTREME III 1
gb

Kan formatere 1 gb på mellem 3 og 4 sekunder

Mvh Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-06-05 11:32

> SanDisk 1GB SD Card Ultra II á 89 EUR (662 kr)
>
> SanDisk 1GB SD Card Extreme III á 112 Eur (833 kr)

Extreme er DOBBELT så hurtigt.....

SUPER til små filmklip...

Ja SUPER til alt!!!

Henrik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-06-05 11:53

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote

> Extreme er DOBBELT så hurtigt.....
>
> SUPER til små filmklip...

Extreme og Ultra yder ens, når vi snakker filmklip. At vælge et Extreme
kort giver ikke flere billeder pr. sekund eller flere pixels.

Hvis ellers kameraet kan følge med, vil der være en forskel når man
tager flere billeder efter hinanden.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-06-05 15:23

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort giver ikke flere billeder pr. sekund eller flere pixels.
>
> Hvis ellers kameraet kan følge med, vil der være en forskel når man

Specifikationerne siger at Extreme yder dobbelt op, og da jeg ikke kunne få
controllerens
ydelse oplyst valgte jeg et Extreme...

Kunne være fedt at vide eks. hvor længe det tager at formatere et Ultra
II????

Mvh Henrik Andersen

Fra : Deaster

Dato : 17-06-05 21:24

Henrik (Silkeborg) wrote:

> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Specifikationerne siger at Extreme yder dobbelt op, og da jeg ikke
> kunne få controllerens
> ydelse oplyst valgte jeg et Extreme...

Det er muligt, i praksis er der dog ingen som helst forskel af
betydning:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6897

> Kunne være fedt at vide eks. hvor længe det tager at formatere et
> Ultra II????

Hvad er der fedt ved det ?

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-06-05 21:39

Specifikationerne siger at Extreme yder dobbelt op, og da jeg ikke

> Det er muligt, i praksis er der dog ingen som helst forskel af
> [...]
Jeg kan ikke se hvad du vil med linket, der er ikke nævnt Ultra nogen
steder...

> Hvad er der fedt ved det ?

For at se om det tager lige kang tid...

Henrik

Fra : Deaster

Dato : 18-06-05 08:27

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Specifikationerne siger at Extreme yder dobbelt op, og da jeg ikke

> Jeg kan ikke se hvad du vil med linket, der er ikke nævnt Ultra nogen
> steder...

Jeg gik ud fra du mente Ultra II som er den nærmeste konkurrent til
Extreme serien, og den er 3 øverst i tabellen.

> For at se om det tager lige kang tid...

Ok, men formaterer du da dit kort hver gang du har taget billeder ?

Mvh
Deaster

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-06-05 12:34

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gik ud fra du mente Ultra II som er den nærmeste konkurrent til
> Extreme serien, og den er 3 øverst i tabellen.

Du har ret, ringer lige til min optiker....
Og, jeg er vist rendt ind i lidt overkill, forskellen er ret lille, men ikke
¨
på specifikationerne, men i praksis.
Det må så være controlleren....
Som jeg ikke kunne få oplysninger om fra Canon...

> Ok, men formaterer du da dit kort hver gang du har taget billeder ?

Næe, men det er da et sammenligningsgrundlag...

Henrik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-06-05 13:54

On Sat, 18 Jun 2005 13:33:50 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

>"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
>
>Næe, men det er da et sammenligningsgrundlag...

Hvad vil du bruge den sammenligning til?

En formattering er jo udelukkende sletning af FAT tabellen.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-06-05 14:24

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du bruge den sammenligning til?
>
> En formattering er jo udelukkende sletning af FAT tabellen.
>

> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Måske, men det tog sgu noget længere med et 256 mb kort end med
Extreme 1 gb...

Henrik

Fra : Deaster

Dato : 18-06-05 17:47

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
> >

> Du har ret, ringer lige til min optiker....
> Og, jeg er vist rendt ind i lidt overkill, forskellen er ret lille,

Hehe, men til gengæld er Extreme serien meget mere hårdfør end Ultra
serien, og temperatur udsvingene hvor det kan bruges har et noget
højere spænd, spørgsmålet er dog nok om kameraet så vil være med.

> Næe, men det er da et sammenligningsgrundlag...

Måske, har dog et par IBM diske som er ret hurtige at formatere, men
til gengæld ikke specielt hurtige i daglig brug.

Mvh
Deaster

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-06-05 18:29

> [...]
>
> Måske, har dog et par IBM diske som er ret hurtige at formatere, men
> til gengæld ikke specielt hurtige i daglig brug.

Ja, det er ikke nemt med IBM

Henrik