Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken fotobog? (total nybegynder)
Fra : Kong Kent

Dato : 11-06-05 10:31

Hej dk.fritid.foto

Jeg er én af dem der har købt et rådden-dyrt kamera i håbet om jeg så
ville kunne tage nogle sublime fotos. Men kameraet gør jo ikke det hele
alene, så jeg må hellere få sat mig ind i fototeknik 1-0-1.

Hvilken bog vil I anbefale jeg starter ud med at købe og læse?

(Mit kamera er et 20D).

mvh

Kent - total nybegynder

Fra : LIV

Dato : 11-06-05 10:48

Kong Kent wrote:

> [...]
> hele alene, så jeg må hellere få sat mig ind i fototeknik 1-0-1.
>
> Hvilken bog vil I anbefale jeg starter ud med at købe og læse?

Prøv at se i tråden "God fotobog" startet af MIK.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 11:02

"LIV"

> Prøv at se i tråden "God fotobog" startet af MIK.

Hehe - det minder mig om prins Knud - Ham skal man
måske være lidt oppe i årene for at huske, men mon ikke
Kong Kent er i familie med ham.. )-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-06-05 11:37

-max- wrote:

> Hehe - det minder mig om prins Knud - Ham skal man
> måske være lidt oppe i årene for at huske, men mon ikke
> Kong Kent er i familie med ham.. )-max-

Jaee... og Kong Kent har vist deltaget så længe på UseNet, at han
burde vide, at det er en god skik, at man lige læser lidt bagud i
gruppen, eller tager en søgning i Google-groups, inden man braller
ud med et spørgsmål, der måske er blevet besvaret flere gange inden
for den sidste uges tid...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gert Medom

Dato : 11-06-05 11:40

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alene, så jeg må hellere få sat mig ind i fototeknik 1-0-1.
>
> Hvilken bog vil I anbefale jeg starter ud med at købe og læse?

Det vigtige er ikke hvor du begynder, men hvor du ender..

Og som det efterhånden er sagt "et par gange" de sidste dage: Biblioteket er
et glimrende sted, og bibliotekaren er villig til at hjælpe dig. Du betaler
til bibliotekerne gennem skatten, så gå derind og opdag, at biblioteket er
der for din skyld (og måske også lidt for andres....).

Læs i bøger, gå ud og prøv det. Der går ca. 10.000 spildte filmruller på en
god fotograf, så fortvivl ikke over at der kommer mange missere. Se i Metro
Xpress og Urban, der har du adgang til en masse billeder, der kan inspirere
dig.

/ Gert

Fra : Søren Wind

Dato : 11-06-05 15:47

> [...]
> alene, så jeg må hellere få sat mig ind i fototeknik 1-0-1.
>
> Hvilken bog vil I anbefale jeg starter ud med at købe og læse?

Jeg vil anbefale "Politikens store fotobog" den hjalp mig meget.. vil ikke
anbefale politikkens store bog om digital foto' da den bruger meget mere
plads på at snakke om efterbehandling på computeren, og knap så meget foto /
teknik.

--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition -

Fra : Lasse Elmer

Dato : 12-06-05 02:10

"Søren Wind" <s.wind@opz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere plads på at snakke om efterbehandling på computeren, og knap så meget

Yep. Enig.

Jeg er også nybegynder og har begge bøger. Den Store Fotobog er en virkelig
god når man gerne vil have lidt teknisk forståelse for det med kameraer og
fotografering.
VH
Lasse Elmer