Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort: fejl v. overførselt til pc
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 05:11

I går kopierede jeg godt 100 NEF-filer fra kortet via læser til pc.
Ved nogle af filerne fik jeg en melding a la
cannot copy file #
wrong (unknown?) parameter (husker ikke med sikkerhed, men mener det var
wrong)
uanset om jeg kopierede eller flyttede
Det lykkedes efter en del forsøg, men kender nogen en evt. årsag ?
Efter afslutn. blev kortet, som ofte før, reform i kamera.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Henrik Boegh

Dato : 11-06-05 08:26

On Saturday 11 June 2005 06:11, Ole Larsen wrote in dk.fritid.foto:

[...]

> Det lykkedes efter en del forsøg, men kender nogen en evt. årsag ?

Hvad for et filsystem er der på kortet?
Hvad for et kort er det?
Hvilken kortlæser bruger du?
Hvilket operativsystem bruger du?

Der har været flere forlydender om at kombinationen Windows2003 +
PCMCIA/IDE-convertere og FAT16 (som jeg mener er det filsystem der bliver
oprettet ved stort set alle kamerarer), kan give problemer, hvis du samtidig
belaster dine diske med andre disktunge operationer (f.eks. defragmentering).
Kan det være sådan noget du er rendt ind i?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"The past is history | The future is mystery | The present is a gift"
-- Jane Doe

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 11:11

Henrik Boegh skrev:

> Hvad for et filsystem er der på kortet?
FAT 16 tror jeg. Det skulle det være hvis man ikke def. andet, og det
har jeg ikke gjort.
> Hvad for et kort er det?
Sand disk ultra II, 1 gb
> Hvilken kortlæser bruger du?
6in1
> Hvilket operativsystem bruger du?
W XP home v 5.1

> [...]
> belaster dine diske med andre disktunge operationer (f.eks. defragmentering).
> Kan det være sådan noget du er rendt ind i?

Det kunne tænkes. Ikke defragm., men andet ikke helt så tungt.
Nu har jeg form. i FAT 32 og kortet virker. Så er det bare at prøve. Men
det kunne være rart at kende grunden, og sker det ikke igen, går jeg ud
fra, at din formodning holder.
Takker

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 18:18

Henrik Boegh skrev:
> [...]
> belaster dine diske med andre disktunge operationer (f.eks. defragmentering).
> Kan det være sådan noget du er rendt ind i?

I dag skulle jeg kopiere små 50 Nef fra kort til pc. Kortet er siden
sidst formatt. i fat 32.
Det samme skete igen. Så skiftede jeg port i min usb-hub, et voila.