Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ødelagt Pentax Optio 550
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 23:29

Hej,

Mit 2½ år gamle Pentax Optio 550 er gået i stykker - er der nogen der han en
ide til hvad det kan være og hvorvidt en reparation kan betale sig (bortset
fra 5x optisk zoom, så er der vel mange nye kammeraer idag til en billig
pris der svarer til Optio'en).

Når man kigger på LCD skærmen er billedet meget sløret (brunlige farver og
en lang efterglød) og når man tager et billede så er det fyldt med vandrette
hvide/grå streger. Jeg er faldet over en tilsvarende beskrivelse på e-bay,
hvor en person ville sælge et tilsvarende kammera tilsyneladende med den
samme fejl så det er måske noget som andre også har set.

Hilsen
Finn

Fra : Jacob

Dato : 10-06-05 23:35

"Finn Andresen" <xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> på e-bay, hvor en person ville sælge et tilsvarende kammera tilsyneladende
> med den samme fejl så det er måske noget som andre også har set.

Hvis selve billedet er mystisk brunt og det kan rettes i et fotoprogram
lyder det som en styringsfejl. den lodrette streg er en bitfejl et eller
andet sted. men man kan tælle sig til hvilket bit der fejler. kender du en
elektronikmand kan han/hun muligvis lave det. ellers er det skrald da en
forhandler vil have ½ million for sådanne en repration.

Jacob