Skærme
Fijala 3554
skærmbilled rykker sig
Fra : claus

Dato : 11-06-05 23:25

Jeg har fået det problem at billedet på skærmen engang imellem laver et
lille ryk ind (eller noget der ligner, ændrer opløsning?)
og ud igen med det samme, er det fordi at den er ved at stå af eller?
det er svært at beskrive det den laver, men håber der er nogen som der har
haft samme problem,
som kan fortælle mig mere.

vil nævne at det drejer som en samsung 900sl+ som normalt kører i en
opløsning af 1280*1024 85 hrz

Mvh Claus L.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 00:32

claus wrote:
> [...]
> haft samme problem,
> som kan fortælle mig mere.
>
> vil nævne at det drejer som en samsung 900sl+ som normalt kører i en

Jeg har samme problem med en ViewSonic PT775, som også kører
1280x1024x85Hz - jeg "regner" med, at den er ved at stå af og kigger i
stedet efter fladskærm. Min startede i det små, men kan stå og "hakke"
(vandrette forskydninger ind mod midten og tilbage igen) i siden helt op
til nogle minutter nu - den har trænet nogle måneder og er nu ved at
være rimelig god til det! Jeg kan dog stadig få den ud af rytmen med et
stabilt klask på siden kombineret med en degauss og lidt held - men det
bliver sværere og sværere og den har vist ikke langt igen...

Held og lykke med din!

Mvh Tommy

Fra : claus

Dato : 12-06-05 11:10

yepper det er lige det problem jeg har ....nå men så må jeg vel hellere
kigge efter en anden skærm
istedetfor... en samsung fladlus skulle være god....

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 12:16

claus wrote:

> yepper det er lige det problem jeg har ....nå men så må jeg vel hellere
> kigge efter en anden skærm
> istedetfor... en samsung fladlus skulle være god....

Jeg ved jo ikke om jeg har ret i at den er på vej til at dø... - men
andet vil nok være ønsketænkning :-/

Jeg har tidligere kigget på Samsungs 910T-serie, men er nu ved at gå
over til en Dell 2005WFP, som nævnt i en anden tråd fra i går. Viewsonic
leverer også nogle gode skærme ved jeg - held og lykke med det.

Mvh Tommy

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-06-05 10:46

claus wrote:
> [...]
> det er svært at beskrive det den laver, men håber der er nogen som der har
> haft samme problem, som kan fortælle mig mere.

Jeg har samme problem - det begyndte for over et år siden, og jeg tror
det er dens alder som er begyndt at vise sig (ca. 5 år nu).

> vil nævne at det drejer som en samsung 900sl+ som normalt kører i en
> opløsning af 1280*1024 85 hrz

Min er en LG795FT+ (17" CRT) som også oprindeligt kørte i samme
opløsning/opdateringshastighed.
Jeg skiftede ned til 1024x768 kort efter den begyndte på det, og så
forsvandt problemet et stykke tid.
Da det kom igen, skiftede jeg ned til 75 Hz, så forsvandt det igen, og
kom så igen for et par dage siden, hvorefter jeg gik ned til 70 Hz, og
væk var det igen..
(Ja, den skal snart udskiftes).

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 14-06-05 23:10

Jens C. Hansen wrote:

> Jeg har samme problem - det begyndte for over et år siden, og jeg tror
> det er dens alder som er begyndt at vise sig (ca. 5 år nu).

Jeg er oppe omkring de 8 år med min viewsonic, så den har også tjent mig
godt

> [...]
> Da det kom igen, skiftede jeg ned til 75 Hz, så forsvandt det igen, og
> kom så igen for et par dage siden, hvorefter jeg gik ned til 70 Hz, og

Det skal jeg da hjem og prøve - det kan mindske irritationen indtil der
er råd til udskiftning.

Mvh Tommy

Fra : claus

Dato : 15-06-05 08:17