Skærme
Fijala 3554
Dell 2005WFP - vildt billigt - eller er de~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 11-06-05 16:20

Hej alle

Min nuværende skærm er begyndt at gøre sig klar til de evige jagtmarker
og rekogneseringen efter en afløser har ledt mine veje forbi
www.dell.dk, hvor man bl.a. kan finde en 2005WFP - øjensynligt med 30%
rabat, hvilket dog i praksis kvalificerer til knap 25% (ned fra 6000 til
4500) - kan se, at nogle stykker punker dell for at have nogle mærkelige
prissystemer - er dette blot endnu et eksempel eller mig der ikke kan regne?

Hvis der vitterlig er 30% og man dermed ender omkring de 4200kr for
denne skærm virker det som et udemærket tilbud. Min brug af pc'en ser
typisk sådan ud:

Arbejdsdag foran skærmen 7-8 timer med kodning, rapportskrivning og lidt
surferi - spiller ikke. Vil også gerne bruge skærmen til film og tv -
udstyret med en ekstern tv-tuner. Kan skærmen forøvrigt pivoteres?

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på eller er det bare skærmen
til mit behov?

NB: Har også kig på et Logitech Digital Z5500 højttalersystem
(http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=101822) og et spørgsmål
melder sig i den sammenhæng; vil der være plads til den lille
centerhøjttaler i ringen/foden på dell-skærmen - så vil det jo passe
meget godt sammen - kan bare ikke finde så specifikke mål nogle steder -
nogen der måske har noget af udstyret og kan fortælle, hvor stor foden
på skærmen og foden på selve højttaleren er?

Mvh Tommy

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-06-05 20:45

Jeg gav selv 5500 for min, den havde været på tilbud de 2 første mdr af
dette år til den pris - men pludselig steg den til 6300, så jeg ringede
og fik den til "tilbudsprisen" på 5500.

jeg har skrevet lidt om den her
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

her vinder den en test
http://behardware.com/articles/547/page4.html

det gør den også her
http://anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400

Fra : Christian Hvid

Dato : 12-06-05 13:00

Jeg sidder og kigger på den samme monitor.

Mit alternativ er Apples 20".

Jeg har lige postet på mediamac.dk:

http://www.mediamac.dk/index.php/forum/show/tid=55624

Det der generer mig ved Dell'en er at den går i USA for 350 USD,
hvilket er under 2.000 kr. Dvs., selv efter moms, under halv pris.

Fra : zczc

Dato : 12-06-05 13:09

"Christian Hvid" <christian.hvid@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det der generer mig ved Dell'en er at den går i USA for 350 USD,
> hvilket er under 2.000 kr. Dvs., selv efter moms, under halv pris.

Kunne du eventuelt forklare dette regnestykke.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-06-05 15:15

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> Kunne du eventuelt forklare dette regnestykke.

Hmm, med dagens valutakurser er det nu ikke helt ved siden af.

usdollars står i 608,78 kr iflg. valutakurser.dk
Det giver 350 x 6,0878 = 2130,73 kr.

SVJV har usdollar for ikke ret længe siden været helt nede 550 kr, og så er
prisen nede under 2000 kr.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 16:42

Frodo Nifinger wrote:

> SVJV har usdollar for ikke ret længe siden været helt nede 550 kr, og så er
> prisen nede under 2000 kr.

Det kan næsten betale sig at rejse over og hente den - lige smide den i
håndbagagen Utroligt, at elektronik er så billigt over there...

Mvh Tommy

Fra : zczc

Dato : 12-06-05 18:08

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det giver 350 x 6,0878 = 2130,73 kr.
>
> SVJV har usdollar for ikke ret længe siden været helt nede 550 kr, og så

Nå. Vil du så gå ind i en bank og købe dollars til gammel pris?

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 18:52

zczc wrote:

> Nå. Vil du så gå ind i en bank og købe dollars til gammel pris?

Det må da kunne lade sig gøre, at finde en bank der har nogle gamle
dollars liggende - måske man endda får en flaske rødvin eller en pakke
chokolade med, hvis de har overskredet sidste salgsdato

- Tommy

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-06-05 18:54

> er
> >
> Nå. Vil du så gå ind i en bank og købe dollars til gammel pris?

Rolig nu!
Jeg prøver bare at anskueliggøre, at manden nok ikke lige har tjekket
valutakurserne den sidste uges tid.
Det er jo noget nyt, at Euroen er dykket overfor dollaren. Det er først
efter den franske traktatafstemning, det skete.

So cut the man some slack.
2130 kr er jo heller vildt meget over 2000 kr.

Men mon man i det hele taget kan bruge sådan en Us-skærm. De kører jo med
andre netspændinger og stiktyper.

Og man slipper nok ikke uset gennem tolden med en 20" skærm i
transportkasse.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-06-05 01:27

Frodo Nifinger wrote:
> Men mon man i det hele taget kan bruge sådan en Us-skærm. De kører jo
> med andre netspændinger og stiktyper.

Skærmen kan garanteret køre både 115 og 230 V. Det anderledes stik kan
formentligt løses ved at bruge et af ens gamle aflagte kabler, eller hvis
det går helt galt, klippe ledningen og selv montere et dansk stik.

> Og man slipper nok ikke uset gennem tolden med en 20" skærm i
> transportkasse.

Good point. Men man kan jo blot fortolde den, og stadig have sparet noget.
Der er vist 10-15% told på fladskærme plus 25% dansk moms. Stadig billigere
end i DK, men det betaler ikke helt flybilletten.

Men "desværre" er prisen på dell.com nu 749$ - hvilket er lidt dyrere end i
DK? (Så vidt jeg kan se, i hvert fald.)

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 16:40

zczc wrote:

> [...]

Kan den uden problemer benyttes med en pc?

Kan jeg godt forstå - så undrer man sig lidt om den overhovedet er så
meget værd, som den koster herhjemme...

Tommy

Fra : Zulu

Dato : 12-06-05 17:13

Tommy Ipsen wrote:

> Kan den uden problemer benyttes med en pc?

Ja den har et standard DVI-stik.

Zulu

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-06-05 00:26

> Kan jeg godt forstå - så undrer man sig lidt om den overhovedet er så
> meget værd, som den koster herhjemme...

Øhm 4500 er sgu da vildt billigt - det er næsten 2000 kr under prisen på
en 20" skærm på edbpriser.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-06-05 01:01

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm 4500 er sgu da vildt billigt - det er næsten 2000 kr under prisen på
> en 20" skærm på edbpriser.dk

Og nu er den endnu billigere
Jeg har lige købt den til 4173 kr i dag.

Gu ve, hvornår den dukker op.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 18-06-05 14:26

Frodo Nifinger wrote:

> Og nu er den endnu billigere
> Jeg har lige købt den til 4173 kr i dag.
>
> Gu ve, hvornår den dukker op.

Vælger at tro, at jeg har haft en finger med i spillet - de overholdt jo
ikke deres 30% reklame på sitet - så først ringede jeg til deres support
og fik, at vide det var en fejl og den kostede de 4500kr - derefter
skrev jeg en email til deres kundesupport og kom med en længere smøre
mht. reklame, markedsføringsloven, købeloven, forbrugerstyrelsen osv -
og fluks blev den sat 350kr ned til den nuværende pris - så nu har jeg
vist også bestemt mig for det store "svin"

Mvh Tommy

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-06-05 15:31

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev den sat 350kr ned til den nuværende pris - så nu har jeg vist også

Så siger jeg da pænt tak for rabatten
350 kr skal man sq ikke kimse af.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-06-05 18:24

> [...]
> og fluks blev den sat 350kr ned til den nuværende pris - så nu har jeg
> vist også bestemt mig for det store "svin"

Og jeg troede jeg var heldig, at jeg ringede ind i marts og fik den til
den gamle kampagnepris, 5500kr, i stedet for den oprindelige pris på 6300 kr

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-06-05 23:22

> Og jeg troede jeg var heldig, at jeg ringede ind i marts og fik den til
> den gamle kampagnepris, 5500kr, i stedet for den oprindelige pris på 6300
kr

Du har til gengæld haft glæde af skærmen i 3 måneder
Vi andre venter stadig på vores.

Om Dell ellers vil, har jeg min på tirsdag (Bestilte i torsdags)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-06-05 16:41

Esben von Buchwald wrote:
> Jeg gav selv 5500 for min, den havde været på tilbud de 2 første mdr af
> dette år til den pris - men pludselig steg den til 6300, så jeg ringede
> [...]

Kanon - meget informativt - og det er ud som om foden er stor nok til at
rumme en lille centerhøjttaler

> her vinder den en test
> http://behardware.com/articles/547/page4.html
>
> det gør den også her
> http://anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400

Tak for linkene - det virker absolut ikke som en tosset skærm!

Mvh Tommy

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 13-06-05 16:06

> Hvis der vitterlig er 30% og man dermed ender omkring de 4200kr for
> denne skærm virker det som et udemærket tilbud. Min brug af pc'en ser
> typisk sådan ud:

Det viser sig (efter et tlf.opkald, hvor sælger medgav at det så var
falsk reklame), at der ikke er 30% på nogle af Dells skærme, men der er
da stadigvæk 25% på den!

Mvh Tommy