Skærme
Fijala 3554
Philips 190S6FS??
Fra : tr

Dato : 10-06-05 17:44

Hej
Kæresten og jeg skal ha' ny skærm....er nedenstående ok at købe, skal mest
bruges til spil og billedredigering.
Pris pr stk 2995,-

Philips 190S6FS
19 tomme" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms
140 MHz / 250 cd/m2 / 500:1 / Up to 16.2 million colors
VGA
RGB
AC 110/230 V / 50/60 Hz / 34 Watt
Tastehulslåseudstyr (kabellås) / Til vægmontering / Tiltjustering

Mvh tr

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-06-05 20:13

"tr" <titris@aab-net.dk> wrote:

> [...]
> 19 tomme" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms
> 140 MHz / 250 cd/m2 / 500:1 / Up to 16.2 million colors

Jeg er selv ret ny i LCD skærme, men jeg vil prøve at guide lidt på vej.

Spil og billedredigering er to lidt for modstridende ønsker til en skærm.

Ovennævnte Philips viser sig at være et temmelig hurtigt TN panel - fik
mistanken på at den står til "kun" 16.2 milliner farver.

Generelt siges det at TN paneler ikke har særlig stor hetragtningsvinkel og en
farvegengivelse der er på kanten til billeder - men de er som sagt hurtige.

På den tyske hjemmeside Prad kan man finde en masse svært tilgængelige
oplysninger om alt der har med LCD skærme at gøre, og der er nu kommet en
engelsk sproget afdeling: http://www.prad.de/en/

Og på denne underside kan man søge på fabrikanter, skærmstørrelser osv.:
http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

Der er også en dansk side der forklarer en masse om LCD'er:
http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltypevalg i afsnittet
"->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : tr

Dato : 10-06-05 20:31

Hej
Tusind tak for dit svar, jeg prøver at gå videre herfra.
Mvh tr

Fra : zczc

Dato : 10-06-05 20:40

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> RGB
> AC 110/230 V / 50/60 Hz / 34 Watt
> Tastehulslåseudstyr (kabellås) / Til vægmontering / Tiltjustering

Jeg er spændt på at høre dine erfaringer med Tastehulslåseudstyret.