hæk fra bunden af.
Fra : Kenneth G

Dato : 11-06-05 20:15

Hej i gruppen

Vi skal have en ny ligustahæk i stedet for vores plankeværk. Den skal være
ca. 31 meter lang,

Hvor mange planter gå der på en meter ?

Hvad er den bedste måde at forberede jorden på ?

Er det rigtigt at jeg ikke skal plante før til efteråret ?

Er der noget med at man skal bestille planterne i god tid på en planteskole
?

Er der nogle der kender et godt sted at bestille i nærheden af
Amager/København ?

Hvad koster en hække plante ?

Er der noget jeg har glemt at spørger om

Hilsen Kenneth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-06-05 21:11

On Sat, 11 Jun 2005 21:15:02 +0200, "Kenneth G" <kenneth918@msn.com>
wrote:

>Vi skal have en ny ligustahæk i stedet for vores plankeværk. Den skal være
>ca. 31 meter lang,
>
>Hvor mange planter gå der på en meter ?

4 - 5 stk. 4 giver en god tæt hæk, 5 stk pr meter, så får du en supertæt
hæk.

>Hvad er den bedste måde at forberede jorden på ?

Sørge for den er ukrudtsfri, at den ikke er kompakt eller der står vand
nogle steder (altså, der skal være rimeligt dræn).

>Er det rigtigt at jeg ikke skal plante før til efteråret ?

Ja.

Du kan måske godt få hækplanter nu, men du risikerer at skulle vande
meget hvis det bliver en tør og varm sommer. Vent hellere til efteråret.
Liguster kan fås fra omkring slutningen af september, det er også
normalt en rigtig god tid at plante på.

>Er der noget med at man skal bestille planterne i god tid på en planteskole
>?

Tjaa.... når det kun er til 31 meter, så bør de fleste havecentre have
det på lager, når det igen bliver hækplantetid. Men når tiden nærmer
sig, så kan du da lige ringe til dem og sige hvornår du kommer og henter
dem - mest for ikke at køre forgæves.

>Hvad koster en hække plante ?

Det kommer jo an på størrelsen. Jeg vil sige 10-15 kr pr stk. Det er
prisen heroppe for en liguster på 80-120 cms højde med 5-8 grene. Det er
nogle flotte kraftige planter. Du kan sikkert købe nogle mindre til en
billigere penge, men det vil efter min mening være dumt sparede penge.

>Er der noget jeg har glemt at spørger om

Sikkert

Fra : Martin Schulz

Dato : 14-06-05 10:05

> Hvad koster en hække plante ?

Hejsa!

Vi står for at skulle igennem det samme blot med 200 meter istedet. Vi har
fået en listepris på 8,-kr (50-80cm). Vi får det naturligvis lidt billigere,
nu vi skal bruge så mange planter.

God arbejdslyst... til efteråret.

Mvh
Martin