1. Mosebog "revisited" 1.
Fra : Lyrik

Dato : 11-06-05 16:29

Da den pre-oldpersiske konge Jehova med sin storvesir Satan havde anlagt en
persisk have-et parkanlæg med træer og vandløb (ligesom nuværende
efterligninger i form af paladshaver bliver anlagt med dette forbillede, fra
Taj Mahal til Frederiksborg slotspark), havde han naturligvis brug for
gartnere.
Egentlig var Jehova Shaman-præstekonge og leder af Kherubstammen. Denne
bestod af få stolte samlere og jægere. En suveræn stamme, som skræmte
omstrejfere ved at stå i positur med fjerdragt i bjergenes tåger(man har
fundet fjerdragterne i området).
Derfor måtte Jehova gå efter fremmed arbejdskraft for at få passet sin nye
slotspark beliggende ved Mount Sahan, og strækkende sig ud i Adji Chay dalen
omkring flodens delta. Dette var cirka 60-80 kilometter fra kherubstammens
traditionelle område. Men nu skulle et nyt blad i kulturens bog vendes!
Frugtplantagen var et sådant blad!

Han fandt nogle omstrejfende nøgne, primitive vilde som endnu ikke havde
nogen civilisation.
Disse oplærte han til gartnerarbejde og gav dem noget sprog således at de
kunne kommunikere med ham. Ellers holdt han dem på respektfuld afstand. De
fik for eksempel ikke lært om klædedragt. De var billige, nøgne
"negerslaver"!))

De fik ret til som gartnere at spise frit af havens træer, undtagen det
meget lækre og sjældne træ "Kundskabens Træ", hvis frugter kongen havde
reserveret sit eget taffel.
Det kan have været frugten Cedrat som findes beskrevet her og som har haft
stor kultisk betydning, udover at jøderne betragter den som frugten på
"Kundskabens Træ":
http://eksotiskefrugter.emu.dk/servlets/Frugter/cedrat.xml?emne=Print

Alle andre frugter kunne fremmedarbejderne spise af.
I deres kulturelle oplæring indgik forklaringen af ægteskab, hvilket var den
nødvendige grundstamme for at de kunne udvikle sig til et stabilt folk.(FN
definerer familien som samfundets grundsten).Begge parter havde bonus af
arbejdsforholdet.

Shamankongens rådgiver, storvesiren Satan kunne ikke undgå at se potentialet
i hele dette nye tiltag. Han ville gerne rane tronen, overtage magten og
udvikle sine egne idéer på den grundvold Jehova havde funderet.

Men Kherubstammen var skønt lille (samlere og jægere kan kun leve i flokke
op til 30)-en stærk forbundsfælle som var loyale overfor deres shaman! Satan
måtte finde allierede!
Hvis han nu kunne få fremmedarbejderne over på sin side, sunde og stærke som
de var, så kunne han måske tilrive sig magten!?

Han iværksætter oprøret ved at få Adam og Eva til at overskride deres
loyalitetsgrense overfor deres arbejdsgiver og mæcen! "Spis bare af kongens
frugt" Endvidere lover han dem noget "mere skolegang" med løfter om at han
vil give dem samme viden som deres konge han vil med et slag integrere dem i
sin egen kultur!))

De går ind på det! Kvinden ønsker noget mere udvikling til familien, Adam
følger modstræbende med. Her er det springende punkt!
Taknemmeligheden imod kong Jehova som har trukket dem ud af vildnisset og
"skabt dem" som grundstamme i et kulturelt folkeslag vejer tungt på
samvittigheden!

Jehova er shaman! Naturlig leder som har en finger på pulsen. Han optræder
myndigt i fuld ornat! De bliver sat på plads! Satan kryber for sin herre
under denne konfrontation og får tilnavnet "Slangen"! Han har i det skjulte
ville hugge efter sin herre, han må bære tilnavnet resten af sine dage-og
længere endnu!

Fremmedarbejderne bliver fyret, får et par skindkjortler (ja der jages her)
og bliver forment adgang til den frugtbare højslette, de smides ud igennem
passet mod øst! Dette eksekverer kherubstammens krigere som nu har indfundet
sig!
En vulkansk ildgejser er aktiv her og de overtroiske udstødte ser "kheruben
med flammesværdet" hindre dem nogen sinde at komme tilbage til området!(er
fundet).

Satan bliver fordrevet fra hoffet og tager ophold uden for højsletten, hvor
en lille klike slutter sig til ham og hvor hans helligdom befinder sig i en
hule den dag i dag!(er fundet). Han har stadigvæk en lille klike der
tilbeder ham.

Det er næsten umuligt at dyrke landbrug borte fra floden uden erfaringer.
Men med to sønner Kain og Abel knokler de! De vil gerne gøre sig til gode
venner med shaman-kongen. Han er dog deres nabo! De må prøve at gøre det
godt igen.
Abel vil stege et får over bål, Kajn forsøger at riste noget korn, men det
bliver noget svedent noget! De frembærer det ved indgangen til Eden for
kongen som stiller sig frem i audiens.
"Ah! lækkert Abel! Tak skal du have for gaven!- Hmmm! Det kan du godt gå
hjem med igen Kain, det vil jeg ikke have!"

Kajn mukker i et stykke tid søger rådgivning i audiens hos Jehova, men
følger ikke vejledningen og dræber sin bror i jalousi, fordi han aner at
broderen og ikke han, bliver fremtiden. Jehova som er konge i området dømmer
ham. Vi ser hvilken mand Jehova er. Satan landsforvises!- Kain
landsforvises! Der er harmoni i hans handlemønster.

Derefter tager Kain til Nod (Nodq) 80 kilometer mod vest og søger
kompensation ved at gifte sig med en kvinde fra Jehovas shamanstamme, hvis
område han befinder sig i.
Således flyttet væk kan de ikke mere bringe gaver til Jehova. Derfor
begynder de at påkalde hans navn!! Mennesket er et væsen med et ben i
fantasiens verden og et ben i realiteternes-! Gaverne bliver ikke bragt
til kongen mere, men lagt på et ildsted-et alter og afbrændt mens navnet
Jehova bliver råbt!
Tilbedelsen er begyndt!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 11-06-05 22:52

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra Taj Mahal til Frederiksborg slotspark), havde han naturligvis brug for
++++++++++++++++++++++++++++++
Nå! Efter denne lille arkæo-logiske fortælling må jeg i den optrådte
"koma", lige komme med en rettelse..:
" Derefter tager Kain til Nod (Nodq) 80 kilometer mod vest og søger
kompensation ved at gifte sig med en kvinde fra Jehovas shamanstamme, " der
skulle have stået: "mod øst".

Hvor står vi så? Hvornår og ved hvilke lejligheder træder Gud ind i vores
verden? Den Gud som skabte dinosaurerne, universet og os?
Det er det centrale spørgsmål. Hvor meget af det efterfølgende er
menneskelige fantasier og hvor meget af det er Guds handlen med os?

Ingen lærde mennesker, ingen professorer, ingen forskere kan komme uden om
Jesus Kristus og den revolution hans belæringer har haft og stadigvæk har på
menneskers liv og omgang med hinanden.
Han fremfører denne lære i harmoni med den Gud som har skabt verden. Han er
den eneste troværdige reformator som verden har kendt.

Vi må studere ham nærmere.....

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-05 17:41

Altså! Der er ingen grund til at blive lamslåede! Vi vil vide noget om
os selv og om Gud.

Alle mulighedernes kort må på bordet. Alle døre må holdes åbne. Alt må
efterprøves.

Hvad ved vi helt sikkert?:
Vi ved at der er en rigdom af mangfoldighed omkring os og i os.
Vi ved at der er en IQ på mindst 1.000.000.000.000 bag det vi ser omgive os.
Vi ved at vores egen IQ er 100-200.

Med dette ringe værktøj vores IQ er, prøver vi at kigge den store IQ i
kortene!
Vi kalder det videnskab når vi mener at kunne kigge den store IQ i kortene
og ud fra det vi ser slutte os frem til sammenhænge.

Hvis vi tvivler på resultatet af vores anstrengelser så må vi holde den
mulighed åben at den store IQ har meddelt sig til os og anvist os en vej.

Her kigger vi efter profetiske budskaber og afslørende åbenbaringer. Vi
søger også "meddelelser fra rummet"!
"Seti at home" er et populært instrument her.

Når vi får "budskaber fra oven", så må vi krydstjekke det hele så vi sikrer
os at budskaberne har sandhedsværdi.

Vi må også kende os selv og vores egen psyke og adfærdsmønster, for ikke at
blive vildledt af os selv og vores fantasi.

Vores forfædre siger at vi bare skal tro. Men der er så mange ting og
personer at tro på!
Fremtidens børn skylder vi at efterlade en sandere verden end den vi selv
overtog.

Vi skal til at give vores bøger og vores profeter "rating"!

Vi skal sammenligne frugterne af deres samfundsvisioner!
Er det gode frugter stiger deres troværdighedsrating.

Det jeg fremfører her er et alternativt muligt bud på
"Skabelsesberetningen". Det bud jeg kommer med kommer jeg med fordi jeg ikke
finder at dens rating er tilstrækkelig sammenlignet med det vi har fundet af
facts.
Er den ikke tilstrækkelig må vi finde andre løsninger og
forklaringsmodeller.
Hvor de fører hen kan jeg ikke sige, men det må gøres, det må endevendes!

Vi kan ikke for evigt leve som "lost in time and space"!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-05 19:28

> [...]
> Hvor de fører hen kan jeg ikke sige, men det må gøres, det må endevendes!
>
> Vi kan ikke for evigt leve som "lost in time and space"!

++++++++++++++++++++++++++++
Der er også et andet alternativ:
Vi kan se os selv som en del af skabningen og bare være tilfredse med vores
placering, ligesom kronhjorten.
Kronhjorten skal leve som kronhjort og vi skal leve som mennesker efter
naturens rollefordeling.

Men det stiller os så overfor den opgave at opfylde vores mennesketilværelse
på samme harmoniske måde som kronhjorten opfylder sin plads.

Problemet er at vores intentioner kan give os forskellige bud på hvad der er
vores plads og rolle.

Skal vi bare opfylde vores rolle instinktivt uden at stille spørgsmål? Det
kan vi ikke fordi vores intentioner byder os at trodse den instinktive
levevis.

Det er som om det at ville leve sin menneskerolle, samtidig byder os at
stille spørgsmål til hvad der er menneskeligt!
Kort sagt forhindrer vores reflektioner over vores egen rolle os i at leve
efter den rolle instinkterne udstikker.

Så må man åbenbart konkludere at selve det at stille spørgsmål til
tilværelsen er en del af vores naturlige menneskerolle. Problematikken åbner
her en "Pandoras æske" idet vi ikke har hjerne til at svare på de spørgsmål
vi stiller.

Vi må lede udenfor os selv for at finde svaret. Vi må have løsningen
fortalt. Vi må ledes på sporet. Vil ingen give os svaret, så må vi stykkevis
erkende ved at lægge sten på sten og igennem 1000 generationer, stykke
indicier sammen til et svar vi kan bruge.

Fastlagte dogmer forhindrer os i dette byggearbejde. Lad os smide bort
dogmerne og starte byggeprocessen. Men vi er nødt til at gå sammen om
projektet. Ikke se hinanden som modstandere men som medarbejdere på
menneskehedens projekt:

Hvem er vi?
Hvor kommer vi fra?
Hvad er vores opgave?
Hvor går vi hen?
Hvem forventer noget af os?
Hvordan er vores forpligtelser?
Hvad er vores rettigheder?

Hilsen
Jens

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-06-05 22:01

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP.

Keder du dig - eller har vi fået endnu en deltager,
der taler med sig selv?

Mvh.Bodil.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-05 20:53

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42aca29e$0$58772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Keder du dig - eller har vi fået endnu en deltager,
> der taler med sig selv?

Hehe. Religiøsitet gør tilsyneladende de underligste ting ved mennesker.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-05 20:52

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ved at der er en IQ på mindst 1.000.000.000.000 bag det vi ser
> omgive os. Vi ved at vores egen IQ er 100-200.

Hvordan kan du, men en påstået IQ på 100-200, vurdere, der er en IQ på
mindst 1.000.000.000.000 bag det, vi ser omgive os?

> Med dette ringe værktøj vores IQ er, prøver vi at kigge den store IQ i
> kortene!

Du snakker, som du har forstand til.

> Vi må også kende os selv og vores egen psyke og adfærdsmønster, for
> ikke at blive vildledt af os selv og vores fantasi.

Ja. Prøv det!