6600 gt og strømforbrug ??
Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 12:47

Jeg bokser nu for gud ve hvor mangen gang med et gf6600gt kort. Det vil
simpelthen ikke funge. Når jeg har det i en barton 2600, 1 gb ram, winxp
maskine med nforce 2 chipset, så sker der det at efter 5 min spil lukker
spillet ned og man bliver smidt ud på skrivebordet. Når det sker så er
farverne mærkeligt overstyrede, efter genstart set alt normalt ud igen.

Jeg havde en ide om at det kunne være strømforsyningen der var for svag,
så nu har jeg prøvet at smide min egen i maksinen. Det samme sker igen.
Min strømforsyning kører fint med et radeon 9800 pro og er på 420 W,
macron. Nu vil jeg prøve at smide mit kort og min strømforsyning i hans
maskine bare lige for at se om fejlen kunne være fra noget andet. Men
jeg er blevet nysgerrig på om det er muligt at finde ud af hvad der
bruger mest strøm et 9800 pro 128 mb, eller et gf6600 gt. Hvis nogen kan
hjælpe med det får jeg jo sikkerhed for at min strømforsyning er god nok
til 6600gt kortet, og fejlen må så ligge på kortet.

Derfor er der nogen der ved hvad de to kort forbruger ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 11-06-05 14:42

> Derfor er der nogen der ved hvad de to kort forbruger ??

Et 9800Pro bruger 47W ved fuld skrue. Jeg har ikke kunnet finde data for
6600GT, men mon ikke et 6600GT bruger mindre, da et 6800GT bruger 55W ?.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-vs-nv-power.html
(sidste side)

Mvh
Jakob

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 15:29

In article <bSBqe.54334$Fe7.166656@news000.worldonline.dk>,
smoelf@gmail.com says...

> Et 9800Pro bruger 47W ved fuld skrue. Jeg har ikke kunnet finde data for
> 6600GT, men mon ikke et 6600GT bruger mindre, da et 6800GT bruger 55W ?.
> [...]

OK tak skal du have skulle være underligt hvsi de 8 w gjorde forskellen
mht til om det går galt eller ej, begynder mere og mere at tro at kortet
er defekt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 11-06-05 16:22

> OK tak skal du have skulle være underligt hvsi de 8 w gjorde forskellen
> mht til om det går galt eller ej, begynder mere og mere at tro at kortet
> er defekt.

Det kunne det tyde på, det er næppe PSUen der fejler.

Mvh
Jakob

Fra : Martin

Dato : 11-06-05 18:35

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
så sker der det at efter 5 min spil lukker
spillet ned og man bliver smidt ud på skrivebordet.

Er kortet overclocket ? Det ku også være et varmeproblem, - prøv at tage
siderne af kabinettet og se hvad der sker...
Mvh Martin

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 22:59

In article <42ab20c7$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nomail@orangenet.dk says...

> Er kortet overclocket ? Det ku også være et varmeproblem, - prøv at tage
> siderne af kabinettet og se hvad der sker...
> Mvh Martin

Det har jeg også tænkt på men det er ikke overclocket, næsten nyt og det
kører nu helt uden sider i kabinetet. Jeg har checket at blæseren kører
og med den larm er der ikke noget at være i tvivl om :0)

--
Venlig hilsen

Jakob