In article <42aac987$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, k011074
@hotmail.com says...
> Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?
>
> Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse 90. Har
> power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi multivariator samt proma
> legal udstødning.
>
> Det spøjse er at den kører nøjagtigt lige så dårligt som med standart.
> Sidste lå den gerne på ca 90 på landevejen (I stiv modvind 80). Men nu
> ligger den på knap 80 / 70.
>
> Har prøvet at bore en gammel dyse op til 100, men det kører den ret dårigt
> ved (det eneste positiveer at udstødningen er væsentlig koldere), og
> tændrøret er fint lysebrunt med dyse 90.
>
> Den har en fin gasrespons op til ca 1/3 - 1/2 gas, derefter sker der ikke
> såmeget :(
>
> Kan det skyldes at indsugningsstudsen er standart, eller er det CDI'en der
> begrænser?
>
> Ser frem til at nogen har en fiks ide!!
>
Det hjælper ikke så meget at købe alt det fine i kattalogerne, og så
tro det hele spiller.
En 19mm kaburator fungerer sikkert fint; men sammenlignet med den
originale 17,5 mm er det nok lige meget.
Multivar'en er god nok. Powerfilteret gir' bare larm, og en smule mere
gennemtræk som kaburatoren og membranblokken ikke kan bruge til så
meget.
Udstødningen skal passe til porttider og arealer på cylinderen, og det
er absoluit 100% nødvendigt at det passer sammen for at få noget mere
output. Udstødningen er hele hemligheden i en 2T-er, og alt det øvrige
spiller en sekundær rolle.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!