/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Speedfight 1 LC
Fra : Kim D


Dato : 11-06-05 12:23

Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?

Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse 90. Har
power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi multivariator samt proma
legal udstødning.

Det spøjse er at den kører nøjagtigt lige så dårligt som med standart.
Sidste lå den gerne på ca 90 på landevejen (I stiv modvind 80). Men nu
ligger den på knap 80 / 70.

Har prøvet at bore en gammel dyse op til 100, men det kører den ret dårigt
ved (det eneste positiveer at udstødningen er væsentlig koldere), og
tændrøret er fint lysebrunt med dyse 90.

Den har en fin gasrespons op til ca 1/3 - 1/2 gas, derefter sker der ikke
såmeget :(

Kan det skyldes at indsugningsstudsen er standart, eller er det CDI'en der
begrænser?

Ser frem til at nogen har en fiks ide!!

MVH Kim



 
 
Henning Lund (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 11-06-05 13:58

Kim D skrev:

> Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?
>
> Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse
> 90. Har power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi
> multivariator samt proma legal udstødning.

Er udstødningen begrænset?



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Kim D (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim D


Dato : 11-06-05 15:17

Nej den skulle ikke være begrænset.

Kørte før med en technigas next (uden begrænsning) og det var det samme.

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:42aae0cc$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim D skrev:
>
>> Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?
>>
>> Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse
>> 90. Har power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi
>> multivariator samt proma legal udstødning.
>
> Er udstødningen begrænset?
>
>
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg



Peder\(2791\) (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Peder\(2791\)


Dato : 11-06-05 14:22

Sæt Polini Star Traffic udstødning på så kommer der skub i dyret!

"Kim D" <(fjerndette)dk011074@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42aac987$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?
>
> Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse 90. Har
> power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi multivariator samt proma
> legal udstødning.
>
> Det spøjse er at den kører nøjagtigt lige så dårligt som med standart.
> Sidste lå den gerne på ca 90 på landevejen (I stiv modvind 80). Men nu
> ligger den på knap 80 / 70.
>
> Har prøvet at bore en gammel dyse op til 100, men det kører den ret dårigt
> ved (det eneste positiveer at udstødningen er væsentlig koldere), og
> tændrøret er fint lysebrunt med dyse 90.
>
> Den har en fin gasrespons op til ca 1/3 - 1/2 gas, derefter sker der ikke
> såmeget :(
>
> Kan det skyldes at indsugningsstudsen er standart, eller er det CDI'en der
> begrænser?
>
> Ser frem til at nogen har en fiks ide!!
>
> MVH Kim
>
>



Hekto (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-06-05 16:54

In article <42aac987$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, k011074
@hotmail.com says...
> Hej er der nogle der evt. kan hjælpe?
>
> Har købt en style pro 47mm cylender, amal 19mm karburator med dyse 90. Har
> power luftfilter på, Hebo racing membran, malossi multivariator samt proma
> legal udstødning.
>
> Det spøjse er at den kører nøjagtigt lige så dårligt som med standart.
> Sidste lå den gerne på ca 90 på landevejen (I stiv modvind 80). Men nu
> ligger den på knap 80 / 70.
>
> Har prøvet at bore en gammel dyse op til 100, men det kører den ret dårigt
> ved (det eneste positiveer at udstødningen er væsentlig koldere), og
> tændrøret er fint lysebrunt med dyse 90.
>
> Den har en fin gasrespons op til ca 1/3 - 1/2 gas, derefter sker der ikke
> såmeget :(
>
> Kan det skyldes at indsugningsstudsen er standart, eller er det CDI'en der
> begrænser?
>
> Ser frem til at nogen har en fiks ide!!
>
Det hjælper ikke så meget at købe alt det fine i kattalogerne, og så
tro det hele spiller.

En 19mm kaburator fungerer sikkert fint; men sammenlignet med den
originale 17,5 mm er det nok lige meget.
Multivar'en er god nok. Powerfilteret gir' bare larm, og en smule mere
gennemtræk som kaburatoren og membranblokken ikke kan bruge til så
meget.

Udstødningen skal passe til porttider og arealer på cylinderen, og det
er absoluit 100% nødvendigt at det passer sammen for at få noget mere
output. Udstødningen er hele hemligheden i en 2T-er, og alt det øvrige
spiller en sekundær rolle.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

jacob (12-06-2005)
Kommentar
Fra : jacob


Dato : 12-06-05 10:50

> En 19mm kaburator fungerer sikkert fint; men sammenlignet med den
> originale 17,5 mm er det nok lige meget.
> Multivar'en er god nok. Powerfilteret gir' bare larm, og en smule mere
> gennemtræk som kaburatoren og membranblokken ikke kan bruge til så
> meget.

ENIG!!
>
> Udstødningen skal passe til porttider og arealer på cylinderen, og det
> er absoluit 100% nødvendigt at det passer sammen for at få noget mere
> output. Udstødningen er hele hemligheden i en 2T-er, og alt det øvrige
> spiller en sekundær rolle.
>
MEGET ENIG!!!

MVH Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste