Hvordan finde fejl på et GF 4 MX44o?
Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-05 10:39

Min søn har fået en computer i januar mdr, vi har siden kæmpet for at få
den lavet så han kunne køre spil på den.
Fejlen bestod i at når man loadede et spil, uanset hvilket, så frøs
skærmen i nogle få sekunder, hvorefter den så kom igang igen, ved at
skærmen frøs billedet kunne vi ikke bruge musen til at vælge f.eks at
starte spillet, så det var noget hø.
Jeg fik så oplyst at det var fordi vi kun havde 256mb ram i maskinen,
men efter at vi købte en 512 mb stang og satte den i sammen med 256 mb
skulle problemet være løst.
Næe det var det ikke, stadig frys af skærmen, jeg rodede så i mine
gemmere, der lagde et GF2 MX400 Pro-T64 kort som jeg engang lånte til
fejlfinding på en anden maskine, i med kortet og om ikke maskinen fyger
afsted med bla. Swat 4 uden nogen som helst problemer.
Hvordan eller rettere sagt, kan jeg finde fejlen på 440 kortet eller er
det bare til at smide i brokkassen?
Pro kortet der sidder i nu, kan knægten bruge det til flere spil så som
GTA og spil i den stil?
Jeg har nemlig talt med ejeren af kortet og han vil sælge det for kr.
300, men da jeg ikke aner en brik om grafikkort er jeg nød til at spørge
herinde om det er vanvittigt at købe det, prislejet er sådan set i det
leje sønnen vil ofre, da han efterhånden har postet en del penge i
maskinen, nyt bundkort, PSU CPU ram mm.
Hvad gør vi?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-06-05 11:10

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

8< klip ---

> [...]
> 300, men da jeg ikke aner en brik om grafikkort er jeg nød til at spørge
> herinde om det er vanvittigt at købe det, prislejet er sådan set i det

GF2 MX400 er såmænd et fint lille kort, men 300,- kr er det bestemt ikke
værd.
Så kig hellere i markedsgrupperne, QXL og i aviserne (også online) efter et
bedre kort for de 300,- kr.
Hvad spil angår, kan kortet da godt trække en del spil, men de nyere spil må
hellere vente til der er kommet et ordenligt kort i maskinen.
Som jeg skrev til dig i dk.spil.computer, så kig efter noget ti4200 eller
bedre, brugt ligger de fra 200,- og opefter og er væsenligt bedre end GF2
MX400.

Mvh
Benjamin

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-05 11:26

Laziter [9440] skrev:

> GF2 MX400 er såmænd et fint lille kort, men 300,- kr er det bestemt
> ikke værd.

Det var det han havde givet for det, og jeg er lidt på den, han skal
have kortet på mandag hvis ikke jeg vil købe det, jeg kan bare ikke
støve det kort op som du anbefalede lige her og nu.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-05 12:14

Henning Lund skrev:

> Det var det han havde givet for det, og jeg er lidt på den, han skal
> have kortet på mandag hvis ikke jeg vil købe det, jeg kan bare ikke
> støve det kort op som du anbefalede lige her og nu.

Hvis man går ind på edbpriser.dk og taster max kr 500 ind i søgefeltet,
så kommer der masser af kort frem, er der nogle af dem som kan
anbefales?

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-05 13:55

Hvad med denne?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-06-05 19:55

> Hvad med denne?

Ja det er jo lige den slags du skal kigge efter, det ser meget fornuftigt ud
og prisen er heller ikke så ringe.

Mvh
Benjamin

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-05 20:14

Laziter [9440] skrev:

> Ja det er jo lige den slags du skal kigge efter, det ser meget
> fornuftigt ud og prisen er heller ikke så ringe.

Ok tak for hjælpen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-06-05 10:21

> Ok tak for hjælpen
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Min bror har vist et ti4200 m. 128 mb liggende. Det har aldrig været i
maskinen, da den af én eller anden grund ikke har AGP port. Det er nok ret
billigt, giv lyd, hvis du er interewsseret.

/Ole

Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-05 14:08

/Ole (6000) skrev:

> [...]
> maskinen, da den af én eller anden grund ikke har AGP port. Det er
> nok ret billigt, giv lyd, hvis du er interewsseret.

Tak for tilbudet, jeg har købt.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-06-05 19:08

/Ole (6000) skrev:

> Min bror har vist et ti4200 m. 128 mb liggende. Det har aldrig været i
> maskinen, da den af én eller anden grund ikke har AGP port. Det er
> nok ret billigt, giv lyd, hvis du er interewsseret.

Ja jeg er interesseret, mangler et kort omgående.