Dør skramme!!
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:46

Æv, så er der en eller anden spade som ikke kunne finde ud af at få
hans/hendes store korpus ud af deres bil, uden at smække deres dør over i
min bil, og lave en skramme..

Min bil er sort metal, skrammen har taget lakken af, og lavet et lille hak.
Ca på størrelse med hullet i en 1 kr.
Kan man købe noget sort metal lak som man kan dybbe på, eller noget? Hvad
med evt rust? kommer der noget af det der nu?

mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:52

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man købe noget sort metal lak som man kan dybbe på, eller noget? Hvad
> med evt rust? kommer der noget af det der nu?

Du kan købe en lakstift i samme farve, men man vil altid kunne se at det er
repareret.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 09:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Du kan købe en lakstift i samme farve, men man vil altid kunne se at det
> er repareret.

Ok. Lakstift? Lidt lige som en læbestift eller hvordan?`

Skal jeg være bekymret for at der vil komme rust der, eller beskytter den
mod det?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:09

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ok. Lakstift? Lidt lige som en læbestift eller hvordan?`

Får hos det autoriserede værksted i rigtig farve. Det er bare en lille flase
med en fin pensel til at reparere de småskader der alligevel altid vil
komme. Der er brugsansvisning med.

> Skal jeg være bekymret for at der vil komme rust der, eller beskytter den
> mod det?

Nej ikke hvis du får det lavet nu.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-06-05 14:46

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com>

> Ok. Lakstift? Lidt lige som en læbestift eller hvordan?`
Brug IKKE det lo..§!"¤%! :(. Malingen er ok, men at nøjes med dæklak fra en
stift, svare til at tisse i bukserne for at få varmen.

> Skal jeg være bekymret for at der vil komme rust der, eller beskytter den
> mod det?

JO og nej, hvis det skal laves rigtigt skal der "grundes" evt.
fyldes/spartles og males. Men prøv Chipsaway, Bulemanden, jeg tror de laver
det rigtigt og giver garanti :)). At lave det selv og få det til at se pænt
ud, er SVÆRT, hvis man ikke har prøvet før.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 09:54

"Kim Sørensen" skriver:

> Æv, så er der en eller anden spade som ikke kunne finde ud af at få
> hans/hendes store korpus ud af deres bil, uden at smække deres dør over i
> min bil, og lave en skramme..

Bilkas parkeringsplads ?

Gå ind i information og bed dem tage stilling til det....

> [...]
> Kan man købe noget sort metal lak som man kan dybbe på, eller noget? Hvad
> med evt rust? kommer der noget af det der nu?

Chips Away, "bulemanden" osv. der findes et par firmaer der kan lappe
sådan noget til en overkommelig pris, så det ikke kan ses.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Bilkas parkeringsplads ?

Ved ikke helt hvor det er sket, opdagende den først nu, da jeg lige vaskede
den

> Chips Away, "bulemanden" osv. der findes et par firmaer der kan lappe
> sådan noget til en overkommelig pris, så det ikke kan ses.

Ok, et link til dem evt?

Selve "hakket/bulen", er næsten ikke til at se, det som man ser, er jo en
hvid/grå/sølv plet. Håber det kan klare, så det Næsten ikke kan ses mere,
men en lakstift, som Tom skrev. Hvor kan sådan en evt. købes? Er der
forskellige farve på sort?

Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 10:07

"Kim Sørensen" skriver:

http://www.chipsaway.dk/default.asp

> Selve "hakket/bulen", er næsten ikke til at se, det som man ser, er jo en
> hvid/grå/sølv plet.

Altså manglende maling ?

> Håber det kan klare, så det Næsten ikke kan ses mere,
> men en lakstift, som Tom skrev. Hvor kan sådan en evt. købes?

Forhandleren af bilen

> Er der
> forskellige farve på sort?

Ja, derfor går du til et autoriseret værksted og køber en i den rette
farve.

Metallic lak kan man (næsten) altid se en reparation på....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-06-05 13:04

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> Kan man købe noget sort metal lak som man kan dybbe på, eller noget? Hvad
> med evt rust? kommer der noget af det der nu?

Der findes efterhånden en del steder, som kan klare den slags småskader uden
at du nødvendigvis skal have det helt store muldvarpeskind frem.
Tjek f.eks. denne her:
www.ridserilakken.dk

--
Mvh Per