Køb nu - betal 1. december - går den?
Fra : Peter Holm

Dato : 11-06-05 07:48

hey ng
jeg skal ud og købe mig en ny Berlingo, så hurtigt som den nu kan leveres.
Men jeg har først penge 1. december.
Er det realistisk, at indflette en rabat der hedder, bilen nu, alle pengene
falder 1. december?
Vil nogen forhandlere være sultne nok til at lave den handel?

Hvad er normalrabatten på en ny bil til listepris/kampagnepris på 210.000?
Et sæt vinterdæk? En billig GPS? Ingen rabat?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 10:55

> [...]
> pengene falder 1. december?
> Vil nogen forhandlere være sultne nok til at lave den handel?

Jeg tror det bliver svært for dig, det er jo et forholdsvist stort beløb,
forhandleren skal forrente i et halv år.
Det vil måske koste ham 10 12.000 kr. Han skal jo afregne afgiften med
toldvæsnet med det samme.
Der er ikke meget ved at tage pant i bilen, for den har du jo ikke betalt.
I mellemtiden aner han jo intet om hvad du går og laver, evt. emmigrere med
bilen :)

Dit eneste håb er vist et banklån/kassekredit. Og så forhandle en kontant
rabat med forhandleren.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : phk

Dato : 11-06-05 14:42

> HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
> www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Den lader vi lige stå et øjeblik :)

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Brian Skaarup

Dato : 11-06-05 20:49

Peter Holm wrote:
> Hvad er normalrabatten på en ny bil til listepris/kampagnepris på 210.000?
> Et sæt vinterdæk? En billig GPS? Ingen rabat?

Jeg har bestilt en ny Seat og forhandleren påstod hårdnakket at han kun
tjener kr. 8K på en ny varevogn til kr. 228K så han var ikke til at
handle med.

Fra : Brian

Dato : 11-06-05 21:00

Brian Skaarup wrote:

> Jeg har bestilt en ny Seat og forhandleren påstod hårdnakket at han
> kun tjener kr. 8K på en ny varevogn til kr. 228K så han var ikke til
> at handle med.

Prøvede du flere Seat forhandlere ?
Jeg tror sgu at han stadig går og smågriner af dig - man køber da ikke
en helt ny bil uden en klækkelig rabat.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 21:00

Brian skriver:

> Jeg tror sgu at han stadig går og smågriner af dig - man køber da ikke
> en helt ny bil uden en klækkelig rabat.

Hvis man vil have en efterspurgt model, må man betale......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 11-06-05 21:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvis man vil have en efterspurgt model, må man betale......

Jojo - men så efterspurgt er de færreste biler da vist.
Ligeså er det da de færreste modeller hvor der kun findes en
forhandler, her i landet.

En rabat kan måske være så snoldet at den er tæt på ligegyldig
i det store regnskab, men det er den slags der gør at naboen
anbefaler én forhandler, til en anden.

Desuden ved jeg fra min bedstefar, at han uden større problemer
fik slået 10K af en ny Hyundai Getz - hvilket han fortæller vidt
og bredt til hans ugentlige bankospil

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 08:03

Brian skriver:

> Jojo - men så efterspurgt er de færreste biler da vist.

Prøv at spørg, hvor mange der fik rabat på VW Golf IV da den kom !

> Desuden ved jeg fra min bedstefar, at han uden større problemer
> fik slået 10K af en ny Hyundai Getz - hvilket han fortæller vidt
> og bredt til hans ugentlige bankospil

Dem er der nok også nok af i landet....

Fra : Brian Skaarup

Dato : 13-06-05 14:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Dem er der nok også nok af i landet....
Det er netop det der er problemet.
Jeg kunne godt have fået rabat hvis jeg havde taget den der stod i
udstillingen hos forhandleren.
Jeg venter nu på 12. uge på min bil (som skulle komme i næste uge)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 16:20

> Prøvede du flere Seat forhandlere ?
> Jeg tror sgu at han stadig går og smågriner af dig - man køber da ikke
> en helt ny bil uden en klækkelig rabat.

Der er også forskel på afgiften personvogne vs varevogne.
Der er ikke så mange afgiftskr. at flytte på en gulpladebil.
Personligt fik jeg 17.000 kr. i rabat på en ny golf, men hvis man regner
baglæns, skulle forhandleren kun bidrage med de godt 6000 kr resten sparer
man i afgift.

Sådan forholder det sig vel ikke med varevogne, eller ?

Fra : Pia Lildballe

Dato : 12-06-05 13:29

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er normalrabatten på en ny bil til listepris/kampagnepris på 210.000?
> Et sæt vinterdæk? En billig GPS? Ingen rabat?

jeg har idag undersøgt prisen hos et har citroenforhandlere.
Her er dagens runde tal på en ny 2005 Citroen Berlingo 2.0 Hdi Multispace

Listekampagnepris: 215.000
Metallak: 2000
Levering: 4000
Bilen på gaden ifølge kampagnepris: 222.000

Pris hos Citroen Sletvej i Viby: 222.000 (rabat 4 måtter, og sælger var ikke
til at stikke i. Han gjorde desuden opmærksom på, at han kun tjente ca. kr.
2600 på en Berlingo solgt til kampagneprisen)
Pris hos Citroen Amager v. Finn Jørgensen: 215.000 (transport til jylland
skal lægges til denne pris)

Lyver sælgeren i Viby? Jeg går ikke ud fra, at Citroen Amager sender kr.7000
med hver bil de sælger.

Mvh
Peter & Pia

Fra : Peter Holm

Dato : 13-06-05 14:36

> [...]
> jylland skal lægges til denne pris)
>
> Lyver sælgeren i Viby? Jeg går ikke ud fra, at Citroen Amager sender

nå, det krævede bare at Viby hørte Amagerprisen, så kostede den pludselig
også kun 215.000 i Viby.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk