Vedligeholdelse af læder
Fra : bibob

Dato : 11-06-05 04:09

Jeg har købt en bil med en estra udstyrspakke. En del af denne pakke
er et læderrat.

Hvordan vedligeholder og renser man sådan et? Jeg forudser at det med
tiden kunne blive en ret så klistret sag.

bibob

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-05 16:27

> Jeg har købt en bil med en estra udstyrspakke. En del af denne pakke
> er et læderrat.
>
> Hvordan vedligeholder og renser man sådan et? Jeg forudser at det med
> tiden kunne blive en ret så klistret sag.

Overhovedet ikke. Ingen forskel på et gummirat.
Kun hvis du har fedtede fingre eller sidder og piller næse mens du kører (og
så parkere busse på rattet) :).

Anyways! du kan altid tørre rattet af med en hårdt opvredet klud, du skal
bruge sæbespåner i vandet.
Og du må for guds skyl ikke gnide på eller gennemvæde rattet så er
overfladen ødelagt.
Et læderrat er generelt ikke glad for vand, så undlad at have våde hænder
(f.eks ved bilvaks eller i regnvejr) på rattet.

--
/Claus - sidste 8 biler med lædderrat.

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf