Cell-processor
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 11-06-05 00:48

Er der nogen her som ved noget om IBMs cell-processor? Hvad man regner
med at den vil kunne? Altså hvor hurtigt den bliver? Hvornår den kommer
i en computer? Og i hvis computer (jeg har ellers læst, at IBM har solgt
deres egne desktopafdeling til et kinesisk firma)?

Hvad gør en cell-processor ud på? Hvordan virker den?

--
Bob- purge Plus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-06-05 02:11

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> Er der nogen her som ved noget om IBMs cell-processor? Hvad man regner
> med at den vil kunne? Altså hvor hurtigt den bliver? Hvornår den kommer
> i en computer?

Du får den ikke at se i "rigtige" computere, men derimod i konsoller og
muligvis topset boxe og medieafspillere.

> Og i hvis computer (jeg har ellers læst, at IBM har solgt
> deres egne desktopafdeling til et kinesisk firma)?

IBM producerer den, den er udviklet atf Toshoba, Sony og en tredie part
jeg ikke på stående fod husker. Det er ikke en PowerPC men en lignede
CPU udviklet med spilkonsoler for øje. Såvidt jeg husker diskvalifiserer
dens hukommelsesunderstøttelse cell processoren til brug på desktop og
på workstation.

At IBM har solgt deres PC safdeling betyder ikkek at de træde ud af
semiconductor markedet.

> Hvad gør en cell-processor ud på? Hvordan virker den?

kig på arstechinca.com, tomsharware.com og annandtech.com - de har alle
haft artikler om cell.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper

Dato : 11-06-05 06:50

http://www.research.ibm.com/cell/

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 12-06-05 01:27

> http://www.research.ibm.com/cell/

Den artikel giver en god forklaring. Du skal have tak.

--
Bob- purge Plus