Simon B. Hansen wrote:
>>hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
>>udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for, en eller
>>anden fætter fortalte han havde sparet 40.000 på sin næsten nye bil og
>>samme regler gælder for MC påstod han
>
>
> ........Mon ikke din ven sparede penge på den del af prisen der ender i
> Tyskland, for afgiften er den samme.
Jup!
Det er dér at fidusen ligger begravet: Tyskerne har så billige
biler/motorcykler at kun et fåtal af dem gider køre i noget 10 år
"gammelt lort" hvorfor afskrivningen er ennorm.
Faktisk er nye køretøjer dyrere syd for grænsen, hvorfor det ikke kan
betale sig at købe nyt, og for den sags skyld relativt nyt. Det er
sjældent at der er gevinst ved at købe køretøjer der er under 3 år gamle
- Derfor tror jeg også at der er meget rosenslør på de 40.000,- din
kammerat påstår at have sparet (eller er det mon beløbet før T&S har
skrevet en regning på 60.000,- ud for at lade den indregistrere?).
Fidusen er god nok men man skal ikke tage sin ordbog med på tur for at
købe blindt ind syd for grænsen :-|
Forøvrigt er den helt store fidus lige nu at de polske (og sikkert også
resten af det nyåbnede Europa?) nypriser er så lave at man med fordel
kan købe nyt østpå og udnytte at landsskatteretten har fastlagt at man
er berettiget til at svare afgift af den reelle købspris på nye(!)
køretøjer
--
Armand.