/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hvad kommer det til at koste mig
Fra : S.B.


Dato : 10-06-05 23:14

i afgift, hvis jeg fx køber en MC i tyskland til 6400 ecu, for at få den på
DK plader?
synes de der regler er lidt forvirrende

Steen



 
 
KOP (10-06-2005)
Kommentar
Fra : KOP


Dato : 10-06-05 23:37

Gå ind på toldskat.dk og find den maskine du ønsker dig, så kan du se hvad
en sådan tidligere er vurderet til.

Go' fornøjelse!

kop
"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Jgoqe.190$ZE.9@news.get2net.dk...
> i afgift, hvis jeg fx køber en MC i tyskland til 6400 ecu, for at få den

> DK plader?
> synes de der regler er lidt forvirrende
>
> Steen
>
>



Simon B. Hansen (10-06-2005)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 10-06-05 23:38

Ifølge Told og Skat, skal du finde ud af hvor meget en tilsvarende koster
hos en dansk forhandler. Du skal betale ca 63% af forhandlerens pris i
afgift, dertil kommer naturligvis dansk syn osv. OBS: dette er kun en
tommelfingerregel, så du har et cirka-tal !!

Dvs. hvis den koster 100.000dkr i Ålborg, så skal du af med 63.000,- i
afgift uanset om du har givet 1kr eller 1.000.000kr for den i tyskland.

ærgeligt ærgeligt, eftersom forhandlerne er meget dyrere..

Simon

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Jgoqe.190$ZE.9@news.get2net.dk...
>i afgift, hvis jeg fx køber en MC i tyskland til 6400 ecu, for at få den på
>DK plader?
> synes de der regler er lidt forvirrende
>
> Steen
>



S.B. (10-06-2005)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 10-06-05 23:53


"Simon B. Hansen" <simon@SPAM_NEJ_TAKsart.dk> skrev i en meddelelse
news:42aa162b$0$673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ifølge Told og Skat, skal du finde ud af hvor meget en tilsvarende koster
> hos en dansk forhandler. Du skal betale ca 63% af forhandlerens pris i
> afgift, dertil kommer naturligvis dansk syn osv. OBS: dette er kun en
> tommelfingerregel, så du har et cirka-tal !!
>
> Dvs. hvis den koster 100.000dkr i Ålborg, så skal du af med 63.000,- i
> afgift uanset om du har givet 1kr eller 1.000.000kr for den i tyskland.
>
> ærgeligt ærgeligt, eftersom forhandlerne er meget dyrere..
>
> Simon

hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for, en eller
anden fætter fortalte han havde sparet 40.000 på sin næsten nye bil og samme
regler gælder for MC påstod han

/S



Simon B. Hansen (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 11-06-05 00:58

> hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
> udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for, en eller
> anden fætter fortalte han havde sparet 40.000 på sin næsten nye bil og
> samme regler gælder for MC påstod han

Jeg kan jo kun genfortælle hvad T&S sagde til mig, da jeg ringede til dem.

Mon ikke din ven sparede penge på den del af prisen der ender i Tyskland,
for afgiften er den samme.

Der er sikkert andre der kan de gode argumenter for at importere.



/Simon



Armand (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-05 11:38

Simon B. Hansen wrote:
>>hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
>>udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for, en eller
>>anden fætter fortalte han havde sparet 40.000 på sin næsten nye bil og
>>samme regler gælder for MC påstod han
>
>
> ........Mon ikke din ven sparede penge på den del af prisen der ender i
> Tyskland, for afgiften er den samme.

Jup!
Det er dér at fidusen ligger begravet: Tyskerne har så billige
biler/motorcykler at kun et fåtal af dem gider køre i noget 10 år
"gammelt lort" hvorfor afskrivningen er ennorm.
Faktisk er nye køretøjer dyrere syd for grænsen, hvorfor det ikke kan
betale sig at købe nyt, og for den sags skyld relativt nyt. Det er
sjældent at der er gevinst ved at købe køretøjer der er under 3 år gamle
- Derfor tror jeg også at der er meget rosenslør på de 40.000,- din
kammerat påstår at have sparet (eller er det mon beløbet før T&S har
skrevet en regning på 60.000,- ud for at lade den indregistrere?).

Fidusen er god nok men man skal ikke tage sin ordbog med på tur for at
købe blindt ind syd for grænsen :-|
Forøvrigt er den helt store fidus lige nu at de polske (og sikkert også
resten af det nyåbnede Europa?) nypriser er så lave at man med fordel
kan købe nyt østpå og udnytte at landsskatteretten har fastlagt at man
er berettiget til at svare afgift af den reelle købspris på nye(!)
køretøjer

--
Armand.

Richard (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-06-05 08:08

S.B. wrote:

> hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
> udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for,

Ja, men den nævnt afgiftberegning efter indkøbspris gælder kun nye
køretøjer, ikke brugte...

Og køber du en ny mc i udlandet nu, skal du sikre dig, at den overholder
Euro 2-kravene (til indholdet af skadestoffer i udstødningen). Ellers kan
den ikke godkendes herhjemme

Se mere om Euro 2 og beregning af afgift på nyimporterede mc 'er i ældre
indlæg herinde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Intet Navn (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 11-06-05 10:34

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:d8e2ke$o41$1@abbeden.bunk.cc...
> S.B. wrote:

> Og køber du en ny mc i udlandet nu, skal du sikre dig, at den overholder
> Euro 2-kravene (til indholdet af skadestoffer i udstødningen). Ellers kan
> den ikke godkendes herhjemme

Mon ikke det lige er værd at tilføje at det gælder for køretøjer der IKKE
har været indregistreret før!? Køretøjer der HAR været indregistreret før
(f.eks. i Tyskland) kan fortsat indregistreres herhjemme selvom de IKKE
overholder Euro2-kravene...

- Så skulle dén panik være afværget..!


/Claus



Richard (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-06-05 11:19

Intet Navn wrote:

>> Og køber du en ny mc i udlandet nu, skal du sikre dig, at den overholder
>> Euro 2-kravene (til indholdet af skadestoffer i udstødningen). Ellers kan
>> den ikke godkendes herhjemme

> Mon ikke det lige er værd at tilføje at det gælder for køretøjer der IKKE
> har været indregistreret før!? Køretøjer der HAR været indregistreret før
> (f.eks. i Tyskland) kan fortsat indregistreres herhjemme selvom de IKKE
> overholder Euro2-kravene...

Netop, men her taler vi om køb og indførsel af en ny mc

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


S.B. (11-06-2005)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 11-06-05 11:17


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:d8e2ke$o41$1@abbeden.bunk.cc...
> S.B. wrote:
>
>> hørte da i radioen i dag at man kunne spare penge ved at hente dem i
>> udlandet, da afgiften blev sat efter hvad man havde købt den for,
>
> Ja, men den nævnt afgiftberegning efter indkøbspris gælder kun nye
> køretøjer, ikke brugte...
>
> Og køber du en ny mc i udlandet nu, skal du sikre dig, at den overholder
> Euro 2-kravene (til indholdet af skadestoffer i udstødningen). Ellers kan
> den ikke godkendes herhjemme
>
> Se mere om Euro 2 og beregning af afgift på nyimporterede mc 'er i ældre
> indlæg herinde
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK


Glemte jeg det...
det er en ny MC, troede ikke der var forskel på om det var nyt eller gammelt

/S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste