Andet multimedie
bentjuul 3670
baggrundsfarve ændring
Fra : goofy

Dato : 10-06-05 21:30

Hej NG

jeg har scannet en tekst ind der var på rødt papir.
Kan jeg ændre denne farve uden at skade teksten, eller skal jeg
skrive det hele om.
Bruger PSP v.7

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : emj

Dato : 10-06-05 22:14

goofy skrev:

>jeg har scannet en tekst ind der var på rødt papir.
>Kan jeg ændre denne farve uden at skade teksten, eller skal jeg
>skrive det hele om.

Du kan ikke fjerne den røde farve ordenlig fra en tekst. I stedet for
at skanne teksten ind som billede, kan du skanne med et
tekstgenkendelsesprogram og redigere teksten i f.eks. word.

Hilsen emj

Fra : goofy

Dato : 11-06-05 07:47

Hejsa

> Du kan ikke fjerne den røde farve ordenlig fra en tekst. I
> stedet for
> at skanne teksten ind som billede, kan du skanne med et
> tekstgenkendelsesprogram og redigere teksten i f.eks. word.

Takker for svaret, hvilket program vil du anbefale, er helt "
blank"

Steen

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-06-05 08:03

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa

> Takker for svaret, hvilket program vil du anbefale, er helt " blank"

De fleste skannerprogrammer kommer vist med et simpelt OCR-program, som
sikkert er godt nok til at "genkende" én side med tydelige bogstaver.

Jeg har selv lige fjernet en baggrundsfarve og hældt en ny på, og resultatet
er godt nok til en web-side. Der vil være nogle huller i de lukkede
bogstaver, som man må hælde farve i enkeltvis, men bare man har zoomet ind,
så kan det også lade sig gøre. Man bevarer jo så en formatering af siden
fuldstændig, - som dog også de gode/dyre OCR programmer kan klare.

Fra : JS

Dato : 11-06-05 16:55

> jeg har scannet en tekst ind der var på rødt papir.
> Kan jeg ændre denne farve uden at skade teksten, eller skal jeg
> [...]

Du kan prøve at scanne den ind hvor du kun bruger en af farverne,
rød, grøn eller blå til at scanne med. Den skal scannes ind som
stregscanning

Mvh.
JS