Hvorfor er Ghost ikke mere udbredt?
Fra : Per

Dato : 10-06-05 20:43

Hej NG!

Det undrer mig at der ikke er flere der anbefaler Ghost programmer som
sikkerhed i stedet for alle mulige AV, og antispyware programmer.

Et godt Ghost program og en extern HD, der kun bruges til Ghost formålet -
og der er ingen problemer uanset om der kommer virus eller andet snavs ind
på PC´en.

Man kan uden problemer gå tilbage til før snavset kom ind og ALT er godt
igen. ALLE grimme filer mv. bliver fjernet.

Hvorfor er der ikke mere fokus på den slags programmer?

Det tager ikke længere tid at lave en Back-up end det gør at scanne for
virus.

Man kan endda med Norton Ghost 9.0 sætte den op til kun at til føje
ændringer siden sidste back-up og så tager det næsten ingen tid at lave
den - med mindre der er lavet store ændringer.

Er det kun mig, der synes at det er genialt med den slags som sikkerhed??

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Nicolai

Dato : 10-06-05 20:42

> Det undrer mig at der ikke er flere der anbefaler Ghost programmer som
> sikkerhed i stedet for alle mulige AV, og antispyware programmer.

Tja - for den normale bruger er det alligevel lidt svært.

> Et godt Ghost program og en extern HD, der kun bruges til Ghost formålet -
> og der er ingen problemer uanset om der kommer virus eller andet snavs ind
> på PC´en.

Extern HD? Bare en partition, så er det nok. Jeg ghoster på 40 sekunder :)

> Man kan uden problemer gå tilbage til før snavset kom ind og ALT er godt
> igen. ALLE grimme filer mv. bliver fjernet.

Ja, det er intet mindre end genialt.

> Hvorfor er der ikke mere fokus på den slags programmer?
Manglene brugervenlighed? Jeg tror vi er mange der vil mene det er for nemt,
men jeg ville f.eks. aldrig anbefale det til min gamle mor ;)

> Det tager ikke længere tid at lave en Back-up end det gør at scanne for
> virus.

Nej kortere - læs ovenfor :)

> Er det kun mig, der synes at det er genialt med den slags som sikkerhed??

Næ ;)

Fra : Calle.

Dato : 11-06-05 08:33

Nicolai wrote:

> Extern HD? Bare en partition, så er det nok. Jeg ghoster på 40
> sekunder :)
Det er ikke nok den dag din harddisk står af. Så kan du jo heller ikke se
din pirtion med ghosten på.

--
Calle.

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-05 11:39

> Det er ikke nok den dag din harddisk står af. Så kan du jo heller ikke se
> din pirtion med ghosten på.

Forkert formuleret - jeg har jo 2 fysiske diske - ellers kan jeg jo heller
ikke ghoste på 40 sekunder :)

Fra : Calle.

Dato : 11-06-05 13:20

Nicolai wrote:

> Forkert formuleret - jeg har jo 2 fysiske diske - ellers kan jeg jo
> heller ikke ghoste på 40 sekunder :)
se det var noget helt andet.
Så er det jo faktist det samme i taler om bortset fra at din sidder internt
--
Calle.

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-05 19:48

> Så er det jo faktist det samme i taler om bortset fra at din sidder internt

No shit ;)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-06-05 21:24

Per wrote:
> Det undrer mig at der ikke er flere der anbefaler Ghost programmer som
> sikkerhed i stedet for alle mulige AV, og antispyware programmer.

Er der ikke?

http://groups.google.dk/groups?q=ghost&meta=group%3Ddk.edb.sikkerhed.*
finder 375 indlæg.

> Hvorfor er der ikke mere fokus på den slags programmer?

Markede fokusere desværrer på andre ting, se fx tråden om "Generic host???"

> Det tager ikke længere tid at lave en Back-up end det gør at scanne for
> virus.

Det går da hurtigere?

> [...]
> den - med mindre der er lavet store ændringer.
>
> Er det kun mig, der synes at det er genialt med den slags som sikkerhed??

Det hedder normalt backup :)

Fra : Alex Holst

Dato : 10-06-05 23:44

Per wrote:
> [...]
>
> Man kan uden problemer gå tilbage til før snavset kom ind og ALT er godt
> igen. ALLE grimme filer mv. bliver fjernet.

Sikkerhedskopiering beskytter kun mod tab af data. Hvis først angriberen
har fået snuppet en kopi af din netbank nøgle og adgangskode nytter
det ikke meget, at du kan genskabe din maskine som den var før hun brød ind.

Min X40 har et Pre-Desktop area på disken som jeg skal have kigget lidt
på ved lejlighed. Det indeholder et Windows image som kan customiseres
og opdateres/tilføjes filer til. Måske man en dag kan geninstallere uden
at have PXE adgang, men blot ved at boote fra en gemt partition.

Om man så kan stole på indholdet af den partition er noget helt andet.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 14:27

In article <42a9ec99$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Per wrote:
> [...]
> og der er ingen problemer uanset om der kommer virus eller andet snavs ind

Hvorfor Ghost ? den sletter alle dine mails etc.

Hvis man er ovre i sådanne løsninger, så vil jeg da klart
foretrække VMWare. Det tager heller ikke mange sekunder at lave
en ny kopi af Windows.

Selv bruger jeg Acronis TrueImage - Den kan bl.a. scheduleres til
at tage periodiske "incremental" disk images. Eller du kan selv
tage sådanne. Det fylder mindre (men tager lidt mere tid) at have
en flok af disse.

> Man kan uden problemer gå tilbage til før snavset kom ind og ALT er godt
> igen. ALLE grimme filer mv. bliver fjernet.

Inklusive mails, bookmarks etc.

> Hvorfor er der ikke mere fokus på den slags programmer?

Ikke brugervenligt nok.

> Det tager ikke længere tid at lave en Back-up end det gør at scanne for
> virus.

Det gør folk heller ikke.

> [...]
> den - med mindre der er lavet store ændringer.
>
> Er det kun mig, der synes at det er genialt med den slags som sikkerhed??

ja. VMware er på mange måder en bedre løsning. Eller et bedre produkt som
TrueImage.

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-05 19:50

> Hvorfor Ghost ? den sletter alle dine mails etc.

Ej kom nu lidt? Dine mails ligger da på en anden partition?

> Hvis man er ovre i sådanne løsninger, så vil jeg da klart
> foretrække VMWare. Det tager heller ikke mange sekunder at lave
> en ny kopi af Windows.

Nej, men i ghost har du fluekneppet alle dine indstillinger :)

> Inklusive mails, bookmarks etc.

Hvilken verden lever du i?

> Ikke brugervenligt nok.

Sandhed med kraftige modifikationer.

> ja. VMware er på mange måder en bedre løsning. Eller et bedre produkt som
> TrueImage.

Slet ikke enig.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:15

Hvorfor ikke bare bruge Re-Z Home. Billig og MEGET nemt!
http://www.safekey.dk/main/product.asp?productid=79
Mvh
Rene

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-06-05 20:25

On 2005-06-11, Old Code dude <> wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge Re-Z Home. Billig og MEGET nemt!
> http://www.safekey.dk/main/product.asp?productid=79
>
> Rene

Vel ikke den samme Rene Frederiksen, der "tilfældigvis" ejer safekey.dk?

--
Andreas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-06-05 21:34

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Vel ikke den samme Rene Frederiksen, der "tilfældigvis" ejer safekey.dk?

Som tilfældig vis bruger samme ISP og samme news klient i samme version?

Gad vide om hans hjerne også bliver Re-Z'et hver aften, så han ikke kan
huske sine fejl?

Se evt.
http://groups.google.com/groups?selm=slrnbubdga.2f1.jlouis%40brok.diku.dk

Han ved ikke selv hvordan hans eget produkt virker, og interessere sig
ej for det.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 12-06-05 13:00

Christian E. Lysel wrote:

> Gad vide om hans hjerne også bliver Re-Z'et hver aften, så han ikke kan
> huske sine fejl?

Dertil kommer at jeg ikke kan finde information i hans flash-hjemmeside,
der beskriver hvordan det oprindelige problem skulle loeses via
Re-Z-produktet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:28

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@mongers.org> wrote in message

> Dertil kommer at jeg ikke kan finde information i hans flash-hjemmeside,
> der beskriver hvordan det oprindelige problem skulle loeses via
> Re-Z-produktet.

Det er da utroligt...Hvad er jeres problem...
Jeg kom med et løsningsforslag til manden...Det eneste jeg kan læse af jeres
mail er HAK HAK HAK...
Jeg henviste BEVIST til denne side;
> http://www.safekey.dk/main/product.asp?productid=79
Fordi vores Flash side mildest talt er noget være BØV...Derfor har jeg
henvist til denne side....

Er der ikke en admin moderator herinde der kan holde tonen "lidt" i ave...
Mvh
RF

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-06-05 21:47

Old Code dude wrote:
> Det er da utroligt...Hvad er jeres problem...

Dit kort.

> Jeg kom med et løsningsforslag til manden...Det eneste jeg kan læse af jeres
> mail er HAK HAK HAK...

Hvordan sikre dit kort, datatab ved fejl på harddisken?

Hvordan sikre dit kort, overskrivning af "imaget", direkte via IDE
kontrolleren?

> Jeg henviste BEVIST til denne side;

> Fordi vores Flash side mildest talt er noget være BØV...Derfor har jeg
> henvist til denne side....

Det ændre ikke ved der ikke står noget teknisk relevant på siden.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 22:29

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote in message
Old Code dude wrote:
> Det er da utroligt...Hvad er jeres problem...

Dit kort.

Kort? Jeg talte om Re-Z Home..:Det er et Software...Ikke et kort....
Vores Kort hedder SafetyCard MAX.
Få lige dine fakts iorden iden du brokker dig! Tak.
Manden spurgte;
"Det undrer mig at der ikke er flere der anbefaler Ghost programmer som
sikkerhed i stedet for alle mulige AV, og antispyware programmer"
Jeg svarede på hans spørgsmål....

> Jeg kom med et løsningsforslag til manden...Det eneste jeg kan læse af
jeres
> mail er HAK HAK HAK...

Hvordan sikre dit kort, datatab ved fejl på harddisken?

Igen...Det er ikke kortet jeg svare på...Men det er softwaren.
Hvordan det virker er irellevant. Det vigtigste er at det virker!

Hvordan sikre dit kort, overskrivning af "imaget", direkte via IDE
kontrolleren?

Igen..Ikke kort men software.
Prøv det og kom med din kommentar...Du kan hente en gratis 30 dages
version...
Du kan jo komme med relevante kommentar til det...Så kan vi jo snakke
seriøs...

> Jeg henviste BEVIST til denne side;

> Fordi vores Flash side mildest talt er noget være BØV...Derfor har jeg
> henvist til denne side....

Det ændre ikke ved der ikke står noget teknisk relevant på siden.

He he,...Du ER da en brokrøv....Der står heller ikke noget relavant teknisk
www.dr.dk som jeg heller ikke henviste til!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-05 06:02

On Mon, 13 Jun 2005 23:29:29 +0200, "Old Code dude" <Only in group>
wrote:

> Igen...Det er ikke kortet jeg svare på...Men det er softwaren.
> Hvordan det virker er irellevant. Det vigtigste er at det virker!

<<weeep-weeep-weeep.wav>> Snakeoil alert!
Gigasoft alert!

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 23:30

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> On Mon, 13 Jun 2005 23:29:29 +0200, "Old Code dude" <Only in group>

> <<weeep-weeep-weeep.wav>> Snakeoil alert!
> Gigasoft alert!
> http://www.hojmark.org/

Gigasoft ???
what???
RF

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-06-05 07:00

Old Code dude wrote:

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Gigasoft ???

De anvendte samme argumentation som dig. Jeg
mener det føltes virkeligt som deja-vu at læse
<42adfabd$0$31806$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-06-05 16:07

Old Code dude wrote:
> Gigasoft ???
> what???

Ja, opfinderen af mange ting, inkl. software kopibeskyttelse der virker
med 100%.

Han havde sjovt nok samme argumentationsform som dig.

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-06-05 09:31

Old Code dude <Only> skrev 2005-06-13:
> Igen...Det er ikke kortet jeg svare på...Men det er softwaren.
> Hvordan det virker er irellevant. Det vigtigste er at det virker!

Hvis du ikke kan forklare hvordan det virker kan du heller ikke
være sikker på det virker.

> Er der ikke en admin moderator herinde der kan holde tonen "lidt" i ave...

Usenet er umodereret* og har altid været det, heldigvis.
I øvrigt synes jeg kritikken af dit produkt har været meget saglig.

Martin
*Med enkelte uheldige undtagelser.
med mindre andet er angivet.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 23:35

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Hvis du ikke kan forklare hvordan det virker kan du heller ikke
> være sikker på det virker.

) Sjovt....

ave...

> Usenet er umodereret* og har altid været det, heldigvis.
> I øvrigt synes jeg kritikken af dit produkt har været meget saglig.

Ok...Din holdning.
Helt ok.
Men det er "sjovt" at det er folk der ikke kan finde den rette webside jeg
henviser til.
Folk der ikke har prøvet vores software.
Folk der ikke kan se at manden bad om en løsning og jeg rent faktisk gav ham
den.
Det eneste de siger er ; "Hvordan fanden virker lortet..."
Se det er jo herligt..."Er der nogle der har en løsning til....."
Ja...Se min webside...
Men svaret fra "tilskurene" er HVORDAN det....
Jamen prøv det...Det er jo gratis i 30 dage...Så prøv det dog af og kom med
en kritik der bygger på en test og ikke kun "HVIS du ikke kan forklare mig
hvordan det virker så virker det slet ikke!" ...Se det er da umodent og
efter min mening ikke saglig! ;.)
Men sådan er vi jo så forskellig.

RF

RF

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 15-06-05 05:12

"Old Code dude" <Only in group> skrev i en meddelelse

> Se det er jo herligt..."Er der nogle der har en løsning til....."

Du vrøvler sprøgsmålet var hvorfor der ikke var flere der brugte programmer
som Ghost til at sikre deres data.

Altså et ønske om en diskussion om fordele/ulemper ved at bruge
image-programmer til datasikring.
Du bruger så "muligheden" til at reklamere for dit eget produkt, uden
overhovedet at komme ind på om det løser den opgave spørgeren ønsker en
debat om.

At du optræder anonymt og undlader at nævne at du har økonomiske interessser
i det produkt du anbefaler, får det hele til at fremstå suspekt.

Hold dig til emnet, og hvis du mener dit produkt kan løse opgaven, så fortæl
hvodan det kan det og gør så opmærksom på at du udtaler dig som repræsentant
for produktet, så er der en chance for at du bliver taget seriøst - indtil
da, ha' det godt.

/Brian

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-06-05 09:01

Old Code dude <Only> skrev 2005-06-14:

> [...]
> hvordan det virker så virker det slet ikke!" ...Se det er da umodent og

Det saglige er da at man kan forklare hvordan tingende virker. Hvorfor
skulle folk begynde at bruge deres tid på at teste det når du kunne
forklare tingende?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-06-05 15:56

Old Code dude wrote:
> Kort? Jeg talte om Re-Z Home..:Det er et Software...Ikke et kort....
> Vores Kort hedder SafetyCard MAX.

Godt, det er et stykke software.

Jeg gad ikke læse en hjemmeside om et produkt der er lavet til brugere
uden kendskab til IT...generelt spiller jeg min tid på at finde ud af
hvad produktet i virkeligheden kan, da det ikke står på siden.

Derfor stiller jeg de spørgsmål jeg stiller, så vi kan komme ind på
sagens kerne.

> Igen...Det er ikke kortet jeg svare på...Men det er softwaren.
> Hvordan det virker er irellevant. Det vigtigste er at det virker!

Er det ikke relevant at vide hvordan det ikke virker ved fejl på harddisken?

> Hvordan sikre dit kort, overskrivning af "imaget", direkte via IDE
> kontrolleren?
>
> Igen..Ikke kort men software.

Igen...hvordan sikre softwaren, overskrivning af "imaget", direkte via
IDE kontrolleren?

> [...]

> Det ændre ikke ved der ikke står noget teknisk relevant på siden.
>
> He he,...Du ER da en brokrøv....Der står heller ikke noget relavant teknisk

1) Du henviste til "http://www.safekey.dk/main/product.asp?productid=79"

2) Der står intet teknisk

3) Du kommer ikke med relevante kommentar, hvordan skal man så kunne
forholde sig teknisk til dit løsningsforslag?

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 23:56

Jeg gad ikke læse en hjemmeside om et produkt der er lavet til brugere
uden kendskab til IT...generelt spiller jeg min tid på at finde ud af
hvad produktet i virkeligheden kan, da det ikke står på siden.

RF:
Sjovt at du så "gad" at finde en side jeg slet ikke nævnte.... )
Men OK...Siden nævner ikke hvordan produktet virker. Der er ingen kildekode
du kan se og der er ingen forklaring på hvordan DU bygger sådan software.
Er du forbavset over det?
Download og prøv selv...Der er en 30 dages version tilrådighed for dig!

> [...]

> Hvordan det virker er irellevant. Det vigtigste er at det virker!

Er det ikke relevant at vide hvordan det ikke virker ved fejl på harddisken?

Hvis du arbejder med "local" images eller data og disken går i stykker er du
fucked. ALTID....

Hvis du arbejder med et ekstern image og disken går i stykker kan du heller
ikke lægge imaget på igen FØR du har skiftet disken.
Givet...Når disken er skiftet kan du lægge imaget på igen.

Ved daglig drift kan du naturligvis "automatisere" en udrulning af et image
for at "vedligeholde" en PC så den er ens dag efter dag.
MEN med softwaren ER den ens dag efter dag.....Genstart efter genstart...

Igen...hvordan sikre softwaren, overskrivning af "imaget", direkte via
IDE kontrolleren?

RF:
Vi kontrollere skrivningerne til disken.
Om Re-Z bruger HPA eller anden teknik må du tale med min Ingeniør om. Han
taler kinesisk og bor i Taipei Taiwan.
God fornøjelse.
(Læs: jeg er ikke en "teknik flueknepper" eller på anden måde en fanatiker
omkring løsninger. Jeg vil bare have en løsning der virker.
Og vores software virker!
Prøv det dog istedet for at brokke dig over at du ikke kan finde Spec. og
"nørd teknik" på vores hjemmeside.

1) Du henviste til "http://www.safekey.dk/main/product.asp?productid=79"

Ja?!?

2) Der står intet teknisk
OG ?!? Kan du ikke se hvad jeg har skrevet i de sidste indlæg?
Jeg skrev;
"Hvorfor ikke bare bruge Re-Z Home. Billig og MEGET nemt!"
Det næste der skete var at du angreb og snakkede om "Gad vide om hans hjerne
også bliver Re-Z'et hver aften, så han ikke kan
huske sine fejl?"

Hvilken fejl....Jeg finder det oprigtigt talt meget utiltalende at personer
der kommer med løsninger bliver angrebet af "teknik nørder" der ikke gider
at undersøge sagen ordenligt inden de udtaler sig. "Jeg gad ikke læse en
hjemmeside ......"

3) Du kommer ikke med relevante kommentar, hvordan skal man så kunne
forholde sig teknisk til dit løsningsforslag?

RF:
HVAD....
Installer programmet.
Din PC ser ens ud dag efter dag. Gå i "ubeskyttet" mode og opdatere når det
er nødvendig.
Så simple er det. hvorfor gør det til en videnskab.....
Vil du vide hvordan Bit og bytes skrives og beskyttes?
Hvorfor spørg du ikke Coca Cola efter opskriften på Cola? Jeg nyder blot en
kold Coca Cola ...Behøver ikke opskriften.
Tro mig...Det smager godt!

RF
)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-05 08:26

On 2005-06-14, Old Code dude <Only> wrote:

> Hvorfor spørg du ikke Coca Cola efter opskriften på Cola? Jeg nyder blot en
> kold Coca Cola ...Behøver ikke opskriften.

Forskellen på implementation og teknik er stor (og ingen af dem minder
om at brygge cola) - og i sikkerhedssammenhæng er begge dele vigtige.
Som leverandør af sikkerhedssystemer er det din *pligt* at kunne svare
på spørgsmål som "Hvordan undgår programmet skrivninger, der går uden om
Windows' standard API" - det er den eneste chance folk har for at
bedømme om der er taget højde for netop denne type angreb - netop fordi
de ikke har adgang til kildeteksten.
Selvom det ikke er kryptologi-software du sælger tror jeg du vil have
godt af at læse Snake Oil FAQ'en:
http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html - så vil det
fremgå meget klart for dig hvordan sikkerhedsbeviste folk tænker.

http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html#SECTION00051000000000000000
er specielt interessant i denne sammenhæng.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:58

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> [...]
http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html#SECTION00051000000000000000
> er specielt interessant i denne sammenhæng.

RF;
Det er ligesom at diskutere med konen.
Snake Oil Warning Signs
``Trust Us, We Know What We're Doing''
Hvordan kan man vinde hvis det er argumentet. Hvis han siger at han ved hvad
han gør, så lyver han.
Hvis han IKKE siger hvad han ved så lyver han....

Helt ærligt drenge....Er I HELT seriøse eller er i blot uviden for verden
uden for klasseværelset?
EOD.
RF

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-06-05 23:18

Old Code dude <Onlyingroup> writes:
>Helt ærligt drenge....Er I HELT seriøse eller er i blot uviden for verden
>uden for klasseværelset?

Du har nu mødt de to "typer", der frekventerer dk.edb.sikkerhed:

Den første gruppe er dem, der gerne vil vide, at alverdens problemer
kan løses ved at installere ét program, der ordner alting for dem. I
bund og grund gider de ikke sikkerhed - hvis de bare kan starte dette
ene, fikse program, så skal alt være godt, og det skal sikre dem 100%
mod samtlige ondsindede gerninger nu og i al fremtid.

Den anden gruppe er dem, der tager sikkerhed alvorligt. Forhandleren
skal dokumentere helt ned på algoritme- og implementeringsplan, at
produktet lever op til det, der loves. Filosofien er, at hvis ikke
forhandleren har kendskab til programmets funktion helt ned til de
enkelte kodelinjer, hvordan kan han så stå inde for, at det virker?
Og hvordan kan han overbevise andre om, at det virker, hvis han ikke
selv netop har dette indgående kendskab til programmet og altså ved
selvsyn har konstateret det?

Den første gruppe er umulig at stille tilfreds. Ingen kan love dem,
at ét program skaffer dem af med hackere, vira, diverse krikker og
andre ondsindede personer. Ja, ikke engang 200 forskellige stykker
software kan samlet gøre det for dem. Og vil nok aldrig komme til at
kunne det.

Den anden gruppe kan stilles tilfreds, men det kræver en målrettet
indsats. Der er ingen garanti for, at der kommer noget økonomisk
fordelagtigt ud af det, men omvendt huser gruppen nogle folk med
ret meget at skulle have sagt hos dansk erhverslivs "tunge drenge".
Alene dét er en af grundene til, at de ikke stilles tilfredse af
andet end en gennemgang af implementeringens finere detaljer.

Den meget korte version: der er ingen nemme løsninger i d.e.s.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alex Holst

Dato : 16-06-05 00:22

Klaus Ellegaard wrote:

> Du har nu mødt de to "typer", der frekventerer dk.edb.sikkerhed:
[..]

Snuppet til næste udgave af OSSen!

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 16-06-05 07:57

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du har nu mødt de to "typer", der frekventerer dk.edb.sikkerhed:

<<applaus.waw>>

Flot indlæg.

/Brian

Fra : Anders Lund

Dato : 16-06-05 18:02

Klaus Ellegaard wrote:

> Den meget korte version: der er ingen nemme løsninger i d.e.s.

Jeg ville også bare lige sige at det var et godt indlæg du kom med der.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 23:30

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Du har nu mødt de to "typer", der frekventerer dk.edb.sikkerhed:

He he...Helt korrekt beskrevet....Men det er blot fustrerende at skulle
lægge "øre" til når man blot vil komme med en god løsning for "folket".
Lad dem dog selv bestemme hvad de vil.
Intet er SORT og HVIDT.
)

RF

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-05 08:11

On 2005-06-16, Old Code dude <Only> wrote:

> He he...Helt korrekt beskrevet....Men det er blot fustrerende at skulle
> lægge "øre" til når man blot vil komme med en god løsning for "folket".

Lader du dine leverandører bestemme, hvad der er "godt" for dig?
Nej, vel - så lad os bestemme, hvad der er "godt" for os - og indtil der
kommer ordentlige beskrivelser af det du sælger vil det forblive i
"Snakeoil"-afsnittet af min lille sorte bog.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 15:29

> [...]
> kommer ordentlige beskrivelser af det du sælger vil det forblive i
> "Snakeoil"-afsnittet af min lille sorte bog.

So be it...
)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-06-05 08:07

On 2005-06-15, Old Code dude <Only> wrote:

> [...]
> ``Trust Us, We Know What We're Doing''
> Hvordan kan man vinde hvis det er argumentet. Hvis han siger at han ved hvad

Nej, hvis svaret til et spørgsmål er "jeg ved hvad jeg gør" må du bare
finde dig i at folk ikke finder at dit produkt er dokumenteret
ordentligt - du kan ikke blæse og have mel i munden. Enten stiller du
dig tilfreds med at "de tunge drenge" ikke stoler på dit produkt - og
dermed advarer mod det, eller også må du forklare hvilke teknikker det
benytter.

> Hvis han IKKE siger hvad han ved så lyver han....

Nej. Ikke at svare og at svare "jeg ved hvad jeg gør" er det samme.
Ingen af delene er løgn; begge dele er ubrugelige i en
sikkerhedsdiskussion.

> Helt ærligt drenge....Er I HELT seriøse eller er i blot uviden for verden
> uden for klasseværelset?

Personangreb er uønskede - du ved ikke hvad min beskæftigelse er.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 23:32

> Personangreb er uønskede - du ved ikke hvad min beskæftigelse er.
>
> --
> Andreas

RF;
Andreas Plesner Jacobsen. Andreas arbejder for Telia Net og beskæftiger sig
til
daglig med større netværksprojekter og netværksdesign

Jo jeg gør ! )
RF

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-05 08:16

On 2005-06-16, Old Code dude <Only> wrote:

> Andreas Plesner Jacobsen. Andreas arbejder for Telia Net og beskæftiger sig
> til daglig med større netværksprojekter og netværksdesig
> Jo jeg gør ! )

Flot, du kan betjene google. Ville det så ikke have været smart at gøre
det inden du begyndte at tale om klasseværelser?

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 15:32

> Flot, du kan betjene google. Ville det så ikke have været smart at gøre
> det inden du begyndte at tale om klasseværelser?

RF;
He he...Det var måske formeget forlangt..Men det var sarkastisk ment.
)
I opføre jer som et par forudrettet teenager der har fået bumser lige før en
fest...
))
Deraf hentydningen.
(Ja nemlig ja!)

Fra : Alex Holst

Dato : 17-06-05 23:45

Old Code dude wrote:
> I opføre jer som et par forudrettet teenager der har fået bumser lige før en
> fest...

Øh. Stiller teenagere (især de der er på vej til fest) krav til dig om
at du forklarer hvordan dit "sikkerhedsprodukt" virker inden de tror på
at det rent faktisk fungerer som lovet?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-05 08:57

Den Sat, 18 Jun 2005 00:44:59 +0200 skrev Alex Holst:

> Øh. Stiller teenagere (især de der er på vej til fest) krav til dig om
> at du forklarer hvordan dit "sikkerhedsprodukt" virker inden de tror på
> at det rent faktisk fungerer som lovet?

Det er da omkring den alder man holder op med at tro på alt hvad de
voksne siger, og begynder at stille kritiske spørgsmål.

Det er en del af at blive voksen, selvom både forældre og lærere hader
når det sker.

Og så er vi vist ved at være mere off-topic end nogensinde før

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-05 01:03

On Fri, 17 Jun 2005 16:32:09 +0200, "Old Code dude" <Only in group>
wrote:

>I opføre jer som et par forudrettet teenager der har fået bumser lige før en
>fest...

Ligesom du vel har krav overfor dine underleverandører og den teknik,
der ligger bag (hardware, software, algoritmer, etc.), så er der vel
ikke noget mærkeligt i at folk også stiller krav til dit (og alle
andreas) produkt?

Folk vil gerne stole på dit og alle andres produkter. Men der skal
være en grund til at stole på det. Ellers er det svært at vurdere, om
det er et godt køb eller ej.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-06-05 08:40

Old Code dude <Only> skrev 2005-06-15:
> [...]
> han gør, så lyver han.
> Hvis han IKKE siger hvad han ved så lyver han....

I stedet for at sig stol på mig så kan man forklare hvordan det virker.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-06-05 16:25

Old Code dude wrote:
> [...]
> han gør, så lyver han.
> Hvis han IKKE siger hvad han ved så lyver han....

Du siger:

1) Det virker.

2) Men jeg ved ikke hvordan det virker.

> Helt ærligt drenge....Er I HELT seriøse eller er i blot uviden for verden

Jeg spørger:

1) Hvordan virker det?

2) Virker det?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-06-05 16:05

Old Code dude wrote:
> Sjovt at du så "gad" at finde en side jeg slet ikke nævnte.... )

Skrev du ikke følgende?

http://groups.google.dk/groups?selm=42ab3830%240%2431798%24ba624c82%40nntp06.dk.telia.net

> [...]
>
> Hvis du arbejder med et ekstern image og disken går i stykker kan du heller
> ikke lægge imaget på igen FØR du har skiftet disken.

Godt, hvorfor svare du så i nedestående at det virker i den given situation?

http://groups.google.dk/groups?selm=42adfabd%240%2431806%24ba624c82%40nntp06.dk.telia.net

Jeg spørger: Hvordan sikre dit kort, datatab ved fejl på harddisken?

Du svare: Igen...Det er ikke kortet jeg svare på...Men det er softwaren.
> [...]

> Vi kontrollere skrivningerne til disken.
> Om Re-Z bruger HPA eller anden teknik må du tale med min Ingeniør om. Han

Det tolker jeg som du ikke ved hvordan løsningen virker, og derfor ikke
kan fortælle os det...hvilket giver mening, når man læser alle dine indlæg.

Jeg tolker det som et klart tilfælde af snakeoil:

1) Salg af et produkt uden at kende virkemåden af produktets påstået
funktion.

2) Påstande om funktioner som ikke kan lade sig gøre.

Angående punkt 2; i har lavet en illustion der ser fin ud og som mange
nok kan bruge. Men en angriber der ønsker at ødelægge installationen vil
ikke have problemmer med dette. Illusionen vil briste den dag en virus
bliver målrettet imod produktet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:26

Hvad er dit problem?

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 22:43

Glemte at svare på denne del;

> Se evt.
> http://groups.google.com/groups?selm=slrnbubdga.2f1.jlouis%40brok.diku.dk
>
> Han ved ikke selv hvordan hans eget produkt virker, og interessere sig
> ej for det.

Kære Christian.
Du VED ikke hvad du snakker om. Desværre.
Jeg kan se at du er teknisk begavet, men jeg kan ikke fatte at du brokker
dig så meget.
http://debat.computerworld.dk/search.asp?Mode=UserContributionSearch&UserID=6456&Page=1

Jeg VED hvordan mit eget produkt virker.
Jeg INTERESSER mig for mit produkt.
Jeg INTERESSER mig for kundernes løsninger..
Jeg UDVIKLER og UNDERVISER mine kunder i mine produkter.
Men jeg kan blive "lidt" forbandet over angreb fra folk som dig der INTET
kender til vores produkter.

Kom med noget relevant og vi kan snakke...Men indtil da...Tjaa...Gæt resten.
Mvh
RF

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-06-05 14:06

Quoth Old Code dude:
> Jeg VED hvordan mit eget produkt virker.

Jamen, det vil jeg da meget gerne høre. Fortæl, fortæl.

--
\\kristian

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-06-05 16:26

Old Code dude wrote:

> Kære Christian.
> Du VED ikke hvad du snakker om. Desværre.

Indtil videre virker det ikke som om du kender dit produktets virkemåde,
specielt fordi du ikke vil fortælle hvordan det virker.

> Jeg kan se at du er teknisk begavet, men jeg kan ikke fatte at du brokker
> dig så meget.

> http://debat.computerworld.dk/search.asp?Mode=UserContributionSearch&UserID=6456&Page=1

Har du læst indlæggende?

Hvis du keder dig kan du også læse
http://groups.google.dk/groups?q=christian+lysel

> Jeg VED hvordan mit eget produkt virker.

Så forklar det, hvis du vil reklamere for det. Så længe du ikke vil
forklare det er du for dum, og tænder alle snakeoil lamperne i mig.

> Jeg INTERESSER mig for mit produkt.

Fint.

> [...]

Fint.

> Men jeg kan blive "lidt" forbandet over angreb fra folk som dig der INTET

Angreb? Det kan da ikke være et angreb hvis produktet beskytter imod
datatab og IDE skrivning til disk, og jeg blot spørger til det.

Det må da være nemt for dig at feje spørgsmålene af bordet, ved at
forklare at du via teknologi X forhindre både datatab og direkte
skrivninger. Du kan vel så samtidigt uden de større problemmer linke til
en beskrivelse af den byttet teknologi.

Jeg stiller kritiske spørgsmål du ikke vil spørge på. Start med at svare
på dem.

Jeg gider ikke at lege gratis sikkerhedstester af dit produkt.

Du har forresten "glemt" at svare på om du er den samme person som Rene
Frederiksen, med samme ISP og news klient?

> Kom med noget relevant og vi kan snakke...Men indtil da...Tjaa...Gæt resten.

Kom med nogle relevante svar.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 00:10

Old Code dude wrote:

> [...]

Så forklar det, hvis du vil reklamere for det. Så længe du ikke vil
forklare det er du for dum, og tænder alle snakeoil lamperne i mig.

Jamen dog Christian.,..."Du er dum" ))
)
Hvorfor ikke bare PRØV DET....Prøv endelig mit "Snakeoil" ))
Eller tør du ikke...Hvad nu hvis det virker ) Sjovt ikke!

> [...]

Angreb? Det kan da ikke være et angreb hvis produktet beskytter imod
datatab og IDE skrivning til disk, og jeg blot spørger til det.

Når du skriver; "Gad vide om hans hjerne også bliver Re-Z'et hver aften, så
han ikke kan
huske sine fejl?"
Så anser jeg det for et uprovokeret angreb!
Du har blot rakket ned på mit produkt og mig. Du har INTET at have det i.
Og jeg er faktisk "lidt" træt af at skulle forsvare mig overfor sådan en
gang ÆVL og jeg syntes vi skal ende denne diskution her og blot erkende at
der er forskellige meninger.
Du mener;
"de er nok sure" sagde ræven..."
Og det er også OK...Men vær dog saglig!

[...]

Nej jeg værken KAN eller ville gøre det hvis jeg kunne.
(Det er hvis det nemmest for at ende denne latterlige diskution!)

Jeg stiller kritiske spørgsmål du ikke vil spørge på. Start med at svare
på dem.
RF;
Kære Christian.
De er ikke kritiske. De er "nørded". Og du vil vide hvordan vi gør.
Det får du ikke af vide...Det er ikke "open source".

Men vi kan bytte.
Du kan give mig opskriften på Coca Cola og jeg skal give dig kildekoden )

Jeg gider ikke at lege gratis sikkerhedstester af dit produkt.
OK...Så lad dog være med at "gætte" og "tro"....
Vær saglig...

Du har forresten "glemt" at svare på om du er den samme person som Rene
Frederiksen, med samme ISP og news klient?

RF;
Nej det har jeg ikke.
Jeg skrev; "Jo da...Det er også ham der ejer et hus i Aalborg hvis det er
relevant "

EOD
RF

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-06-05 16:26

Old Code dude wrote:
> Hvad er dit problem?

Du forslå en løsning udefra følgende argument: "Billig og MEGET nemt!"

Kan du ikke se problemmet?

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 00:11

Old Code dude wrote:
> Hvad er dit problem?

Du forslå en løsning udefra følgende argument: "Billig og MEGET nemt!"

Kan du ikke se problemmet?

RF;
Nej...Hvad vil du heller have? Dyrt og svært?
COME ON.....

EOD.
RF

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 21:25

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-05 20:33

In article <42ab325b$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Nicolai wrote:

> Ej kom nu lidt? Dine mails ligger da på en anden partition?

Men det er netop dem der er årsagen til det meste snask.

> Nej, men i ghost har du fluekneppet alle dine indstillinger :)

I VMWare har du også det hele med. Har fordelen af at du altid kan
boote et vilkårligt af dine snapshots uden at skulle tage backup
af dit eksisterende OS først.

> Hvilken verden lever du i?

hvis du vil have sikkerhed, så har den maskine du har adgang til Internet
fra ikke fuld adgang til dine data. Så skal man etablere en metode
at få dem ud på. Dvs. som minimum dual-boot fra en partition som
dit internet OS ikke kan se, og dette kan så have dine data, eller
disse kan ligge på en krypteret partition du mounter herfra.

> Sandhed med kraftige modifikationer.

Nej - Det primære der mangler er datakopiering - helst automatisk.
De fleste kan ikke finde ud af at lave backup i dag.

> Slet ikke enig.

Hvor er VMWare ringere ? Det giver dig mulighed for at køre dine images
direkte, og du kan kontrollere hvilken hardware der er adgang til, herunder
disk partitioner. Det er dyrere, men væsentlig bedre.

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-05 22:11

> I VMWare har du også det hele med. Har fordelen af at du altid kan
> boote et vilkårligt af dine snapshots uden at skulle tage backup
> af dit eksisterende OS først.

Korrekt.

> [...]
> dit internet OS ikke kan se, og dette kan så have dine data, eller
> disse kan ligge på en krypteret partition du mounter herfra.

Ja, det behøver du ikke fortælle mig - er det helt on-topic?

Se der kan vi måske blive enige :)

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 12-06-05 13:02

Nicolai wrote:

> Ej kom nu lidt? Dine mails ligger da på en anden partition?

Eller via IMAP paa en anden maskine. Jeg ynder at splitte mine data fra
mine programmer (paa UNIX er det gjort for dig i forvejen). Paa den
maade kan geninstallationer foretages uden at det har de store konsekvenser.