Arrgggg hvorfor kan jeg ikke installere ca~
Fra : Jakob

Dato : 10-06-05 20:05

Jeg prøver forgæves at installere et radeon 9800 pro på en winxp
maskine. Der sad tidligere et 6600gt så jeg har fjernet begge nvidia
programmer i tilføj/fjern programmer.

Så har jeg genstartet og hentet nyeste catalyst. Der sker dog det pis..
irreterende at hver gang jeg prøver at kører catalyst install så efter
et stykke tid afbrydes installationen og jeg får følgende besked "
ALVORLIG FEJL, installationsprogrammet kunne ikke færdiggøre
installationen, prøv at installere en standard VGA driver til din skærm,
før du kører installationsprogrammet igen". Jeg har prøvet at installere
driveren til min skærm men det kan jeg ikke for når jeg skal installere
skal jeg vælge en "skærm adapter" og her er listen tom. det er som om
mit kort overhovedet ikke er installeret på trods af at skærmen jo er
sluttet til dette kort.

Hvad dælen gør man så

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : LC

Dato : 10-06-05 21:16

tjek på dit C: om der stadig er en mappe der hedder Nvidia fjern den og
hav
i mente hvis du kører med Nforce det også er Nvidia så kun fjerne
Detonator/Display
Mvh Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-06-05 01:14

Jakob wrote:
> [...]
> tom. det er som om mit kort overhovedet ikke er installeret på trods
> af at skærmen jo er sluttet til dette kort.

Er det Windows XP?

Du kan starte i VGA mode eller fejlsikret tilstand, har du prøvet
derfra?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 11:11

In article <42aa2cc1$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
salminen@monkeydoktor.dk says...

> Er det Windows XP?
>
> Du kan starte i VGA mode eller fejlsikret tilstand, har du prøvet
> derfra?

Det er xp, jeg har i desperation igår aftes brugt systemgendannelse til
at gå baglæns og fjerne alle de MS sikkerhedsopdateringer jeg kunne. Og
nu virker det, endnu engang godt gået MS.

Det virker ikke optimalt endnu men jeg vender tilbage senere :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gnistn

Dato : 11-06-05 03:51

Jakob wrote:

> [...]
> installationen, prøv at installere en standard VGA driver til din
> skærm, før du kører installationsprogrammet igen".

Jeg oplever det samme fordi jeg har et tvkort hvortil jeg har valgt at bruge
WDM driveren fra Microsoft(før brugte jeg WDM driveren fra producenten af
tvkortet men den får nogen gange Windows XP til at crashe), derfor skal jeg
ved installation af catalyst grafikdriveren vælge "Custom: For advanced
users and system administrators" og efterfølgende fjerne hakket ud for "WDM
Integrated Drivers".

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 11:14

In article <Lksqe.1$su4.0@news.get2net.dk>, invalid@invalid.invalid
says...

> [...]
> users and system administrators" og efterfølgende fjerne hakket ud for "WDM

OK nu er det ikke et all in wonder kort, men pudsigt nok kunne jeg
installere efter jeg havde kørt systemet baglæns og fjernet en masse
sikkerhedsopdateringer jeg lige havde hentet, nogen gange bliver man så
TRÆT af MS.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gnistn

Dato : 11-06-05 15:51

Jakob wrote:

> OK nu er det ikke et all in wonder kort,

Det er mit Radeon 9800 Pro heller ikke, jeg har et seperat Pinnacle PCTV
Rave PCI tvkort.

Jeg kunne genkende dit problem, derfor tænkte jeg at det kunne være at du
ligesom jeg havde et seperat tvkort eller andet der brugte en anden WDM
driver end den der er integreret i catalyst og som kommer i konflikt med
denne.

> men pudsigt nok kunne jeg
> installere efter jeg havde kørt systemet baglæns og fjernet en masse
> sikkerhedsopdateringer jeg lige havde hentet, nogen gange bliver man
> så TRÆT af MS.

Ja det er ikke altid lige velykket hvad der bliver frigivet fra Microsoft,
men jeg kan love dig for at det er vand i forhold til software fra Pinnacle
og deres dårlige support, ALDRIG mere Pinnacle for mit vedkommende

Fra : Jakob

Dato : 11-06-05 16:40

In article <ATCqe.1764$il4.1155@news.get2net.dk>,
invalid@invalid.invalid says...

> Det er mit Radeon 9800 Pro heller ikke, jeg har et seperat Pinnacle PCTV
> Rave PCI tvkort.

Ahh ok

> [...]
> ligesom jeg havde et seperat tvkort eller andet der brugte en anden WDM
> driver end den der er integreret i catalyst og som kommer i konflikt med

Det var også helt fint.

> Ja det er ikke altid lige velykket hvad der bliver frigivet fra Microsoft,
> men jeg kan love dig for at det er vand i forhold til software fra Pinnacle
> og deres dårlige support, ALDRIG mere Pinnacle for mit vedkommende

Nej jeg overvejer sgu også mere og mere en mac ;0). Selvom jeg har fået
installeret catalyst er problemet det samme så jeg er begyndt at blive
overbevist om at fejlen ikke ligger i graffikortet men et andet sted.
Det frusterende er at det jo er umuligt at finde ud af hvor, så jeg har
sgu snart ikke andet at sige til ejeren en køb en ny.

--
Venlig hilsen

Jakob