Fjernelse af områdenummer i adresselisten
Fra : Kim Bjoern

Dato : 01-06-01 22:54

Hej gruppe

Jeg har netop importeret al mail, regler og adressekartotek ind i Outlook
2000 fra Outlook Express 5.50

Der er opstået to problemer

1)
Der står af en eller anden grund mit eget såkaldte områdenummer i parantes
foran alle 8 cifrede danske numre. Hvor kan jeg fjerne det globalt?

2)
Filterreglerne er blevet klippet ned til kun ét argument pr. regel, og de er
lavet om, så de i realiteten ikke fungerer til noget, men jeg må lave dem om
i Outlook 2000 efterhånden som ny post kommer til.

Jeg synes egentlig Outlook er besværlig, når man nu har være vant til OE 4
og 5 i så mange år.

Det er i forbindelse med erhvervelse af PC kørekort, jeg gerne ville bruge
alle de ting, jeg kommer til at lære. Outlook er i det sidste modul (7) og
jeg er netop blevet færdig med nr.2

På forhånd tak for evnt hjælp.

Kim

Fra : pre

Dato : 02-06-01 18:20

1: Dit eget områdenummer skal jvnf. vejledningen stå i parantes, ellers
opstår netop den situation.
2: Se hjælpeteksterne - f. eks muligheden for ar importere regler, spec.
fra -98.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Kim Bjoern

Dato : 03-06-01 22:13

"pre" <ingenmail@image.dk> skrev i en meddelelse
> 1: Dit eget områdenummer skal jvnf. vejledningen stå i parantes, ellers
> opstår netop den situation.
> 2: Se hjælpeteksterne - f. eks muligheden for ar importere regler, spec.
> fra -98.

Ad 1
Jeg er ikke klar over, hvilken vejledning, du refererer til

Ad2
Jeg har set hjælpeteksterne igennem, men der står intet ang. mit problem med
områdenummeret, når jeg prøver. Vedr import af regler, vælger jeg filer ->
importer og eksporter -> importer e-mail og adresser -> Outlook
Express4.x,5 -> hakker alle tre muligheder af (Importer e-mail,
adressekartotek, regler.)

Reglerne bliver lavet totalt om, så de ikke virker.
Adressekartoteket indeholder et områdenummer, der må være gemt et helt andet
sted.

Mvh

Kim

Fra : pre

Dato : 04-06-01 18:46

Oversæt selv eller søg på telefon i hjælpeteksten.
F1 er som regel en god vej til kontekst hjælp
Hvor der er spørgsmålstegn i øverste højre hjørne klik på det og træk
markøren til et emne.
*****************************
Enter phone numbers for a contact

In the Phone area, click the down arrow to select an option that
describes the phone number.

In the box next to the down arrow, type the phone number.
Use the following format for international phone numbers and for
automatic phone dialing: +country code (area code) local number.

To enter additional phone numbers, repeat steps 2 and 3 with another
description and phone number.
Notes
If you omit the country code and area code from the phone number, the
automatic phone dialer uses settings from Dialing Properties in the New
Call dialog box (on the Actions menu, point to Call, and then click New
Call).

If you include letters in the phone number, they are not recognized by
the automatic phone dialer.

You can include dialing notes (for example, "ext. 1234" or "before
10:00") after the phone number. The automatic phone dialer will dial the
number and ignore your notes.

To see the details of the phone number, double-click the underlined
phone number.

Fra : pre

Dato : 04-06-01 20:27

1:Dobbeltklik på telefonnmmeret for at se, hvordan det er arkiveret.

3: Her et udvalg af hjælpetekster vedr. regler. Oversæt selv eller find
de danske i din egen installation.
*************************************
About the Rules Wizard
This topic provides reference information about:
Importing and exporting rules
Meeting requests, task requests, and documents
The Rules Wizard helps you manage your e-mail messages by using rules to
automatically perform actions on messages. After you create a rule,
Microsoft Outlook applies the rule when messages arrive in your Inbox or
when you send a message. For example, you can automatically:
* Forward all messages sent by Judy Lew to your manager when they arrive
in your inbox.
* Assign the category Sales to all messages that have the word "sales"
in the Subject box when you send messages.
You can add exceptions to your rules for special circumstances, such as
when a message is flagged for follow-up action or is marked with high
importance. A rule is not applied to a message if any one of the
exceptions you specify is met.
You can turn on or off the rules you create and change the order in
which the rules are applied.
You can also run rules manually. When you run rules manually, you can
apply them to messages already in your inbox or in another folder.
More information
Learn about rule conditions that work only in Outlook 2000.
See examples of the types of rules you can create.
Return to top
Importing and exporting rules
You can import or export rules. When you import rules, they are added to
the end of the list of rules in the Rules Wizard. You can import only
one set of rules at a time in the Rules Wizard. When you export rules,
they are saved in a file with an .rwz extension.
Return to top
Meeting requests, task requests, and documents
The Rules Wizard treats meeting requests, task requests, and documents
as messages. So you can create a rule that moves items with the word
"meeting" in the Subject box, and any task request or meeting request th
at fulfills that criterion is moved. However, there are a few things to
keep in mind when creating rules that affect these types of items:
* If an item is moved to a nonmail folder, it might not work. For
example, if a message is moved to the Calendar, a new appointment is not
created.
* If a meeting or task response is moved to the Deleted Items folder by
using a rule, the tracking in the original item is not updated.
* If a meeting request is moved to the Deleted Items folder, the meeting
is not added to the Calendar.
* You cannot flag a meeting or task request by using a rule.
* Rules made to be applied when you send a message are not applied to
task requests and meeting requests.
Return to top

About how rules are applied in the Rules Wizard
There are three ways to control how rules are applied in the Rules
Wizard:
* When you create a rule, you specify whether the rule is applied when
the message arrives in the Inbox or when you send a message. You set
these options for each rule.
* After you create multiple rules, you can move the rules up or down in
the list to change the order in which they are applied. Rules are
applied in the order they appear in the list. Rules that are marked
"client only" are applied after all other rules.
* You can specify whether the rule runs automatically or manually.
Running rules manually is useful when you want to apply rules to
messages already delivered to your inbox or to another folder.

Create a rule with the Rules Wizard
You can create a rule in three ways. You can create a new rule and fill
in all conditions, or you can copy and modify an existing rule. If you
already have a message that matches some of the conditions you want to
check for, you can also base a rule on a message, and then fill in the
rest of the conditions. For example, you can select a message in a
conversation, and then create a rule to ignore the conversation.
What do you want to do?
Create a new rule
Copy a rule
Create a rule based on a message

Examples of processes you can automate with the Rules Wizard
By using a rule created with the Rules Wizard, you can have Microsoft
Outlook automate processes such as those below. You create the rule, and
Outlook applies it when messages arrive in your inbox or when you send a
message.
You can also have Outlook apply rules to messages already in your Inbox
or other folder.
Examples of rules you can create
* Assign categories to messages based on the contents of the messages.
* Set up a notification, such as a message or a sound, when important
messages arrive.
* Move messages to a particular folder based on who sent them.
* Delete messages in a conversation.
* Flag messages from a particular person.
* Assign categories to your sent messages based on the contents of the
messages.
* Delay delivery of messages by a specified amount of time.
* Redirect a message to a person or distribution list.
* Ask the server to automatically reply to a certain type of message by
using a message you've created.
* Start an application.

Run rules manually (Run Now)
1. Click Inbox .
2. On the Tools menu, click Rules Wizard.
3. Click Run Now.
4. In the Select rules to run list, select the check box next to each
rule you want to run.
Clearing the check box next to rules in the Select rules to run list
does not make those rules unavailable in the Apply rules in the
following order list in the Rules Wizard dialog box.
5. Click Browse to change the folder in which you want to run rules.
6. Select the Include subfolders check box to run the rules on
subfolders.
7. In the Apply rules to list, select the type of messages you want to
run the rules on, and then click Run Now.
Rules run in the order they appear in the Select rules to run list. Run
order can be modified only by clicking Move Up and Move Down under the
Apply rules in the following order list in the Rules Wizard dialog box.
Tips
* To quickly run rules, click Rules Wizard on the Advanced toolbar, and
then click Run Now.
* You can also add the Run Now command to your toolbar or menu so that
you can directly open the Run Rules Now dialog box.
Learn how to add a button to a toolbar.
Learn how to add a command to a menu bar.

Import a set of rules from a file
Imported rules are added to the end of the list of rules in the Rules
Wizard.
1. Click Inbox .
2. On the Tools menu, click Rules Wizard.
3. Click Options.
4. Click Import Rules.
5. In the File name box, type the path and file name for the set of
rules you want to import.
6. If you want to import a file that contains only rules that are
compatible with Outlook 98, select Outlook 98 Compatible Rules Wizard
rules from the Save as type list.
7. Click Open.

Troubleshoot Microsoft Outlook rules
What do you need help with?
I cannot complete the Rules Wizard because it keeps asking me to specify
a value.
The rule I created does not work.
The New Messages Of Interest dialog box does not appear when it should.
How do I create a rule with an OR condition?
Why does my rule name contain "changed" or "failed"?
I picked the wrong set of rules to import.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 04-06-01 20:45

> 1:Dobbeltklik på telefonnmmeret for at se, hvordan det er arkiveret.
>
> 3: Her et udvalg af hjælpetekster vedr. regler. Oversæt selv eller find
> [...]

Hej 'pre'

Jeg skal ellers love for, du foretager dig noget research for at svare på
spørgsmål. Stor rose til dig for det! Jeg har fundet ud af det efter møje og
besvær. Altså fundet svaret via hjælpeteksten. Det er en 2000 DK install jeg
har. Jeg er godt nok bekendt med ? tegnet (drag/drop) og F1 og "hjælp", men
det er først, når jeg ikke føler, jeg kommer nærmere svaret, at jeg farer i
blækhuset :)

Det var ganske rigtigt i modem set-up'en, at hunden lå begravet, og jeg
tænkte IKKE på at lede der, idet jeg kører en adsl /lan forbindelse, hvorfor
"modem-setup" lå som noget irelevant for mig. Jeg har fået fjernet
områdenummeret i denne modem setup og det er nu væk globalt i adresselisten.
Det var netop (som der jo så står i hjælpefilen) at hvis jeg gik ind og
rettede det i en entry i adresselisten, ja så rettede den det bare tilbage
igen.

Mvh Kim

Fra : Per Falkjær Jensen

Dato : 03-06-01 20:07

Jeg har fundet ud af, at den nævnte (80) stammer fra din modemopsætning.
Den fjernede jeg, og importerede igen, hvor jeg "ikke tillod dupletter". På
den måde vil de blive overskrevet med nye - uden (80).

En ting som genere mig i Outlook er, at telefonnumrene er formateret XX XX
XX XX.
Jeg foretrækker XXXX XXXX. Kan man ændre denne visning?
Mvh - Per

Kim Bjoern <antispam@nospam.com> skrev i artiklen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 03-06-01 22:14

> Jeg har fundet ud af, at den nævnte (80) stammer fra din modemopsætning.
> Den fjernede jeg, og importerede igen, hvor jeg "ikke tillod dupletter".

> den måde vil de blive overskrevet med nye - uden (80).

Du er en supermand - BINGO!

Dér var løsningene.

I alt fald på det med områdenummeret

Men reglerne er stadig noget hø...