Newsreader
Fra : Steen Wrem

Dato : 10-06-05 15:15

Vil lige høre, hvilken newsreader I benytter her!
Jeg er gået fra Entourage til mac's X 10.4.1, mailprogram og kan derfor
ikke mere følge med I jeres til tider meget underholdende indlæg!

Vh SteenW

Fra : Erik Richard

Dato : 10-06-05 17:11

Hej Steen

Der er en del at vælge mellem. Fx.
Mt-Newswatcher X 3.4 (freeware)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/414199/MT-NewsWatcher34.sit>
Hogwasher 4.2.2 (shareware)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/505255/HW_Installer.bin>
Mozilla Thunderbird 1.0.2 (freeware)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/536564/Thunderbird%201.0.2.dmg>

I øvrigt kan de kombinerede browser+mail programmer Mozilla og WaMCom
også bruges.

mvh. Erik Richard

Steen Wrem wrote:
> Vil lige høre, hvilken newsreader I benytter her!
> Jeg er gået fra Entourage til mac's X 10.4.1, mailprogram og kan derfor
> ikke mere følge med I jeres til tider meget underholdende indlæg!

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-05 18:41

Steen Wrem <steen@wrem.net> wrote:

> Vil lige høre, hvilken newsreader I benytter her!

MacSOUP, naturligvis.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-05 18:52

> [...]

> Jeg er gået fra Entourage til mac's X 10.4.1, mailprogram og kan derfor
> ikke mere følge med I jeres til tider meget underholdende indlæg!

Unison, MT-neswatcher, MacSOUP & Mozilla Thunderbird er alle glimrende
til hvert deres formål. MS's Entourage sutter røv.

Til X11 er der selvfølgelig pan og knews.

I terminalen er der tin og slrn - og gnus under emacs, sidstnævnte er
allerede på din OSX box.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Steen Wrem

Dato : 10-06-05 20:31

On 10/06/05 19:52, in article 1gxygd1.1rstz6pd2o63uN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Til X11 er der selvfølgelig pan og knews.
>
> I terminalen er der tin og slrn - og gnus under emacs, sidstnævnte er
> allerede på din OSX box.

Det forstod jeg vist ikke lige???

Vh SteenW

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-05 20:43

Steen Wrem <steen@wrem.net> wrote:

> Det forstod jeg vist ikke lige???

slrn: newsreder der afvikles i en terminal

tin: newsreder der afvikles i en terminal

gnus: et program der afvikle i editoren emacs. Emacs (og gnus) er
inkluderet på alle Mac OS X installationer.

Fra : Steen Wrem

Dato : 10-06-05 21:41

On 10/06/05 21:42, in article 1gxymw6.16i1ylytvdqreN%spam@reippuert.dk,
> [...]

> gnus: et program der afvikle i editoren emacs. Emacs (og gnus) er
> inkluderet på alle Mac OS X installationer.

Forstår stadig ikke en bønne. HVORDAN KAN DU BRUGE TERMINALEN, SOM
NEWSREADER?

Vh SteenW

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-06-05 22:48

Steen Wrem wrote:

> Forstår stadig ikke en bønne. HVORDAN KAN DU BRUGE TERMINALEN, SOM
> NEWSREADER?

Terminalen er en grænseflade til din maskine. Du kan gøre "alt" i den,
fx. starte programmer, herunder en tekstbaseret nyhedslæser så som gnus
til emacs.

En kort intro her:
http://usenet.dk/info/gnus.html

En masse læsestof her:
http://gnus.org

Måske svært at komme i gang med, men meget effektivt, hvis man skal
følge med i alt i mange grupper.

Janus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-06-05 00:29

Steen Wrem <steen@wrem.net> wrote in

> Forstår stadig ikke en bønne. HVORDAN KAN DU BRUGE TERMINALEN, SOM
> NEWSREADER?

Hvis du kommer fra Windows forstår jeg godt din fustration - en
kommandoprompt som det så fornemt hedder i den verden kan mildest talt
ikke bruges til en skid, hvorimod terminalen/konsollen fra en unix-
maskine vitterligt dur til noget.

Som en anden er inde på så kan terminalen bruges til stort set alt -
mange gange mere effektivt end visse GUI-shells.

MVH

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-05 04:24

Martin Johansen [6000] <no@no.no.invalid> wrote:

> Som en anden er inde på så kan terminalen bruges til stort set alt -
> mange gange mere effektivt end visse GUI-shells.

Et alternativ er X11, som dog ikke automatisk installeres på din
maskine.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-06-05 09:17

Per Rønne wrote:

> Et alternativ er X11, som dog ikke automatisk installeres på din
> maskine.

?
Det har den da, været siden 10.3 eller ?

Fra : Jesper

Dato : 11-06-05 09:22

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> ?
> Det har den da, været siden 10.3 eller ?

Mna skal vælge specialinstallation for at få den installeret.

Fra : Erik Richard

Dato : 11-06-05 14:16

Hej Henry

Ihvertfald hverken på min G4/1,4ghz, G4/1,5ghzMP, Pismo 500, eller en
iBook 900 blev X11 installeret automatisk.
mvh. Erik Richard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-06-05 17:09

Erik Richard wrote:
> Hej Henry
>
> Ihvertfald hverken på min G4/1,4ghz, G4/1,5ghzMP, Pismo 500, eller en
> iBook 900 blev X11 installeret automatisk.
> mvh. Erik Richard

Det er nok bare mig der ikke kan huske min installation, der er vist
noget med at jeg efterfølgende har installeret de ekstra programmer som
var med min PB.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-06-05 22:06

Steen Wrem <steen@wrem.net> writes:

> Forstår stadig ikke en bønne. HVORDAN KAN DU BRUGE TERMINALEN, SOM
> NEWSREADER?

Skriv:
emacs -nw -f gnus

i en terminal og brug resten af aftenen på at læse
http://www.emacswiki.org samt http://www.gnus.org samt
http://emacs-on-aqua.sf.net

--
Thomas Bjorn Andersen