Ukrudtsbrænder - bedst af de billige
Fra : Peter

Dato : 10-06-05 14:04

Hej

Jeg vil købe en af de billigere ukrudtsbrændere beregnet til 11 kg's
gasflasker. Er der nogle herinde der har erfaringer med modellerne fra
Harald Nyborg, Bilka eller Silvan?

vh.
Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-06-05 17:52

"Peter" <ps2345@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil købe en af de billigere ukrudtsbrændere beregnet til 11 kg's
> gasflasker. Er der nogle herinde der har erfaringer med modellerne fra

Købte en i Bauhaus med gummihjul. Den holdt en uge, så brækkede den ene
kædeholderdingenot af. Leverede lortet tilbage og påtænker nu at købe en
trækvogn til min gasflaske og ellers bare brænder delen. Man kan i nogle
butikker købe 5 meter slange med brænder. Det er godt nok beregnet til
tagpap, men jeg regner med at ukrudtet er ligeglad.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-06-05 00:11

> [...]
>
> Jeg vil købe en af de billigere ukrudtsbrændere beregnet til 11 kg's
> gasflasker. Er der nogle herinde der har erfaringer med modellerne fra

Jeg har en fra HN, den virker fint på 4. år nu. Dog er slangen lige blevet
skiftet, den mørnede fordi jeg glemte den udenfor ( i brændeskuret) vinteren
over. Men en ny slange kostede 78,- så det var til at "overleve"
Dog vil jeg sige at vognen virker lidt spinkel, når den en dag ryger sig en
tur vil jeg gå over til at bruge vores sækkevogn istedet.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Peter

Dato : 15-06-05 23:10

Tak for jeres input. Jeg kunne bedst lide selve brænderen fra HN, men
netop vognen var min bekymring.

Jeg har derfor købt en udkrudtsbrænder fra Bilka. Vognen er med
lufthjul, og stabil. Jeg var bekymret for, om brænderen var for svag,
da der ikke var opgivet specifikationer. Jeg har nu brugt sættet til
mine rimeligt store flisearealer med masser af ukrudt, og brænderen er
bestemt rigelig kraftig.

Eneste problem er, at el-tænderen ikke længere vil tænde, men det er
vist et mindre problem, da jeg gætter på, at tænderen alligevel
udskiftes af og til.

vh.
Peter